بازتاب نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در رسانه های بین‌الملل/ برجسته شدن دردهای مشترک غرب و دنیای اسلام و تفاوت‌های آن

  • شناسه خبر: 82275
بازتاب نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در رسانه های بین‌الملل/ برجسته شدن دردهای مشترک غرب و دنیای اسلام و تفاوت‌های آن

انتشار دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت و این رسانه ها با انتشار این نامه، درباره بخش های مختلف آن از جمله تروریسم درد مشترک جهان اسلام و غرب، سیاست های متناقض آمریکا در قبال تروریسم و لزوم مبارزه با اندیشه خشونت زا، تحلیل های مختلفی ارائه دادند.

خانه » آخرین اخبار » بازتاب نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در رسانه های بین‌الملل/ برجسته شدن دردهای مشترک غرب و دنیای اسلام و تفاوت‌های آن

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از راه دانا؛ پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری دومین نامه رهبرمعظم انقلاب را خطاب به جوانان غربی منتشر کرد. انتشار این نامه از سوی رسانه های غربی بازتاب گسترده ای داشت و فرازهای متفاوتی از این نامه مهم مورد توجه رسانه های غربی قرار گرفت.
سیاست های متناقض آمریکا در قبال تروریسم، تهاجم های نظامی به جهان اسلام، محکوم کردن حمله تروریستی پاریس، اشاره به خونریزی در فلسطین و خشونت داعش درعراق و سوریه، لزوم مقابله با اندیشه خشونت زا، تروریسم درد مشترک جهان اسلام و غرب بخش هایی از نامه رهبر انقلاب است که از سوی رسانه های غربی مورد تفسیر قرار گرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری دومین نامه رهبرمعظم انقلاب را خطاب به جوانان غربی منتشر کرد. انتشار این نامه از سوی رسانه های غربی بازتاب گسترده ای داشت و فرازهای متفاوتی از این نامه مهم مورد توجه رسانه های غربی قرار گرفت.
سیاست های متناقض آمریکا در قبال تروریسم، تهاجم های نظامی به جهان اسلام، محکوم کردن حمله تروریستی پاریس، اشاره به خونریزی در فلسطین و خشونت داعش درعراق و سوریه، لزوم مقابله با اندیشه خشونت زا، تروریسم درد مشترک جهان اسلام و غرب بخش هایی از نامه رهبر انقلاب است که از سوی رسانه های غربی مورد تفسیر قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم در خبری به بازتاب دومین نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی پرداخت که پس از حملات تروریستی به پاریس منتشر شده است.

این خبرگزاری عنوان خبر خود را اینگونه انتخاب کرده است : آیت الله خامنه ای در نامه ای به جوانان اروپا و آمریکا: آمریکا از تروریسم حمایت می کند.

خبرگزاری فرانسه یادآور شد که این دومین نامه رهبر ایران است که به جوانان غربی نوشته شده است.

فرانس پرس در پایان نوشت: این دومین نامه ای است که (آیت الله) خامنه ای به جوانان غرب نوشت. نامه اول ایشان به پس از حملات ژانویه ۲۰۱۵ به دفتر نشریه ‘شارلی ابدو’ و یک سوپر مارکت یهودی در پاریس و کشته شدن ۱۷ نفر برمی گردد.
حملات ۱۳ نوامبر پاریس ۱۳۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی به جا گذاشت.

آسوشیتدپرس

خبرگزاری آسوشیتدپرس در بازتاب نامه حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان غرب نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که تروریسم کور حوادث بدی در فرانسه را رقم زد و همین موضوع وی را برای نوشتن این نامه ترغیب کرد. او گفت که به واسطه خونریزی میان اسرائیل و فلسطینیان و همچنین خشونت داعش در عراق، سوریه و لبنان آزرده خاطر شده است.

آسوشیتدپرس افزود: (آیت الله) خامنه ای گفته است حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفت و گو با شما جوانان برانگیخت.
این خبرگزاری ادامه داد: رهبر ایران گفته است که از خونریزی در فلسطین و خشونت های داعش در عراق، سوریه و لبنان نیز متاثر است.
آسوشیتدپرس یادآور شد که این نخستین واکنش رسمی رهبر ایران به حوادث تروریستی در پاریس است که به کشته شدن ۱۳۰ تن منجر شد.
گزارش آسوشیتدپرس، بلافاصله روی تارنمای روزنامه پرشمارگانِ نیویورک تایمز نیز باز نشر شد.

بی بی سی
پایگاه اینترنتی بی.بی.سی فارسی زیر عنوان ‘دومین نامه آیت الله خامنه ای به عموم جوانان در کشورهای غربی’ نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران با نوشتن نامه ای خطاب به عموم جوانان در کشورهای غربی از آنها خواست بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف بینی و استفاده از تجربه های ناگوار، بنیان های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی ریزی کنند.
دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای، یکشنبه ۸ آذر با انتشار این نامه به زبان های مختلف، انگیزه نوشتن آن را حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، عنوان کرده که اشاره ای به حملات دو هفته پیش پاریس است.
این، دومین نامه رهبر ایران از این نوع در کمتر از یک سال محسوب می شود. در بهمن ماه (ژانویه) گذشته هم، آقای خامنه ای به مناسبت حملات انجام شده به دفتر هفته نامه شارلی ابدو و چند مکان دیگر در پاریس، به عموم جوانان در اروپا و آمریکای شمالی نامه نوشته بود.
وی درنامه قبلی، ازجوانان غربی خواسته بود شناختی مستقیم و بی واسطه از اسلام به دست بیاورند و این دین را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اول آن بشناسند.
آیت الله خامنه ای در نامه جدید خود، وقایعی نظیر حملات مسلحانه پاریس را نتیجه سیاست های کشورهای غربی دانسته و این کشورها را به خاطر در پیش گرفتن معیارهای دوگانه در برخورد با چنین وقایعی تخطئه کرده است.
رهبر ایران همچنین از کشورهای غربی به خاطر تحقیر فرهنگ های غنی و اهانت به محترم ترین بخش های آنها انتقاد کرده و مؤلفه های اصلی فرهنگ غرب را پرخاشگری و بی بند وباری اخلاقی دانسته است.
آیت الله خامنه ای در بخشی دیگر از نامه خود، خاستگاه گروه هایی مانند داعش را یک تفکر افراطی و مطرود، آن هم در دل یک قبیله بدوی معرفی کرده است؛ توصیفی که به نظر می رسد برای اشاره به پیروان جریان تکفیری مورد استفاده قرار گرفته است.
وی در ادامه، با بیان اینکه «طبق اخبار رسیده، در برخی کشورهای اروپایی مقرراتی وضع شده است که شهروندان را به جاسوسی علیه مسلمانان وا می دارد» گفته است: این رفتارها ظالمانه است و همه می دانیم که ظلم، خواه ناخواه خاصیت برگشت پذیری دارد.
این اظهارات نخستین واکنش رهبر جمهوری اسلامی ایران به حملات اخیر گروه های وابسته به گروه داعش در پاریس به شمار می رود. در آن حملات ۱۳۰ نفر کشته شدند و تعداد بیشتری نیز زخمی شدند.

رادیو فردا
پایگاه اینترنتی رادیو فردا نیز زیر عنوان «نامه تازه رهبر ایران به جوانان غرب؛ تروریسم درد مشترک است» نوشت : آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در نامه ای خطاب به عموم جوانان در کشورهای غربی، تروریسم را «درد مشترک» دنیای اسلام و کشورهای غربی خوانده و در عین حال، غرب را به تضاد سیاسی و برخورد دوگانه با تروریسم متهم کرده است.
این نامه که دومین نامه آیت الله خامنه ای به جوانان کشورهای غربی است، حدود یک سال پس از نخستین نامه او خطاب به جوانان اروپا و آمریکاست که در بهمن ماه سال ۹۳و پس از حمله به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس نوشته بود. حمله ای که مسؤولیت آن حمله را گروه داعش برعهده گرفت.
در نامه جدید رهبر جمهوری اسلامی که روز هشتم آذرماه در وب سایت حفظ و نشر آثار او انتشار یافته، انگیزه نوشتن این نامه، حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، توصیف شده است.
آقای خامنه ای در نامه جدیدش از اینکه چنین رویدادهایی بستر گفت وگوی او با جوانان غرب را می سازد، ابراز تأسف کرده اما افزوده است اگر این مسائل دردناک زمینه ای برای همفکری و چاره اندیشی نشود، خسارت دوچندان خواهد شد.
او افزوده است که به این علت، جوانان را مورد خطاب قرار می دهد که تنها آنها می توانند با درس گرفتن از این رنج ها، سد بیراهه هایی شوند که غرب را به نقطه کنونی رسانده است.
آیت الله خامنه ای سپس ضمن همدردی با قربانیان چنین رویدادهایی، گفته است هر کس که از محبت و انسانیت بهره ای برده باشد، از دیدن این صحنه ها متأثر و متألم می شود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه.

دویچه له:
پایگاه اینترنتی صدای آلمان (دویچه وله) نوشت : رهبر جمهوری اسلامی ایران خطاب به عموم جوانان کشورهای غربی در پیامی اقدام تروریست ها را متاثر از ‘یک عمر تغذیه ی فرهنگی ناسالم’ در غرب خواند.
این پایگاه خبری در گزارشی افزود: (حضرت آیت الله) خامنه ای روز یکشنبه برای دومین بار در کمتر از یک سال گذشته پیامی خطاب به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی صادر کرد.
این پیام با اشاره به عملیات خونین تروریست های داعش در پاریس صادر شد؛ در این حادثه که جمعه ۱۳ نوامبر رخ داد دستکم ۱۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.
محور اصلی پیام رهبر جمهوری اسلامی، بی ارتباط جلوه دادن عملیات تروریستی داعش به اسلام و مقصر دانستن فرهنگ غرب در کشیده شدن شهروندان مسلمان به سوی تروریسم است.
رهبر ایران با اشاره به حوادث تروریستی خطاب به جوانان غربی نوشت: هر کس که از محبت و انسانیت بهره ای برده باشد، از دیدن این صحنه ها متأثر و متألم می شود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه.
ایشان در ادامه گفت : قطعا یک ونیم میلیارد مسلمان همین احساس را دارند و از عاملان و مسببان این فجایع، منزجر و بیزارند.

امریکن هرالد تریبیون

پایگاه امریکن هرالد تریبیون هم متن نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب را که در آن به موضوعاتی چون انتقاد از سیاستهای دوگانه نهادهای بین‌الملل در قبال تروریسم، ابراز ناراحتی نسبت به حوادث تروریستی پاریس و همچنین انتقاد از سیاستهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منتشر کرد.

العهد لبنان

پایگاه خبری العهد لبنان نیز با انتشار بخش‌هایی از نامه رهبر معظم انقلاب نوشت: مسائل دردناک اگر زمینه فکر کردن به راه‌حل‌ها را فراهم نکند، ضرری دوچندان خواهد داشت.

تامیز اسرائیل

نشریه تایمز چاپ سرزمین های اشغالی فلسطین هم در خبری به بازتاب نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی پرداخت که در آن فلسطینیان قربانی ۶۰ سال تروریسم معرفی شده‌اند.

تایمز اسرائیل در خبری نوشت: رهبر انقلاب روز یکشنبه اسرائیل را به ارتکاب بدترین نوع تروریسم برای ۶۰ سال متهم کرد و این نوع تروریسم را بسیار وحشیانه‌تر از حملات تروریستی پاریس دانست.

در بخش دیگری از این خبر آمده است: رهبر ایران در نامه خود خطاب به جوانان غرب در ارتباط با حملات پاریس اعلام کرد که هیچ خشونتی بیرحمانه تر از ساخت‌و سازهای اسرائیل نیست.

به نوشته  این نشریه رهبر انقلاب دولت یهود را به تروریسم دولتی و تلاش روزمره آنان برای تخریب منازل فلسطینیان متهم کرده است.

در بخش دیگری از این خبر آمده است که مقام معظم رهبری تیراندازی سربازان اسرائیلی به معترضان فلسطینی را نوعی تروریسم برشمرده است.

المیادین

شبکه خبری المیادین هم با انتشار بخش‌هایی از این نامه به‌نقل ازرهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت که همه از حوادث دردناک فرانسه، فلسطین، عراق، لبنان و سوریه متأثرند.

المنار

شبکه خبری المنار نیز با پوشش بخش‌هایی از نامه نوشت که مسائل دردناک اگر زمینه چاره اندیشی به راه‌حل‌ها و فرصت تبادل افکار را فراهم نکند، خسارتی دوچندان به‌همراه خواهد داشت.

ال بی سی لبنان

شبکه ال بی سی لبنان به پوشش نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی پرداخت.

این شبکه اعلام کرد که رهبر انقلاب ایران  در نامه ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بعد از حوادث خونین پاریس، سیاستهای دوگانه غرب را محکوم کرد.

ال بی سی لبنان در ادامه به نقل از امام خامنه ای اعلام کرد: تهاجم نظامی که جهان اسلام در سالهای اخیر با آن مواجه بود و در پی آن بسیاری قربانی شدند، نمونه ای دیگر از منطق متناقض غرب است.

این شبکه به نقل از مقام معظم رهبری ادامه داد: تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملتها و کوچک شمردن فرهنگ‌های مستقل را یک خشونت خاموش و بسیار زیانبار تلقّی می‌کنم.

به گزارش ال بی سی رهبر انقلاب ایران اعلام کرد که تا زمانی که معیارهای دوگانه بر سیاست غرب مسلّط باشد و تا وقتی که تروریسم در نگاه حامیان قدرتمندش به انواع خوب و بد تقسیم شود و تا روزی که منافع دولت‌ها بر ارزش‌های انسانی و اخلاقی ترجیح داده شود، نباید ریشه‌های خشونت را در جای دیگر جستجو کرد.

فلسطین الیوم

خبرگزاری فلسطین الیوم نیز سخنان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای خطاب به جوانان غربی را با تیتر: جهان اسلام قربانی تروریسم است، منتشر کرد.

الیوم السابع

روزنامه مصری الیوم السابع نیز با پوشش دومین پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی درعنوان خبری خود نوشت : رهبری عالی ایران دوگانگی معیارهای غربی را محکوم کرد.

العربیه

سایت شبکه خبری العربیه وابسته به عربستان سعودی نیز نوشت: آیت الله خامنه‌ای معیارهای دوگانه غربی را محکوم کرد.

ایلاف عربستان

سایت ایلاف عربستان نیز نوشت که رهبر انقلاب ایران معیارهای دوگانه غرب را محکوم کرد.

پایگاه رام الله فلسطین

سایت اینترنتی رام الله فلسطین نیز باتیتر “دنیای اسلام قربانی معیارهای دوگانه غرب است” محتوای نامه دوم رهبر انقلاب را پوشش داد.

الدستور لبنان

روزنامه الدستور نیز محتوای نامه را پوشش داد و « معیارهای دوگانه غرب» را به عنوان بخش برجسته سخنان ایشان انتخاب کرد.

الوسط بحرین

روزنامه الوسط بحرین نیز با پوشش نامه دوم رهبر انقلاب نوشت که رهبر ایران در نامه  ای به جوانان غربی معیارهای دوگانه غرب را محکوم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان