سریال های تلویزیونی به ازدواج های پُرخرج دامن زده است

  • شناسه خبر: 8523
سریال های تلویزیونی به ازدواج های پُرخرج دامن زده است

به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از زنان نیوز: یک کارشناس مسائل دینی گفت: صدا و سیما با پخش سریال های تجملاتی نیز به ازدواج و جهیزیه های پُرخرج دامن زده است که از ابتدا پسر و دختری برای ازدواج همه نوع امکانات در اختیار دارند و خود این مسئله بر بیینده نیز تأثیر […]

خانه » آخرین اخبار » سریال های تلویزیونی به ازدواج های پُرخرج دامن زده است

به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از زنان نیوز: یک کارشناس مسائل دینی گفت: صدا و سیما با پخش سریال های تجملاتی نیز به ازدواج و جهیزیه های پُرخرج دامن زده است که از ابتدا پسر و دختری برای ازدواج همه نوع امکانات در اختیار دارند و خود این مسئله بر بیینده نیز تأثیر می گذارد.

محمود ریاضت کارشناس مسائل دینی در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز با بیان اینکه بحث جهیزیه در اسلام مورد تأکید است، اظهار داشت: اسلام برای این امر حد و سقف مشخص کرده است از این رو باید آنچه که مورد نیاز برای آغاز یک زندگی است تهیه شود.

وی افزود: متأسفانه به دلیل شرایط فرهنگی جامعه و تبلیغات ناصحیح رسانه ها، نیازهای کاذب در زندگی زیاد شده است که خود این مسئله بر تامین جهیزیه تأثیر سوء گذاشته است، صدا و سیما با پخش سریال های تجملاتی نیز به ازدواج و جهیزیه های پُرخرج دامن زده است که از ابتدا پسر و دختری برای ازدواج همه نوع امکانات در اختیار دارند و خود این مسئله بر بیینده نیز تأثیر می گذارد.

این کارشناس مسایل دینی ادامه داد: باید در امرازدواج و تهیه جهیزیه برای خانواده ها فرهنگ سازی شود چرا که این مسئله به نوعی رقابت و مقابله به ئمثل ایجاد شده است، به طور مثال زمانی که خانواده دختر از داماد توقع برگزاری مراسم عروسی و خرید سنگین دارند خانواده پسر نیز انتظارجهیزیه سنگین و لوکس از خانواده دختر دارند.

 *خانه های مجردی در حال افزایش است

 حجت الاسلام ریاضت با اشاره به اینکه سن ازدواج در جامعه بالا رفته است، بیان داشت: این مسئله خانه های مجردی را افزایش داده است که خود این مسئله آسیب زا است متأسفانه با وضعیت موجود و رسم ها غلط در ازدواج، این سنت الهی به دید مادی گرایانه تبدیل شده است و تمایل جوانان را نسبت به ان کم کرده است .

این کارشناس مسائل دینی و خانواده در ادامه این مطلب تصریح کرد: باید برای جلوگیری از این مسئله ابتدا ماهیت ازدواج برای جوانان روشن شود و باورهای غلط در امر ازدواج خصوصا جهیزیه و مهریه های سنگین با فرهنگ سازی مورد بررسی قرار گیرد و بیشتر به جنبه معنوی آن پرداخته شود.

حجت الاسلام ریاضت خاطرنشان کرد:اگر صدا و سیما بخواهد در سریال های خود ازدواج های پرخرج و زندگی های اشرافی را ادامه دهد این امر خداپسندانه با چالش بیشتری روبرو خواهد بود.

برچسب ها:
سریال های تلویزیونی به ازدواج های پُرخرج دامن زده است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان