خدمات رسانی به ۸۷ بیمار خاص در رفسنجان

  • شناسه خبر: 79505
خدمات رسانی به ۸۷ بیمار خاص در رفسنجان

رئیس مرکز بیماری های خاص رفسنجان گفت: ۸۷ بیمار خاص و صعب العلاج شامل ۲۷ بیمار دیالیزی و ۶۰ بیمار تالاسمی از خدمات این مرکز بهره مند می شوند.

خانه » آخرین اخبار » خدمات رسانی به ۸۷ بیمار خاص در رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از ایرنا، سید محمد حسین مرعشی افزود: بنیاد غیر دولتی امور بیماری های خاص در کشور از سال ۷۵ فعالیت درمانی، آموزش و پیشگیری را با بهره گیری از بخش خصوصی شروع کرد و در رفسنجان این بنیاد در دی ماه ۹۲ به بهره برداری رسید.
وی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع تخصصی و فوق تخصصی و سه هزار متر مربع ساختمان در دو طبقه بنا شده است و قابلیت مقاومت در برابر بلایای طبیعی و سیل و زلزله را دارد ضمن اینکه اعتبار از محل کمک های مردمی، خیرین و رئیس بنیاد امور بیماری های خاص به کار رفته است.
وی اظهار کرد: نزدیک ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که شش میلیارد ریال توسط خیرین و بقیه از امور بیماری های خاص تهران اعطا شده است.
رئیس مرکز امور بیماری های خاص رفسنجان گفت: برخی بیماری های صعب العلاج شامل تالاسمی و دیالیز و برخی از سرطان های خون و لنفاوی درمان مطلوبی دارند و بیش از ۷۵ درصد این بیماران بهبود می یابند.
وی با اشاره به اینکه کمیته های تخصصی استانی درمان رایگان برای تالاسمی و هموفیلی تشکیل شده است افزود: تهران، بم و رفسنجان و نیز نجف و کربلا کمیته هایی هستند که به صورت مرکز خاص درآمده اند و کار درمان و پیشگیری از بیماری ها را بر عهده دارند.
مرعشی خاطرنشان کرد: در این مرکز درمانگاه شیمی درمان با ۹ تخت و درمانگاه تالاسمی با هفت تخت، بخش دیالیز با ۱۰ دستگاه دیالیز، درمانگاه رادیولوژی و دیجیتال و ماموگرافی و سونوگرافی و اتاق پزشک رادیولوژیست، درمانگاه توانبخشی و بخش گفتار درمانی و بخش تصویر برداری دیجیتال راه اندازی شده است.
وی گفت: هفت کلینیک تخصصی شامل کلینیک تخصصی اطفال، داخلی زنان و زایمان، ارتوپدی، عفونی، اورولوژی و درمانگاه های فوق تخصصی غدد، قلب و عروق و آنکولوژی (شیمی درمانی و سرطانی ها) را دایر کرده ایم.
وی بیان کرد: بیماران تالاسمی در رفسنجان ۶۰ نفر هستند و بخش بیماری های تالاسمی نیز در این مرکز احداث شده است.
مرعشی تمامی خدمات در بخش دیالیز را رایگان اعلام کرد و گفت: قرار است یکی از کلینیک های سرپایی شیمی درمانی دانشگاه در این مرکز قرار گیرد ضمن اینکه در این مرکز درمانگاه شیمی درمان با ۹ تخت فعال است و تزریقات شیمی درمان را رایگان انجام می دهد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان