عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد:

هشدار به رییس جمهور در خصوص عوامل نفوذی در مدیریت میانی / چرا آیت الله مکارم به وزیر ارشاد اجازه ملاقات نداد / استفاده از پول بیت المال برای کارهایی که منافی عفت است صحیح نمی باشد

  • شناسه خبر: 81583
هشدار به رییس جمهور در خصوص عوامل نفوذی در مدیریت میانی / چرا آیت الله مکارم به وزیر ارشاد اجازه ملاقات نداد / استفاده از پول بیت المال برای کارهایی که منافی عفت است صحیح نمی باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دکتر روحانی دو ماه پس از ریاست جمهوری، به کمیسیون فرهنگی دولت ماموریت دادند که کار فرهنگی و الگوسازی و دادن امکانات کافی و پرکردن بازار از نمونه های مطلوب حجاب و عفاف انجام شود ولی پس از …

خانه » آخرین اخبار » هشدار به رییس جمهور در خصوص عوامل نفوذی در مدیریت میانی / چرا آیت الله مکارم به وزیر ارشاد اجازه ملاقات نداد / استفاده از پول بیت المال برای کارهایی که منافی عفت است صحیح نمی باشد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از آرمان کرمان، دکتر کبری خزعلی، در همایش زینبیون در خانه شهر کرمان با تجلیل از زنان کویر ، بیان داشت: زنان کویر کسانی اند که انقلاب و جنگ را پشتیبانی کرده اید و قبل از آن به عنوان یادگار بزرگ انقلاب حماسه مسجد جامع کرمان را شما رقم زدید.

وی با اعلام اینکه در جنگ نرم, جنگ سخت از دانشگاه تا مجلس مردم کرمان به خوبی عمل کرده اند، ادامه داد: بهترین دانشگاه های کشور از لحاظ حجاب و عفاف دانشگاه های استان کرمان است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام اینکه قاسم سلیمانی مالک اشتر از شماست ، ابراز داشت: مردم کرمان بحمدالله در انتخابات ها جواب خوبی را پس داده اند و نمایندگان استان کرمان در جایی که بر خلاف ولایت باشد به خوبی فریاد زده اند و دفاع کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به یکی از ابعاد حرکت حضرت زینب سلام الله علیها، به برائت و ولایت اشاره کرد و گفت: با مروری در زندگی حضرت همراه ولی زمان و لحظه لحظه بر محور ولایت برنامه ریزی کردند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه همراهی با امام زمان از شروط ضمن عقد حضرت بود؛ به کار علمی حضرت در زمینه تفسیر قرآن و… در مدینه هم اشاره کرد و گفت: در آن زمان جایگاه ولایت به خلافت تغییر کرده بود و رسالت حضرت افشا کردن این مسئله بود.

دکتر خزعلی حرکت حضرت زینب و کاروان زنان و خاندان اهل بیت را باعث نهادینه کردن عاشورا دانست و اثرگذاری جایگاه زن و خانواده را مورد تأکید قرار داد و این جایگاه را در مورد انقلاب اسلامی هم متذکر شد.

وی خطبه های حضرت زینب سلام الله علیها را در زمینه افشاکردن چهره نفاق و استکبار مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نقش اصلی در پیام آوری پیام عاشورا به دست زنان و خانواده است و آن حضرت دو نقش دارد برای رساندن پیام امام راحل(سیدالشهداء) و امام حاضر که امام سجادعلیه السلام بود.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور لزوم همراهی با حضرت زینب سلام الله علیها را مورد تأکید قرار داد و گفت: هر کس می‌خواهد دیندار و همراه باشد باید به این الگو تمسک کند.

وی با  بیان اینکه در رعایت حجاب و عفاف و… نباید کوتاهی کرد و با اشاره به اینکه شروع آثار نفوذ فرهنگی دشمن را می‌بینیم و برای همین رهبری تذکر می‌دهند؛ گفت:  افشاگری چهره کفر و نفاق کار زینبیون و فاطمیون است.

دکتر خزعلی، تعرض به عفاف و حجاب را درد بزرگ حضرت زینب سلام الله علیها دانست و ادامه داد: برای همین حضرت فرمود اگر دین ندارید،حداقل آزاده باشید؛ عاشورا، درس عفت و دینداری و اخلاق است و اینکه نماز باید مستقر شود ولو با شهادت تعدادی از یاران امام علیه السلام باشد که دارند پاسداری می‌کنند.

فرزند آیت الله خزعلی با افزودن اینکه برائت در همه ابعاد نظری و عملی دین بر ولایت مقدم است و باید چهره دشمن را بشناسیم و تا چهره عوض کرد باید او را بشناسیم؛ بیان داشت: در توحید اول لااله است بعد الاالله، کسی وارد این حصن می‌شود که نفی کند دیگران را بعد توحید را اثبات می‌کند؛ در حقیقت اول باید غیر را کنار زد.

وی با هشدار اینکه زیبنبیان نگذارید عاشورا بوجود آید، تاکید کرد : به رئیس جمهور درخصوص عوامل نفوذی در مدیریت میانی کشور هشدار می دهم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یک جاهایی یک صحبت و حرفی محیط  و شرایط را عوض می کند و من شاهد هستم گاهی اوقات با یک امضا باعث ترقی و تغییر شرایط شده است و گاهی هم با یک سکوت و یا یک صحبت نابجا تزلزل و سقوط بوجود آمده است.

خزعلی با بیان اینکه (بعضی) مشاوره‌ها، راه نفوذ را باز می‌کند و خودی‌ها، عاشورا را بوجود آوردند؛ گفت: از جمله این افراد اشعث و شمر است که با همین مشاوره‌ها، غیرخودی شدند؛ اگر زمینه نفوذ را داشته باشیم ما را غیرخودی می‌کنند.

وی تصریح داشت: دکتر روحانی دو ماه پس از ریاست جمهوری، به کمیسیون فرهنگی دولت ماموریت دادند که کار فرهنگی و الگوسازی و دادن امکانات کافی و پرکردن بازار از نمونه های مطلوب حجاب و عفاف انجام شود ولی پس از گذشت دو سال و نیم در دهه عاشورا شاهد آوازه خوانی زن هستیم و برای همین است که آیت الله مکارم اجازه ملاقات به وزیر ارشاد ندادند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۱ میلیون ازدواج نکرده و ۴ میلیون ازدواج متزلزل شده در کشور وجود دارد؛ ضمن ابراز تأسف شدید از رواج آنچه در سوره مبارکه نور نهی شده، ادامه داد: قرآن تصریح دارد با زنانی که منافی عفت رفتا می کنند بشدت برخورد شود.

وی ادامه داد: تمام توصیف قرآن مبارزه و نفی چنین افرادی از جامعه است اما بعضی از افرد می گویند باید از این زنان حمایت کرد تا رفتارشان بهداشتی شود.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: مقایسه ی رفتار زنان بدکاره با کارگری که کارش خدایی است و زحمت می کشد بسیار غلط است.

وی بیان داشت: استفاده از پول بیت المال برای کارهایی که منافی عفت است صحیح نمی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد: اگر زنی فقر دارد این وظیفه ی کمیته ی امدادو بهزیستی است که برای این زنان کارآفرینی کند و به فکر سلامت و بهداشت شان باشد و در نهایت کمک کند تا ازدواج کنند و به آغوش خانواده برگردند و تا زمانیکه به این مرحله نرسیده اند باید مراقبت از این زنان تامین شود.

خزعلی ادامه داد: اگر افرادی فقیر نیستند و به دنبال فساد هستند باید مشاوره شوند. دسته ای نیز به عنوان یک باند و ماموریت دست به چنین کارهایی می زنند در این صورت دستور اسلام است که با چنین افرادی باید مقابله کرد.

وی پرسید: آیا در این دولت به این موضوع فکر می شود که باید پول بیت المال را صرف چنین زنانی کرد که کارشان را ادامه دهند؟

این مقام مسئول ابراز داشت: از این زشت تر مقایسه ی رفتار زشت چنین زنانی با فردی که بعد از مرگش ایثارگری می کند و اعضای بدنش را به دیگران اهدا می شود، است.

وی با تأکید بر توجه به مدرسه، منزل و مسجد و اینکه هر مسجد باید یک پایگاه برای ظهور باشد؛ وظیفه زنان امروز را معرفت و شناخت و تسری دادن این معرفت به جامعه دانست و افزود: زنانی که در ظهور بیشترین خدمت را می‌کنند اهل استقامت، جهاد، مبارزه، بصیرت و دفاع از ولایت هستند و  لحظه‌ای از آموزش تفسیر و نهج البلاغه و… دست برندارند.

خزعلی با بیان اینکه ۷ سال قبل از ورود فرزندانمان به مدرسه را آنها را به مهد ها می فرستیم هشدار داد: قرآن می فرماید بهترین سنین هفت سال اول زندگی افراد است .نگذارید قبل از این که ذهن بچه با مطالب اسلام و آیات و روایات و مطالب دینی آشنا شود با مسائل رقص و آواز آشنا شود.

وی ابراز داشت: ذهن بچه آنقدر آمادگی داشته باشد تا مطلبی خلاف قرآن و روایات دید بسنجد و حساس شود و بداند که این موضوع مخالف اسلام و غلط است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان