کاندیداتوری تعداد زیادی از فرهنگیان/مجلس نهم متعلق به اصولگرایان است

  • شناسه خبر: 799
کاندیداتوری تعداد زیادی از فرهنگیان/مجلس نهم متعلق به اصولگرایان است

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی به لیست‌ها و اسامی کاندیداها نگاه می‌کنم، مشارکت فرهنگیان در رأی دادن، رأی گرفتن و ترغیب جامعه به حضور در این عرصه را پر رونق می‌بینم. حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، […]

خانه » اجتماعی » کاندیداتوری تعداد زیادی از فرهنگیان/مجلس نهم متعلق به اصولگرایان است

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی به لیست‌ها و اسامی کاندیداها نگاه می‌کنم، مشارکت فرهنگیان در رأی دادن، رأی گرفتن و ترغیب جامعه به حضور در این عرصه را پر رونق می‌بینم. حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: امیدوارم کسانی که به عنوان نماینده به مجلس نهم می‌روند، بیشترین وقت خود را صرف امور مجلس کنند.

وی افزود: بنده که نماینده بودم، هیچ کاری جز نمایندگی نداشتم و تمام وقتم صرف کارهای مربوط به نمایندگی می‌شد و اکنون نیز، همین‌طور است و جز وزارت، کار دیگری انجام نمی‌دهم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس جایگاهی است که هم می‌توان در آن بسیار کار کرد و هم می‌توان کاری نکرد، گفت: شرایط مجلس، شرایط ویژه‌ای است و مسئولیت نمایندگی بسیار والاست.

* مجلس نهم متعلق به اصولگرایان است

وی به پیش‌بینی وضعیت مجلس آینده پرداخت و ادامه داد: فکر می‌کنم مجلس نهم، مجلسی مسئولیت‌‌شناس، فعال و کارآمد باشد.

حاجی‌بابایی همچنین اکثریت مجلس آینده را متعلق به “اصولگرایان” دانست.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارزیابی‌اش از مجلس هشتم، بیان کرد: هر مجلسی ویژگی خود را دارد؛ ضعف‌ها و قوت‌هایی دارد و هیچ‌کدام از مجالس هم از این موضوع مستثنی نیستند.

وی افزود: ممکن است بعضی مجالس مزایای بیشتر و بعضی کمتر داشته باشند ولی اجازه دهید درباره این موضوع بیش از این صحبت نکنم.

* تأکید بر حضور گسترده فرهنگیان در انتخابات

حاجی‌بابایی درباره حضور فرهنگیان در انتخابات ۱۲ اسفند، اظهار داشت: در همه سفرهایی که داریم و همایش‌هایی که تحت عنوان بحث کارگاهی برگزار می‌شود، دقایقی درباره انتخابات صحبت می‌کنیم.

“در این نشست‌ها از فرهنگیان می‌خواهیم همانطور که رهبر انقلاب در نماز جمعه تأکید کردند، انتخابات سراسر کشور را پرشور کنند و در پای صندوق‌های رأی حضور گسترده داشته باشند”.

وی اضافه کرد: معمولاً درصد بسیاری از صندوق‌های رأی را فرهنگیان در سراسر کشور اداره می‌کنند و حضورشان در انتخابات به عنوان کاندیدا نیز، بسیار پررنگ است.

* کاندیداتوری تعداد زیادی از فرهنگیان

حاجی‌بابایی تصریح کرد: وقتی به لیست‌ها و اسامی کاندیداها نگاه می‌کنم، حضور فرهنگیان، هم برای رأی دادن، هم برای رأی گرفتن و هم برای ترغیب جامعه را پر رونق و خوب می‌بینم و لذا از آنها درخواست می‌کنم که انشاءالله پر شورتر در این عرصه حضور یابند.

* ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی

وی به تبلیغات انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: بارها در سراسر کشور تأکید فراوان کردیم و در تمام جلسات با مدیران کل استان‌ها اعلام کردم که هیچ‌کس اعم از مدیران کل یا مسئولان آموزش و پرورش تحت هیچ شرایطی نباید از امکانات و از جایگاه دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: اگر کسی این کار را انجام دهد، اصلاً قابل قبول نیست، اما فرهنگیان هم مانند سایر کارمندان دولت می‌توانند در وقت اضافی خود، برنامه داشته باشند و طبیعی است که ما نه می‌توانیم و نه اجازه داریم در این زمینه دخالت کنیم.

* آموزش و پرورش قوانین انتخاباتی را رعایت می‌کند

حاجی‌بابایی در پایان گفت: واقعاً احساس می‌کنم ادارات آموزش و پرورش در زمینه فعالیت‌های انتخاباتی قانون را رعایت می‌کنند و الحمدلله آموزش و پرورش در زمینه انتخابات مشارکت فعالی دارد.

 

برچسب ها:
کاندیداتوری تعداد زیادی از فرهنگیان/مجلس نهم متعلق به اصولگرایان است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان