فرماندار رفسنجان:

فرهنگ کارآفرینی در بین دانشگاهیان بسیار اندک است

  • شناسه خبر: 81384
فرهنگ کارآفرینی در بین دانشگاهیان بسیار اندک است

فرماندار رفسنجان گفت: متاسفانه فرهنگ کار و کارآفرینی در بین دانشگاهیان بسیار اندک است.

خانه » آخرین اخبار » فرهنگ کارآفرینی در بین دانشگاهیان بسیار اندک است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حمید ملانوری در همایش کار آفرینی که صبح امروز در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی و تقدیر از حمایت کارآفرینان و ارزش آفرینان شهرستان اظهار داشت: رفسنجان در کنار همه ویژگیها، نخبگان و کار آفرینان فعالی دارد و راه اندازی انجمن توسعه فرهنگ کار آفرینی در شهرستان یک نعمت به برکت وجود کار آفرینان فعال است.
وی بزرگترین مشکل جامعه را نبود شغل دانست و گفت: عمده تقاضای مردم از مسئولین در این زمینه است و این مشکل می تواند پایه و اساس خیلی از مشکلات در حوزه فرهنگی و اجتماعی باشد.
ملانوری با بیان اینکه تلاش نکردیم تا زمینه های اشتغال در شهرستان را فراهم کنیم تصریح کرد: نسل جدیدی که باید وارد بازار کار شود به لحاظ اشتغال در بخش دولتی محدودیت دارند و در بخش کشاورزی به واسطه کاهش بارندگی و کمبود آب و سایر مشکلات اشتغال کم رنگ تر شده است.
وی افزود: در رفسنجان جدای از پسته منابع و معادن، میراث فرهنگی و گردشگری،  ابنیه تاریخی و از همه مهمتر منابع انسانی غنی داریم که می تواند در وضعیت اشتغال شهرستان تحول ایجاد کنند.
فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: متاسفانه فرهنگ کار و کارآفرینی در بین دانشگاهیان بسیار اندک است اگر مدارس و دانشگاه ها از روز اول با این تفکر رشد پیدا کنند فردا می توانند در جامعه مفید واقع شوند در غیر اینصورت دانشگاهها به جای فرصت تبدیل به تهدید خواهند شد.

وی توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی مشارکت و تلاش را نجات دهنده اقتصاد کشور دانست و گفت: با تکیه بر اقتصاد نفتی و اشتغال دولتی هر زور بدتر از روز قبل خواهد بود کارایی که بخش خصوصی دارد بسیار بالاتر از دولتی است و سرمایه بیشتری در این بخش وجود دارد.

ملانوری تصریح کرد: چکیده اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری در سه کلمه مردمی کردن اقتصاد خلاصه می شود و باید تلاش کنیم تا این شعار عملی شود و نسل جدید به این سمت سوق داده شود که خودشان را مقاوم و توانمند سازند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان