مانور زلزله در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 82217
مانور زلزله در رفسنجان برگزار شد

مانور زلزله صبح امروز با حضور مردم و مسئولان در مدرسه صاحب الزمان(عج) رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » مانور زلزله در رفسنجان برگزار شد
به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، صبح امروز در پی زلزله ۵٫۸ ریشتری در شرق رفسنجان عملیات امداد و نجات توسط گروه‌های امداد هلال احمر آغاز شد.
نیروهای ارزیاب هلال احمر به محل اعزام و انجام کمک‌های اولیه برای مصدومین آغاز شد و هفت چادر به سرعت در محل برپا شد.
عوامل اتفاقات ادارات برق، آب و گاز هم در این مانور حضور داشتند و با توجه به اینکه در منطقه زلزله شده دبیرستان پسرانه صاحب الزمان(عج) نقطه امن شناخته شده بود و محل اسکان اضطرای بود عده زیادی از اهالی منطقه در این مدرسه پناه گرفتند.
مصدومین در ۳۰۰متری مدرسه حضور داشتند و نیروهای امداد و نجات آن‌ها را به چادرهای تریاژ منتقل و به آن‌ها رسیدگی می‌کردند.
آتش‌نشانان هم برای اطفا‌ء حریقی که در محل رخ داده بود در محل حاضر و آتش‌سوزی را پایان دادند.
محمد رضا موحدی مسئول آموزش و امداد و نجات جمعیت هلال احمر رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سه اردوگاه در محل حادثه ایجاد شده است که شامل اردوگاه اضطراری، اردوگاه موقت و اردوگاه دائمی است که اردوگاه موقت همان سالن مدرسه است که برای مردم حادثه دیده استفاده می‌شود.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه زمان زلزله احتمال انفجار لوله‌های گاز وجود دارد اتفاقات گاز جزو اولین و مهم‌ترین موارد است که باید در محل حاضر باشند و حضور آتش‌نشانان و اتفاقات آب هم از موارد مهم در حوادث است.
موحدی با بیان اینکه در چادرها امکاناتی اعم از پتو و مواد غذایی و لباس گرم وجود دارد تا مصدومین و حادثه‌دیدگان بتوانند استفاده کنند، تصریح کرد: عملیات صعود و فرود هم در این مانور انجام  و نیروهای مصدوم توسط اورژانس به مراکز درمانی شهر منتقل می‌شوند.
وی تأکید کرد: آموزش مسئله مهمی است که حین حادثه به کمک انسان می‌آید و این مانور به منظور آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان است و با توجه به اینکه گسل داوران بزرگترین گسل در خاور میانه است و در رفسنجان واقع است می‌طلبد مردم نسبت به مقاوم‌سازی خانه‌ها و آموزش نکات مهم در زمینه زلزله اقدام کنند.
به گزارش فارس در این مانور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری، رییس آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و خانواده‌ها حضور داشتند و محمد رضا موحدی حین برگزاری مانور نکات مهمی را در زمینه چگونگی مقابله با حوادث مطرح کرد و همگی حاضران در پناه‌گیری و مانور شرکت کننده بودند.
برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان