سردار نقدی: اغلب زندانیان سیاسی عربستان اهل تسنن هستند

  • شناسه خبر: 8112
سردار نقدی: اغلب زندانیان سیاسی عربستان اهل تسنن هستند

خانه خشتی:رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وهابیت در اهل تسنن و بهائیت در میان شیعیان توطئه شوم روباه پیر می باشد.[…] خانه خشتی به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، در جلسه مسئولان پایگاه ها و حوزه های بسیج استان کردستان گفت: شهدا با نثار جانشان جامعه را به […]

خانه » آخرین اخبار » سردار نقدی: اغلب زندانیان سیاسی عربستان اهل تسنن هستند

خانه خشتی:رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وهابیت در اهل تسنن و بهائیت در میان شیعیان توطئه شوم روباه پیر می باشد.[…]

خانه خشتی به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، در جلسه مسئولان پایگاه ها و حوزه های بسیج استان کردستان گفت: شهدا با نثار جانشان جامعه را به معروف دعوت کرده و با اهدای خون خویش مردم را از لغزش ها نهی کردند.

سردار نقدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش بیان کرد: شهدای مظلوم کردستان همچون عثمان فرشته، شهیدان نمکی، ناهید فاتحی کرجو و خواهر شهید امینی و ۵۴۰۰ شهید این سرزمین پرچم نظام مقدسمان را برافراشته و آسایش و امنیت امروز را مدیون این بزرگان هستیم.

وی به ظلم و جنایت و فساد در دنیای غرب اشاره نموده و تصریح کرد: متاسفانه با زورگویی ها و طاغوت هایی که حکام منطقه به مسلمین روا داشته اند شاهد منکرات و بلاهایی در کشورهای اسلامی نیز هستیم که دلیل اصلی آن نافرمانی امر پروردگار در ترک امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین فریضه دانسته و خاطرنشان کرد: تمام فرائض و خوبی ها به این فریضه الهی وابسته است و اگر پیامبر اعظم جامعه را امر به معروف و نهی از منکر نمی نمود امروز مسلمانی پیدا نمی شد.

وی به فعالیت های فراوان دستگاه ها در نشر این فریضه الهی همچون انتشار کتب و فیلم ها و حتی تشکیل ستاد امر به معروف اشاره کرده و ادامه داد: از آنجایی که این فریضه را خوب در جامعه تبیین ننموده ایم لذا در عمل به آن موفق نشده و نتوانسته ایم آن را به اندازه نماز و روزه در جامعه رواج دهیم.

سردار نقدی خشونت را بخش اندکی از مواجهه با منکر دانسته و گفت: بایستی در مقابل طواغیتی همچون یزید، شاه و یا حسنی نامبارک آنگونه قهرآمیز برخورد کرد لیکن این نوع برخورد عمومیت ندارد و در مواجهه با توده های مردم بایستی از سر نصیحت و دلسوزی با خاطیان صحبت نمود.

وی برخورد قهریه را وظیفه دستگاه های انتظامی، قضایی و اطلاعاتی دانسته و تصریح کرد: برخورد قهریه با بسیج نیست چرا که بسیج همان توده میلیونی مردم هستند که زبان نرم ویژگی اصلی آنان است مگر آنکه دستگاه های مربوطه از بسیج درخواست کمک نمایند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین رسالت امروز پایگاه های بسیج را در اجرای این فریضه شناخت معروفات متروک و منکرات رایج در محله دانسته و گفت: از مظلومیت های امر به معروف و نهی از منکر خلاصه شدن آن به بدحجابی بانوان است حال آنکه منکرات سیاسی، اعتقادی و اقتصادی بر منکر اخلاقی اولویت دارد.

وی ادامه داد: بدترین و برترین منکر که باید مقابل آن ایستادگی کرد منکر سیاسی است که فردی مقابل ولایت بایستد.

سردار نقدی سپس به منکر اعتقادی و وارد شدن افکار منحرفه همچون وهابیت در اهل تسنن و بهائیت در شیعیان اشاره کرده و خاطرنشان کرد: وهابیت و بهائیت توطئه شوم روباه پیر ـ انگلیس ـ است که حتی در دوران سیاه پهلوی تلاش کردند با حاکم کردن بهائیت شیعه را نابود کنند.

وی همچنین جنایت های آل سعود در عربستان را برشمرده و گفت: حکومت وهابی عربستان سعودی که برای فریب افکار عمومی، خود را سنی جلوه می دهند اغلب زندانیان سیاسی شان اهل تسنن هستند که در چنگال وهابیت اسیر شده اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در همین بخش از سخنانشان به اقدامات صهیونیست ها در خنثی سازی امر قطعی ظهور اشاره کرده و بیان کرد: به اعتقاد شیعه و سنی همگان چشم انتظار منجی هستیم که دست و پا زدن استکبار و توطئه در عراق و سوریه و … همچون تلاش بیهوده فرعون برای کشتن حضرت موسی بی نتیجه خواهد بود چرا که وعده خدا حتمی است و آنچه خدا بخواهد یقیناً حادث می شود.

وی منکر اقتصادی را نیز اعم از رشوه، اختلاس و سوء استفاده از بیت المال دانسته و تصریح کرد: بازهم آنچه از منکر اخلاقی بدتر است حرام خواری است که به خودی خود مفسده اخلاقی را نیز به دنبال دارد اگر چه منکر اخلاقی نیز از جمله منکراتی است که باید به آن پرداخت اما باید به این مراتب توجه نمود.

سردار نقدی جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را جایگاهی بی نظیر دانسته و ادامه داد: همانطور که امام حسین علیه السلام خون طاهر خویش را برای احیای این فریضه الهی تقدیم نمود ما نیز باید تمام هستی خود را در این راه نثار کنیم.

وی مصادیقی از نوع برخورد با منکر را تبیین نموده و تصریح کرد: در برخورد با فردی که مرتکب گناه شده با تندی رفتار نکرده و ابتدا خوبی ها و حسنات او را تمجید نموده و آنگاه با قول لیّن تذکر دهیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اخلاق حسنه را اصلی ترین عامل جذب دانسته و بیان کرد: بر خلاف عده ی قلیلی که شمسشیر امیرالمومنین علیه السلام یا ثروث خدیجه سلام الله علیها را عامل مسلمان شدن می دانستند باید یادآور شد که بیشترین گروندگان به اسلام به خاطر اخلاق نیکوی پیامبر اعظم ایمان آوردند.

سردار نقدی در بخش پایانی صحبت هایشان به موفقیت های متعدد پایگاه های بسیج در رویکرد جدید امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده و گفت: در رویکرد جدید در مراجعه ی پایگاه بسیج به ۳۰۰ خانواده ای که دارای ماهواره بودند ۹۷ خانواده دستگاه گیرنده ماهواره خود را تحویل پایگاه داده و دیگران نیز گیرنده های خود را جمع آوری کردند و چه بسیار پایگا ه هایی که توانسته اند جوانان سرکش و خاطی را در محله های خود جذب این تشکل مردمی نمایند.

گفتنی است در این نشست صمیمانه که با حضور صدها نفر از برادران شیعه و اهل تسنن استان کردستان برگزار گردید، سردار نقدی به پرسش های حاضرین پاسخ گفتند./

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان