به گزارش “خانه خشتی” به نقل از هجرت، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با حضور در ششمین سالگرد بزرگداشت نهم دی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: نهم دی حماسه ماندگار است و اگر نگوییم بی‌نظیر باید گفت حماسه‌ای بسیار کم نظیر بود.

وی گفت: نهم دی ایستگاه آخر فتنه بود؛ بی‌تردید و براساس شواهد اسنادی که کمترین خدشه‌ای در آن‌ها وارد نیست فتنه ۸۸ تحت مدیریت مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس شکل گرفت و اداره شد.

مدیرمسئول کیهان با بیان اینکه بنده در یک برنامه از مستندات این مثلث پرده برداشتم تصریح کرد: افرادی که از این سند خوششان نمی‌آمد این سند را کتمان می‌کردند و بنده خطاب به ان‌ها می‌گفتم کدام یک از مباحث موجود در این سند را نفی می‌کنید آیا تشکیل کارگاه‌هایی تحت عنوان مبارزه مدنی توسط الیزابت چنی در دوبی و لاهه را نفی می‌کنید آیا ملاقات یکی از عناصر فتنه با برخی چهره‌های خارجی را نفی می‌کنید؟

شریعتمداری تاکید کرد: این واقعیت غیرقابل انکار است که اگر مدیریت بیرونی فتنه تحت اشراف مدیریت مستقیم مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس را رد می‌کنید باید برای آن دلیل بیاورید.

** اگر فتنه ۸۸ به پیروزی رسیده بود دیگر آمریکا نیازی به راه اندازی داعش نداشت

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: چرا باید فتنه ۸۸ همواره در اذهان باشد چون عبرت انگیز و درس آموز است و دقت در آن می‌تواند از موارد مشابه جلوگیری کند به صراحت باید بگویم اگر فتنه ۸۸ به پیروزی رسیده بود دیگر آمریکا نیازی به راه اندازی داعش نداشت؛ داعش دنبال چی است که فتنه گران دنبال آن نبودند؟ انتخابات بهانه بود؛ ما تمامی مراحل فتنه را از قبل پیش بینی کرده بودیم. پیش از آن اعلام کرده بودیم یک سازمان جمعی تحت عنوان نظارت بر آرا تشکیل می‌شود که پس از این پیش بینی کمیته صیانت بر آرا تشکیل شد؛ دو روز قبل از انتخابات تی‌تر کیهان به این مضمون بود: آخرین پرده سناریوی افراطیون/ آشوب پس از شکست.

وی در حالی که این صفحه روزنامه کیهان را در دست داشت خاطر نشان کرد: این‌ها مستندات آن است ما که غیب گو نبودیم به قول ریچارد کودتاهای مخملی انتخابات بنیانند اصلا با انتخابات شروع می‌شوند اما در اصل انتخابات بهانه است.

وی یادآور شد: ریچارد هانز مسئول شورای روابط خارجی آمریکا که سند آن در آسوشیدترپس آمده پس از واقعه نهم دی اعلام کرد دوستان ما با مطرح کردن این دو شعار خیلی زود به نقطه پایان رفتند یکی از شعار‌ها علیه ولایت فقیه و دیگری به این مضمون که انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است!

شریعتمداری تصریح کرد: به قول حضرت امیرالمومنین (ع) وقتی فتنه می‌آید شبهه می‌آفریند و این فتنه دقیقا به همین شکل بود؛ روزهای اول شروع فتنه نفرات قابل توجهی به میدان آمدند اما روزهای آخر رفته رفته از تعدادشان کاسته شد چرا که خیلی از آن‌ها متوجه شدند سرشان کلاه گذاشته شده و فریبشان دادند.

مدیر مسئول کیهان ادامه داد: معتقدم در انتخابات ۸۸ حداقل ۱۱ میلیون رای تقلبی بوده است! فرض کنید شما طی اعلامیه‌ای از افراد پول پیش می‌گیرید تا به آن‌ها سکه طلا بدهید اما زمان پرداخت به جای تحویل سکه طلا به آن‌ها سکه برنز می‌دهید! آیا این تقلب نیست؟ سران فتنه همین کار را ما مردم کردند. خیلی طبیعی بود کسانی که فریب افراد را خوردند خیلی زود متوجه فریب خوردگیشان شوند؛ آنقدر حریف و دشمن به پیروزی خود در فتنه اطمینان داشت که از قبل پیروزیش را اعلام کرده بود.

وی با بیان اینکه یکی از فرمول‌هایی که در فتنه به کار گرفته شد فرمول ائتلاف سفید بود افزود: ائتلاف سفید چیزی شبیه جنگ احزاب است ائتلاف سفید به این معناست که دیگر از بقیه خواسته‌هایش برای آن ائتلاف می‌گذرند و شما می‌بینید که در این فتنه همه بر روی یک نقطه جمع شدند همه از جمله منافقین، مارکسیست‌ها، چپ نماهای راست، کومله، نهضت آزادی‌ها، سلطنت طلبان و حتی ریگی نیز اعلام کرده بود که حاضرم اسرای نیروی انتظامی را در قبال زندانیان سبز معاوضه کنم!

نماینده مقام معظم رهبری در موسسه کیهان یادآور شد: دشمن هیچ وقت از دشمنی‌اش دست نکشیده و پس از گذراندن یک مرحله وارد مرحله دیگر می‌شود و این واقعیت را از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد هستیم زمانی دشمن طرحی را دنبال می‌کند و به نتیجه نمی‌رسد و بار دیگر به دنبال تکرار آن بر می‌آید و این به معنای آن است که احساس می‌کند در مسیرش دچار اشتباه شده است اما حالت دیگر آن است که احساس می‌کند جبرانی در کار نیست و به بن بست رسیده است و مصداق آن کودتا است؛ فتنه ۸۸ نیز ناکارآمد ماند یعنی نشان داد که از این طریق دشمن نمی‌تواند مسیر دشمنی‌اش را طی کند اما آیا دست از کینه توزی و دشمنی برداشته است قطعا خیر. باید رصد کنیم و ببینیم از چه مسیر دیگری دشمنی‌اش را طی کرده است.

عوامل فتنه سوخته‌اند اما ممکن است در فرمول‌های دیگری به کار گرفته شوند

شریعتمداری با بیان اینکه عوامل فتنه در‌‌ همان فرمول قبلی قابل به کارگیری نیستند خاطر نشان کرد: این عناصر دیگر سوخته‌اند اما ممکن است در فرمول‌های دیگری به کار گرفته شوند.

مدیر مسئول کیهان تاکید کرد: باید مراقب تحرکات دشمن باشیم و حرکات آن‌ها براساس اقتدار شما تنظیم شود اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و به طور کلی دشمنان اپوزسیون ایران را تحویل می‌گیرند از صدقه سر شماست و گرنه دلیلی ندارد که آن‌ها را تحویل بگیرند.

وی افزود: برخی از مدعیان اصلاحات سعی کردند خود را وارد کارگاه‌های تصمیم سازکنند، نتیجه آنچه شد؟ وقتی به کارنامه‌شان نگاه کنید می‌بینید که آن‌ها یک تجدیدی دارند و آن تجدیدی هم از معدل است!

وی تصریح کرد: شما گفتید آمده‌اید تا اقتصاد را سر و سامان بدهید اما رکود، تورم و گرانی سرسام آور را با خود آوردید با صراحت گفتید تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها برمی گردد و بقیه آن به مدیریت برمی گردد.

 نباید به قول آمریکایی‌ها که بار‌ها و بار‌ها تغییر کرده اعتماد کنیم

شریعتمداری با اشاره به قطع نامه اخیر کنگره آمریکا در خصوص محدودیت ویزا اظهار داشت: اخیرا در برجام برخورد آمریکایی‌ها را در لایحه موسوم به لایحه روادید دیدید. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آن را اجرایی نمی‌کنیم اگر قرار نبود آن را اجرایی کنیم پس چه لزومی داشت که آن را به امضا در بیاوریم و به امضا دراورده و به شکل قانون مصوب کنیم. ما باید آن را نادیده بگیریم و به قول آمریکایی‌ها که بار‌ها و بار‌ها تغییر کرده اعتماد کنیم.

مدیر مسئول روزنامه با اشاره به مختومه شدن مسئله PMD یادآور شد: غرب در حالی این پرونده را مختومه اعلام کرده که گذشته هسته‌ای ما را محکوم کرده است محکوم کردن گذشته که کف و سوت ندارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت نفت خاطر نشان کرد: چند روز پیش اعلام کردید ما نمی‌توانستیم و حتی فکرش را نمی‌کردیم قیمت نفت به اینجا برسد در جواب باید گفت یکی از شاخصه‌های اصلی تدبیر پیش بینی است؛ هر‌گاه ما با اقتدار در مقابل غرب ایستاده‌ایم قیمت نفت بالا بوده و هر جا کوتاه آمدیم قیمت آن کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: چرا که مشکل آن‌ها بحث صدور نفت است و زمانی که خیالشان از این بابت راحت باشد این موضوع پیش می‌آید.

نماینده مقام معظم رهبری در موسسه کیهان تصریح کرد: اینکه اصحاب فتنه حاضر نیستند از جنایاتی که انجام داده‌اند و وطن فروشی علنی که کرده‌اند توبه و عذرخواهی کنند معتقدم چیزی را آن طرف گرو دارند و گرنه دلیلی ندارد که در موضعشان بمانند.

شریعتمداری با اشاره به مسئله انتخابات بیان داشت: باید از خجالت آب شوید و به زمین فرو بروید که آمریکایی‌ها بگویند ما باید جوری برخورد کنیم که پیروزی شما را در انتخابات تضمین کند؛ کجای دنیا اجازه می‌دهند نامزد‌ها بدون احراز شرایط کاندیدا شوند در آمریکا سوپریم کد و در ایران شورای نگهبان نظر نهایی را درباره کاندیدا‌ها می‌دهند و تنها تفاوت آن‌ها این است که در آمریکا این نظر نهایی نیاز به مستندات قانونی ندارد اما در ایران شورای نگهبان نظرات نهایی‌اش را با توجه به این مستندات قانونی ارائه می‌دهد چگونه وقتی پای منافع خودتان در میان است باید تحقیقات صورت بگیرد اما زمانی که پای منافع نظام در میان است این امر را برنمی تابید.

 فریب حاشیه سازی‌ها را نخورید چرا که حاشیه می‌سازند تا از اصل موضوع دور شوید

مدیر مسئول کیهان با بیان اینکه باید هوشیار بود خطاب به دانشجویان افزود: نباید فریب فضا را بخوریم حریف اصرار دارد که شما را کم نشان دهد این در حالی است که تعدادتان زیاد است و این یک امکان بزرگ در اختیار شما است؛ فریب حاشیه سازی‌ها را نخورید چرا که حاشیه می‌سازند تا از اصل موضوع دور شوید.

وی تصریح کرد: اینکه اعلام می‌شود آقای فلانی می‌خواهد ثبت نام کند و شما به نحوی برخورد می‌کنید که انگار مهم‌ترین حادثه روز همین مسئله است‌‌ همان حاشیه سازی است باید مراقب حاشیه سازی‌ها باشید و تابلو‌هایتان را بالا نگاه دارید.

شریعتمداری در پایان خاطر نشان کرد: بعضی‌ها فقط شعار می‌دهند به تابلوهای تقلبی توجه نکنید، یکی از مشکلات ما این است که لیبرالیسم و سکولاریزم به درون فکر و ذهن برخی از مسئولین ما کوچ کرده است.