بازتاب گسترده دیدار رهبر انقلاب و پوتین در رسانه‌های جهان

پوتین برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا به آیت‌الله خامنه‌ای پیوست/ دیدار پوتین با رهبر ایران تضمین کننده سیاست‌های یکپارچه ایران و روسیه در سوریه است

  • شناسه خبر: 81819
پوتین برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا به آیت‌الله خامنه‌ای پیوست/ دیدار پوتین با رهبر ایران تضمین کننده سیاست‌های یکپارچه ایران و روسیه در سوریه است

دیدار دیروز (دوشنبه) رئیس‌جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و بیشتر این رسانه‌ها بر تقویت روابط تهران-مسکو برای حل بحران سوریه تأکید کردند.

خانه » آخرین اخبار » پوتین برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا به آیت‌الله خامنه‌ای پیوست/ دیدار پوتین با رهبر ایران تضمین کننده سیاست‌های یکپارچه ایران و روسیه در سوریه است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه که دیروز دوشنبه (دیروز) برای شرکت در سومین اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز به تهران آمده بود فوری و پیش از برگزاری این اجلاس به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی رفت و با ایشان به مدت دو ساعت گفت وگو کرد.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار دوساعته با استقبال از گسترش بیشتر همکاری های «دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی» از حضور تأثیرگذار مسکو در مسائل منطقه‌ای به‌ویژه سوریه تمجید کردند و افزودند: «نقشه بلندمدت امریکا برای منطقه به زیان همه ملتها و کشورها به‌ویژه ایران و روسیه است و باید با هوشمندی و تعامل نزدیکتر، آن را خنثی کرد».

دیدار دو جانبه رئیس جمهوری روسیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت که برخی از آنها به شرح زیر است.

روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» در بازتاب سفر پوتین به ایران گزارش کرد: «سفر پوتین به ایران با گذشت ۸ سال در جهت مستحکم کردن روابط سیاسی، اقتصادی بین دو کشوری است که با داشتن زمینه‌های مشترک علیه گروه‌های شورشی در سوریه می‌جنگند. این کشور همچنین از ارکان اصلی مذاکرات هسته‌ای بود که در اوائل ماه جاری از ارسال سامانه موشکی «اس ۳۰۰» به ایران خبر داد.

سخنگوی کاخ کرملین پس از دیدار امروز رئیس‎جمهور روسیه و رهبر معظم انقلاب در تهران اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و آیت‎الله خامنه‎ای با حل بحران سیاسی سوریه بدون دخالت‎ها و دیکته‎های خارجی موافق هستند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز عنوان کرد که رئیس‌جمهور روسیه به ایران سفر کرد تا با رهبر ایران درباره سوریه بحث و گفت‌وگو کنند.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نوشت که ولادیمیر پوتین برای اولین بار در تقریباً یک  دهه به ایران رفت و به دنبال مستحکم کردن روابط با ایران در خصوص موضوع سوریه است.

وال استریت ژورنال ادامه داد که پوتین برای بیش از ۹۰ دقیقه با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرد و یک نسخه از قرآن قدیمی خطی را برای رهبری ایران هدیه برد.

بنا به این گزارش، پوتین در این دیدار تأکید کرد که هیچ‌کس از خارج از سوریه نباید و نمی‌تواند هر شکلی از دولت را به مردم سوریه تحمیل کند و مردم سوریه باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

وال استریت ژورنال سپس نوشت که ایران همپیمان مهم پوتین در حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و مبارزه با تکفیری‌های داعش است.

خبرگزاری رویترز نیز اخبار این دیدار دو جانبه را بازتاب داد و گفت که آیت الله علی خامنه‌ای در دیدار با پوتین تأکید کرد که سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه، تهدیدی برای تهران و مسکو است و خواستار همکاری نزدیک‌تر تهران و مسکو شد.

این خبرگزاری انگلیسی ادامه داد که تهران و مسکو بعد از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در ماه ژوئیه، روابط خود را گسترش دادند. پوتین در سفر روز دوشنبه خود به ایران، ممنوعیت صادرات تجهیزات و فناوری هسته‌ای به ایران را تسهیل کرد.

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» نیز در گزارشی عنوان کرد که رئیس‌جمهور روسیه با هدایایی عازم تهران شد و با رهبر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

پوتین قبل از ترک مسکو، ممنوعیت صادرات اورانیوم به ایران را لغو کرد و این اقدام مربوط به طرح روسیه برای واردات اورانیوم غنی‌شده از ایران بوده است.

این روزنامه آمریکایی نیز به هدیه پوتین برای ایران اشاره کرد و نوشت که پوتین همچنین یک نسخه از قرآن را به رهبر ایران هدیه داد.

طبق این گزارش، دیدار پوتین با رهبر ایران در حالی صورت گرفته است که روسیه و ایران همکاری خود در زمینه‌های مختلف به ویژه تلاش‌های مشترک برای حفظ دولت بشار اسد را افزایش داده‌اند.

خبرگزاری «تاس» روسیه نیز عنوان کرد که رئیس‌جمهور روسیه یک قرآن خطی بسیار قدیمی را به عنوان هدیه به رهبر ایران اعطا کرد.

رادیو آزاد اروپا نیز به بازتاب نشست مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور روسیه پرداخت و گزارش کرد که ولادیمیر پوتین با یک قرآن خطی بسیار قدیمی به دیدار رهبر ایران رفت.

نشریه «نیوزویک» نیز بازتاب این دیدار را منعکس کرد و عنوان کرد که رهبر معظم ایران با پوتین دیدار کرد و سیاست آمریکا در سوریه را یک «توطئه بلند مدت» توصیف کرد.

این نشریه آمریکایی همچنین به هدیه‌ای که رئیس‌جمهور روسیه برای رهبر ایران آورده بود اشاره کرد و نوشت که پوتین که بعد از ۸ سال از سال ۲۰۰۷ تاکنون به ایران سفر کرده است، نسخه‌ای از یک قرآن بسیار قدیمی را برای رهبر ایران هدیه آورد.

«بلومبرگ» نیز گزارش کرد که پوتین در دیدار با رهبر ایران بر ائتلاف رو به رشد مسکو و ایران در خاورمیانه تأکید کرد و بر جبهه متحد دو کشور در سوریه تأکید کردند.

طبق گزارش این پایگاه اینترنتی، مذاکرات بین پوتین و آیت‌الله علی خامنه ای، بر وضعیت سوریه و منطقه خاورمیانه متمرکز شد.

بلومبرگ ادامه داد که روسیه در دیدار خود با مقامات ایرانی خواستار تقویت همکاری در زمینه‌ پروژه‌های اقتصادی شد.

خبرگزاری فرانسه نیز در بازتاب این دیدار گزارش کرد که ایران و روسیه متعهد شدند که با تلاش‌های خارجی برای سرنگون کردن اسد مخالفت کنند.

این رسانه فرانسوی به نقل از یک مقام کرملین گزارش کرد که روسیه و ایران به صورت مشترک توافق کردند که با تلاش‌های خارجی برای تغییر نظام سوریه مخالفت کنند.

این گزارش می‌افزاید، این اظهارات رئیس‌جمهور روسیه و رهبر ایران در واقع رد مستقیم تقاضای مداوم آمریکا، فرانسه، انگلیس و عربستان برای کناره‌گیری اسد از قدرت است.

خبرگزاری فرانسه همچنین ادامه داد که بنا به گفته سخنگوی کرملین، دیدار بیش از ۹۰ دقیقه رئیس‌جمهور روسیه با رهبر ایران سازنده و طولانی‌تر از آنچیزی بود که قبلاً برنامه‌ریزی شده بود.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز درباره این دیدار گزارش کرد که روسیه سکولار که به همراه بریتانیا کبیر تاحدودی در سال ۱۹۴۱ ایران را اشغال کرد، در حال حاضر همپیمان مورد پسند ایران قرار گرفت است.

هاآرتص ادامه داد که ظاهراً فرهنگ روسیه به اندازه کنسرت‌های سبک غربی ایران را نمی‌هراساند.

پایگاه اینترنتی «channel news asia» نیز این دیدار را منعکس کرد و گزارش داد که رهبر ایران میزبان پوتین شد و تأکید کرد که سیاست‌های آمریکا تهدیدی برای هر دو کشور ایران و روسیه است.

این پایگاه ادامه داد که جنگ داخلی سوریه به یک نزاع نیابتی گسترده‌تر بین قدرت‌های جهان تبدیل شده است به طوریکه روسیه و ایران از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه حمایت می‌کنند و قدرت‌های غربی، ترکیه و کشورهای عربی خلیج‌فارس خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت هستند.

طبق این گزارش، پوتین در اولین دیدار خود به ایران از سال ۲۰۰۷ تاکنون همچنین یک نسخه از قرآن بسیار قدیمی خطی را به رهبر ایران هدیه داد.

بر اساس این گزارش، پوتین و آیت‌الله خامنه‌ای هر دو از افزایش روابط تجاری با یکدیگر حمایت کردند و پوتین ممنوعیت صادرات تجهیزات و فناوری هسته‌ای به ایران را کاهش داد.

رسانه پاکستانی «PTI» نیز گزارش کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای خنثی کردن توطئه آمریکا در غرب آسیا دستان خود را به رهبر ایران داد.

این رسانه پاکستانی تأکید کرد که پوتین اولین دیدار خود به ایران ظرف یک دهه را صورت داد تا ائتلاف جدیدی علیه آمریکا در حمایت از بشار اسد در سوریه صورت دهد.

سفر دیروز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور یروسیه به ایران و دیدار وی با «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب مورد توجه رسانه‌های آلمانی زبان هم قرار گرفته است.

شبکه خبری «دویچه‌وله» نوشت ایران و روسیه حامی اسد هستند و رهبر انقلاب ایران به پوتین اطمینان داد که در زمینه مقابله با داعش در سوریه به روسیه کمک می‌کند. ۲ طرف هم در این دیدار در زمینه حمایت از رئیس‌جمهور سوریه اتفاق‌نظر داشتند.

شبکه خبری «یورونیوز» هم سفر پوتین به ایران و دیدار با رهبر انقلاب را به عنوان تاکیدی بر مبارزه با داعش در سوریه دانست و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای از سیاست‌های روسیه در سوریه حمایت می‌کند.

رادیو آلمان این سفر را به تلاش ۲ طرف برای همبستگی هر چه بیشتر تعبیر کرد و اعلام کرد آیت‌الله خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران در دیدار با پوتین از سیاست‌های روسیه در سوریه حمایت کرد و گفت که هم‌اکنون باید تروریست‌ها را در سوریه متوقف کرد. ضمن اینکه در این دیدار ۲ طرف تاکید کردند که آینده سوریه نباید از خارج از کشور خط بگیرد بلکه باید از داخل هدایت شود و ایران و روسیه هم‌پیمانان اسد هستند.

پوتین همچنین پس از دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران هم بر ضرورت ادامه همکاری اقتصادی و اقدام در منطقه آزاد تجاری با ایران تاکید کرد.

روزنامه «هندلزبلات» هم دیگر رسانه آلمانی بود که همکاری ایران در زمینه مقابله با تروریسم در سوریه را مورد توجه قرار داده بود

این روزنامه به نقل از رهبر انقلاب نوشت: « ایران حامی سیاست‌های سازنده روسیه در سوریه است و در صورتی که هم‌اکنون تروریسم در سوریه متوقف نشود در این صورت به زودی به خطری جهانی تبدیل خواهد شد.»

خبرگزاری آلمان  با انتشار این خبر نوشت که روسیه و ایران در زمینه بحران سوریه در یک صف قرار دارند و رهبر ایران هم در دیدار با پوتین حمایت خود را اقدامات روسیه در سوریه اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان