در بازدید فرماندار و نماینده مردم رفسنجان از مجتمع صنعتی مطرح شد؛

نقدینگی عمده مشکل واحدهای تولیدی و در حال احداث رفسنجان

  • شناسه خبر: 80751
نقدینگی عمده مشکل واحدهای تولیدی و در حال احداث رفسنجان

نقدینگی و کاهش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و در حال احداث رفسنجان عمده مشکل آن ها بود که در بازدید امروز مسئولین به آن اشاره شد.

خانه » آخرین اخبار » نقدینگی عمده مشکل واحدهای تولیدی و در حال احداث رفسنجان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، در بازدید دو ساعته فرماندار و نماینده مردم رفسنجان و انار از واحدهای تولیدی و در حال احداث مجتمع صنعتی، مدیران و سرمایه گذاران حاضر به بیان مشکلات پیش روی تولید پرداختند.

فرماندار رفسنجان-رفسنجان-خانه خشتی (۱)

مشکل عمده واحدهای در حال احداث سوپر فسفات (تولید کود شیمیایی) و کارخانه های تولید نئوپان، کابل مسی و روغن موتور پردیس نقدینگی بود که در نشست مشترک مدیران عامل با مسئولین به آن اشاره شد.

فرماندار رفسنجان-رفسنجان-خانه خشتی (۴)

واحد در حال احداث سوپر فسفات از اولین واحدهایی بود که امروز مورد بازدید قرار رگفت؛ خرید ماشین آلات برای راه اندازی این واحد به ارزش ۳ میلیون دلار از جمله اقدامات مدیران ارشد مجتمع بود؛ نیاز به سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی این واحد تولیدی و افزایش اشتغالزایی و کاهش آلایندگی از موارد مهمی بود که شهیدزاده مدیر کارخانه در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد و آن را از نتایج مثبت افتتاح این واحد اعلام کرد.

این واحد برای تولید هر تن کود شیمیایی به ۱٫۸ متر مکعب آب نیاز دارد که هم اکنون تأمین شده است و ماده اولیه خاک و اسید نیز از خارج شهرستان وارد می شود.

فرماندار رفسنجان-رفسنجان-خانه خشتی (۳)

شهیدزاده قائم مقام مجتمع صنعتی رفسنجان تولید کابل مسی نیز در ادامه بازدید به تولید انواع کابل مسی و آلومینیومی توسط این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: این شرکت از سال ۶۰ فعالیت خود را با تولید کابل های مخابراتی و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر آغاز کرده و هم اکنون با توجه به نیاز بازار به سمت تولید کابل های آلومینیومی پیش رفته است.

تولید کابل خود نگهدار برای وزارت نیرو و توسعه کارخانه فیبر نوری از اقدامات جدید این واحد تولیدی است که با افزایش سرمایه در گردش و اشتغالزایی به میزان سه برابر وضعیت کنونی، به آن دست خواهد یافت.

فرماندار رفسنجان-رفسنجان-خانه خشتی (۲)

حسنی مدیر کارخانه نئوپان نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این واحد تولیدی در شش ماه نخست امسال بهترین عملکرد را از نظر تولید و فروش در کشور داشته است، گفت: تولیدات ما در شهرهای شیراز، تهران و قم به فروش می رسد.

وی به مشکل نقدینگی و توسعه برای خرید دستگاه روکش اشاره کرد و افزود: چوب مورد نیاز برای این واحد از درختان پسته شهرستان و چوب درختان میوه جنوب استان کرمان تأمین می شود.

لازم به ذکر است هم اکنون ۱۲۰ نفر در چهار شیفت کاری در این واحد مشغول به کار هستند.

فرماندار رفسنجان-رفسنجان-خانه خشتی (۵)

کارخانه تولید روغن موتور پردیس از واحدهای با کیفیت صادراتی برتر نیز مورد بازدید فرماندار و نماینده مردم رفسنجان و انار قرار گرفت؛ این واحد تولیدی که در شهرک صنعتی رفسنجان واقع شده است با تولید ۱۵۰ بشکه ۲۰۸ لیتری روغن موتور در روز برای ۶۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

قریبی رییس هیئت مدیره و سهام دار کارخانه در حاشیه این بازدید بالا بودن نرخ سود بانکی را از جمله مشکلات این واحد بیان کرد و گفت: هم اکنون ۱۸۰ کارخانه نمونه در کشور داریم که نیمی از آن ها غیر فعال هستند.

فرماندار رفسنجان-رفسنجان-خانه خشتی (۶)

وی با اشاره به اینکه عمده فروش روغن موتور تولیدی کارخانه در تهران به فروش می رسد، افزود: بالاترین میزان صادرات تولیدات ما به کشور آفریقاست و کشورهای افغانستان و ترکمنستان نیز تولیدات ما را خریداری می کنند.

برچسب ها:
بازدید از واحدهای تولیدی خانه خشتی رفسنجان فرماندار مهناز شریفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان