مدیر کارخانه انهار حیات کرمان مطرح کرد؛

۱۲میلیارد تومان بدهی دولت به شرکت انهار حیات کرمان ماحصل فروش به نهادهای دولتی

  • شناسه خبر: 79235
۱۲میلیارد تومان بدهی دولت به شرکت انهار حیات کرمان ماحصل فروش به نهادهای دولتی

مدیر کارخانه انهار حیات کرمان گفت : این شرکت برای نهاهای دولتی نیز تولیدات دارند و در حال حاضر در قالب حقوقی دولت ۱۲ میلیارد تومان به ما بدهکار می باشد که بعد از استفاده از این محصول هنوز بدهی خود را با کارخانه تسویه نکرده.

خانه » آخرین اخبار » ۱۲میلیارد تومان بدهی دولت به شرکت انهار حیات کرمان ماحصل فروش به نهادهای دولتی

 به گزارش “خانه خشتی“،  طاهری در گفتگو اختصاصی با “ کارگران کرمان“در رابطه با موفقیت کارخانه انهار حیات در شرایط بد اقتصادی گفت : تولید خود را پائین آوردیم اما خط تولید را حتی یک روز هم تعطیل نکردیم به همین علت تحریم ها نتوانست کمر این کارخانه را بشکند و این واحد به تولید کننده موفق بدل شد.

IMG_0190
جزو ۵ تولید کننده برتر صنعت لوله در کشور هستیم  
مدیر کارخانه انهار در ادامه افزود : درحال حاضراین کارخانه ۹۵ کارگر دارد که به  صورت سه شیفت کار می کنند وحدود ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم  با این واحد تولیدی همکاری دارند که با برنامه ریزی صحیح  و تدبیر جزو ۵ تولید کننده  برتر لوله در کشور هستیم  .
وی با بیان اینکه توجه به حقوق کارگران مقدم برهر چیزاست  ، اظهار کرد : حقوق کارگران حتی یک روز به تاخیر نمی افتد و پرداخت حقوق آنان مقدم بر تمام بدهی های این واحد تولیدی است لذا در۶ ماهه ابتدای سال جاری ۲۲ نفرهم جذب داشته ایم  .
این مقام مسئول دررابطه با ارائه تسهیلات  از سوی مدیر عامل به کارگران برای ایجاد انگیزه کاری گفت :مدیر عامل این کارخانه جدول موقعیت شغلی برای کارگران ایجاد کرده تا کارگران همزمان با کار علاقه مند به تحصیلات نیز باشند به طورمثال اگر یک اپراتور از مدرک دیپلم به کارشناسی ارتقا یابد در شغل از نیز ارتقا ایجاد  می شود و وام های به صورت کسر از حقوق برای کارگران نیز وجود دارد .

AKA_1361
واردات لوله هنوز کالای جذابی برای دلالان نیست
طاهری در خصوص اثر واردات بر تولید لوله اذعان کرد :کرمان بزرگترین تولید کننده لوله در کل کشوراست، به دلیل عدم صرفه اقتصادی  در هزینه حمل ونقل ،خوشبختانه هنوز با واردات لوله مواجه نیستیم و تاکنون  لوله مورد توجه  دلالان قرارنگرفته است .
وی با اشاره به اینکه خریداران اصلی این محصول شرکت ها وموسسات دولتی هستند ، ابراز کرد : دولت درقالب اشخاص حقوقی درحال حاضر ۱۲ میلیارد تومان به ما بدهکار هستند که بعد ازاستفاده ازاین محصول هنوز بدهی خود را به کارخانه پرداخت نکرده است .

IMG_0191
بزرگترین مشکل درتولید لوله عدم پرداخت معوقات دولتی است
مدیر این واحد تولیدی با بیان اینکه برخی از بدهکاران ۳ سال از زمان  پرداخت معوقاتشان می گذرد ،عنوان کرد : این عدم توجه به معوقات از سوی شرکت های دولتی برای افزایش تولید مشکل ایجاد کرده است  قیمت مواد اولیه روزانه درحال رشد است اماهمچنان  پرداخت معوقات دولتی مسکوت مانده است.
این مقام مسئول در ادامه اذعان کرد :در سال ۸۳ انبار های ما از مواد اولیه پر بود وحتی در تمام سطح کارخانه هم این مواد روی هم انبار شده بود اما در حال حاضر ما مواداولیه را به روز خرید می کنیم.
وی تصریح کرد : یک کارخانه دار نباید دغدغه تهیه مواد اولیه را داشته باشد بلکه تمام همت خود را باید صرف کیفیت محصول خود کند تا بازار رقابتی ایجادد کند.

IMG_0192
تعطیلی خط تولید حتی برای یک مدت کوتاه مساوی با مرگ کارخانه است
طاهری در رابطه با تاثیر تحریم اقتصادی بر تولید گفت : تحریم فی نفسه برای کشور نعمت بوده  زیرا باعث شکوفایی استعدادها ی داخلی شده است لذا یک کارخانه در شرایط اضطراری حتی اگر متحمل ضرر هم می شود باید به تولید خود ادامه دهد شرایط تحریم همانند دریای متلاطمی است که اگر شناگر دربرابر تلاطم لحظه ای از تلاش دست بردارد غرق خواهد شد.
مدیر این کارخانه فعال افزود :در حال حاضر مواد اولیه را وارد می کنیم که این حرکت به دو دلیل است ، ظرفیت پتروشیمی های داخل درتولید پائین وقیمت گرانی دارند، در حال حاضر نیز پتروشیمی ها وضعیت نامناسبی دارند ودر بلا تکلیفی به سر می برند که برای ما به صرفه نیست.
وی درخصوی کیفیت مواد اولیه داخلی اذعان کرد :مواد اولیه داخلی نه تنها قیمت ثابتی ندارند بلکه  در برخی موارد گرانتر هم هست به طور مثال مواد سفیدکه برای تولید لوله آب و فاضلاب استفاده می شود  گرانتر از مواد سیاه که مختص لوله های گاز  با استانداردهای خاص جهانی است در می آید   .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدس می زنیم ، مواد اولیه داخل کفاف تولید کننده را نمی دهد اظهار کرد :اگر تحریم ها برداشته شود شاید پتروشیمی های داخلی توان به روز رسانی خود را داشته باشند تا بتوانند مواد اولیه را از نظر کیفیت ارتقاء دهند تا جاذب تولید گران داخلی شوند.

01
عمده مواداولیه را از کره جنوبی وارد می کنیم
طاهری در خصوص شیوه تامین مواد اولیه گفت :تامین و واردات مواد اولیه بر اساس میزان سفارشات کارخانه از مشتریان است لذا به اندازه خرید و وارد می کنیم ، به دنبال واردات بیش ازاندازه نیستیم زیرا با نوساناتی که در بازار ارز وجود دارد احتمال متضرر شدن به واسطه خرید بیش از اندازه برای ما وجود دارد.
مدیر کارخانه انهار ابراز کرد : مواد اولیه را ازکره می گیریم زیرا تنها کشوری است که از طریق سیستم بانکی مواد اولیه را به ما می فروشد وتولید کننده هم از رسیدن پول به دست فروشنده اطمینان بیشتری دارد زیرا قدرت ریسک زیادی برای خرید در بازار آزاد با نرخ آزاد وجود دارد.
وی در خصوص میزان واردات مواد اولیه در سال  های گذشته  گفت : در سال های بین ۸۶ تا۸۹ در گمرک بندر عباس از کل وارداتی که از کشور کره بود ۴۰% درصد  واز امارات ۵۶% کالاها به انهار وارد شده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان