به کارگیری ۱۵۰ میلیارد ریال برای مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان / تصاویر

  • شناسه خبر: 84874
به کارگیری ۱۵۰ میلیارد ریال برای مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان / تصاویر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال برای مرمت فاز اول بزرگترین خانه خشتی جهان در حال به کار گیری است.

خانه » آخرین اخبار » به کارگیری ۱۵۰ میلیارد ریال برای مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان / تصاویر

به گزارش پایگاه خبری “خانه خشتی“، محمود وفایی در بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی این مرمت افزود: مدتی است کار مرمت خانه خشتی جهان آغاز شده و امیدواریم فاز اول آن در عید نوروز سال ۹۵ به بهره برداری برسد.

وفایی بیان کرد: با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی، مقدمات مرمت خانه حاج آقا علی از اوایل تابستان امسال فراهم شد و از اوایل پاییز عملا کار و عملیات مرمت آغاز شد.

وی از مجری این کار که با جدیت کار مرمت این اثر تاریخی ارزشمند را انجام می دهد تشکر کرد و افزود: مجری طرح با هماهنگی کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کار مرمت را با دقت فراوان انجام می دهد.

وی تصریح کرد: فاز اول این خانه حاج آقا علی که شامل مرمت سالنهای پذیرایی، خانه مرضیه خانم و حیاط های چهارفصل خانه (فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان) است تا نوروز امسال تکمیل می شود و پذیرای میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

IMG_8280

وی اظهار کرد: خانه حاج آقا علی به عنوان بزرگترین مجموعه پذیرایی و تاریخی ایران خواهد بود.

در ادامه سرایداری مجری طرح مرمت خانه حاج آقا علی نیز گفت: به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه برای مرمت فاز اول این خانه در حال به کار گیری است که فاز دوم هزینه اش بیشتر از این است.

همچنین  فرماندار رفسنجان هم گفت: مرمت این خانه در حد استانداردهای یک هتل چهار ستاره است که با نظارت دقیق میراث فرهنگی در حال انجام است.

IMG_8287

حمید ملانوری با اشاره به اینکه با بازسازی و احیای این اثر تاریخی، در قالب یک مکان اقامتی و پذیرایی خواهد بود اظهار کرد:  شامل بخش های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اقامتگاه و … است و امیدواریم کل مرمت این اثر باستانی در سال آینده به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکصد نیروی انسانی در مرمت این اثر به کار گرفته شده که پس از اتمام طرح مرمت نیز بیش از این تعداد به صورت ثابت و دائمی به کار گرفته خواهد شد.

IMG_8291

ملانوری بیان کرد: این همان ایجاد اقتصاد مقاومتی است که مد نظر مقام معظم رهبری نیز می باشد احیای آثار تاریخی می تواند در ایجاد اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی مفید باشند.

وی گفت: امیدورایم با بازسازی و احیای آثار ارزشمند تاریخی در این شهرستان، رفسنجان قطب گردشگری شود و گردشگران داخلی و خارجی بیشتر از قبل را به خود جذب نماید.

گفتنی است مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با همراهی فرماندار و مسئول میراث فرهنگی رفسنجان امروز از خانه حاج آقا علی، بازار قدیمی، موزه مردم شناسی و یک کارگاه قالی بافی در این شهر بازدید کرد.

IMG_8307 IMG_8312 IMG_8317 IMG_8323 IMG_8396 IMG_8411 IMG_8433

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان