من هم جزئی از پیکره بسیج هستم

  • شناسه خبر: 8151
من هم جزئی از پیکره بسیج هستم

به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از بیست : پرنیان جمشیدی دانش آموز پایه دوم تجربی از استان البرز موفق به کسب رتبه سوم بخش اجتماعی جشنواره ملی حضرت علی اکبر در سال ۹۱ شد. این دانش آموز بسیجی در کارنامه فعالیت های خود یک مورد ثبت اختراع، رتبه شایسته تقدیر در سیزدهمین جشنواره خوارزمی […]

خانه » آخرین اخبار » من هم جزئی از پیکره بسیج هستم

به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از بیست : پرنیان جمشیدی دانش آموز پایه دوم تجربی از استان البرز موفق به کسب رتبه سوم بخش اجتماعی جشنواره ملی حضرت علی اکبر در سال ۹۱ شد.

این دانش آموز بسیجی در کارنامه فعالیت های خود یک مورد ثبت اختراع، رتبه شایسته تقدیر در سیزدهمین جشنواره خوارزمی مرحله کشوری، مجوز ورود مستقیم به چهاردهمین جشنواره کشوری خوارزمی، رتبه برتر قرائت قرآن به طور متوالی در در نوزدهمین و بیستمن کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد، دانش آموز شابیسته تقدیر در هفتمین و هشتمین مسابقات پژوهشگران جوان سمپاد در رشته علوم زیستی، و چندین مسابقه علمی و فرهنگی استانی شد.
به دلیل کسب این موفقیت ها خبرنگار بیست گفتگویی با این دانش آموز ۱۶ ساله داشته است که در زیر می آید:
بیست- الگوی شایسته و مناسب برای موفقیت یک جوان می تواند چه شخصیتی می تواند باشد؟
در درجه اول پیامبر که اسوه حسنه هستند و در قرآن به عنوان الگو معرفی شده اند بهترین شخصیتی است که باید به وی تاسی جست بعد از حضرت رسول و به عنوان یک جوان حضرت علی اکبر هستند که از نظر اخلاق و حتی ظاهر شبیه ترین افراد به پیامبر هم بوده اند و این شخصیت می تواند بهترین الگو برای جوانان و بخصوص دانش آموزان باشد اما یک جوان باید صبر و استقامت حضرت زینب (س) و ولایت پذیری و ایثار و استقامت حضرت زهرا (س) را نیز برای خود الگو قرار دهد تا به مولفه های موفقیت برسد.
بیست- چه معیارهایی را برای خودتان در نظر گرفته بودند تا امروز به این موفقیت و این جایگاه دست یافته اید؟
معیارهایی که در نظر گرفتم معیارهای دینی بوده زیرا بدون دین و قرآن در هر موفقیت و جایگاهی هم که باشیم در واقع چیزی نیستیم، من تمام موقعیت فعلی خودم را مدیون خداوند و قرآن می دانم زیرا تمام موفقیت هایی که به دست آورده ام بعد از پا گذاشتن در راه قرآن آغاز شد و بعد از آت تلاش خستگی ناپذیر و مطالعه و تحقیق معیارهای اصلی من برای کسب موفقیت بوده است.
بیست- وظیفه خودتان را در قبال شهدای دانش آموز چه می دانید و برای ادامه دادن راه آنها فکر می کنید چه کاری از دستتان بر می آید؟
اگر من دانش آموز الان می توانم با این آرامش و راحتی در جشنواره های مختلف شرکت کنم رتبه بیاورم، مورد تقدیر قرار بگیرم و جوایز مختلف کسب کنم، مدیون و مرهون خون شهدا هستم آنهایی که رفتند تا ما باشیم بنابراین شرط انصاف این است که توصیه ها و هدفهایی که بخاطر آن جان خودشان را فدا کردند را از یاد نبریم و همواره تلاش کنیم تا کشورمان سربلند و مستقل باشد.
بیست- چه توصیه ای به هم سن و سالان خود دارید؟
قبل از هر چیز توکل به خدا داشته باشند و بعد در زمینه های علمی مطالعه وتحقیق کنند و از تلاش نترسند و سختی های راه آنها خسته نکند تا بتوانند قدم های مثمرثمری را در راه موفقیت خود و کشورمان بردارند.
بیست- یک دانش اموز نخبه چطور می تواند شعار امسال را «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی» تحقق ببخشد؟
به طور کلی نه تنها دانش آموزان بلکه کل جامعه با توجه به فرمایش رهبر انقلاب و با استفاده کردن از تولیدات داخلی می توانند در تحقق این شعار سهیم باشند اما وظیفه دانش آموزان و بخصوص دانش آموزان نخبه تلاش در جهت تقویت بنیه علمی کشور و دستاوردهای علمی است آنها باید در جهت تولید علم کوشش کنند تا در این زمینه ها دستمان جلوی کشورهای دیگر دراز نباشد.
بیست – سازمان بسیج دانش آموزی چقدر در رسیدن شما به این موفقیت موثر بوده است؟
سازمان بسیج همواره مبلغ این شعار بوده و هست که همه اعضای جامعه عضو یک پیکره و یک بدن هستند یک فرد بسیجی و یک دانش آموز بسیجی با این تفکر رشد می کند و همین تفکر است که او را به موفقیت و تلاش برای زنده ماندن و پابرجا بودن دیگر اعضای این پیکره سوق می دهد و من هم از این قاعده مستثنی نبوده ام و خود را جزئی از پیکره بسیج می دانم و همین تفکر بسیجی بوده که مرا به تلاش برای سربلندی ایران اسلامی وا داشته است.
به عنوان آخرین سوال آیا توقع و یا درخواستی از مسئولین و برگزار کنندگان چنین جشنواره هایی دارید؟
ما جوانان با استعدادی در میهن داریم که مسئولین با حمایت های خود می توانند استعدادهای بالقوه آن ها را به بالفعل مبدل کنند در واقع این یک تعامل دو طرفه است جوانان ایرانی در جهت رشد و شکوفایی ایران اسلامی گام برمی دارند مسئولین نیز هر قدر می توانند از آنها حمایت می کنند و به انها میدان می دهند.

برچسب ها:
من هم جزئی از پیکره بسیج هستم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان