آغاز تبلیغات اولین انتخابات لیبی پس از سرنگونی قذافی

  • شناسه خبر: 7916
آغاز تبلیغات اولین انتخابات لیبی پس از سرنگونی قذافی

خانه خشتی: تبلیغات نامزدهای اولین انتخابات لیبی پس از نیم قرن دیکتاتوری رژیم معدوم قذافی در حالی آغاز شده است که درگیری های داخلی و اوضاع نابسامان امنیتی بر آن سایه افکنده است. خانه خشتی به نقل از فارس، با وجود شروع یک هفته از آغاز تبلیغات اولین انتخابات در تاریخ لیبی طی نیم قرن […]

خانه » آخرین اخبار » آغاز تبلیغات اولین انتخابات لیبی پس از سرنگونی قذافی

خانه خشتی: تبلیغات نامزدهای اولین انتخابات لیبی پس از نیم قرن دیکتاتوری رژیم معدوم قذافی در حالی آغاز شده است که درگیری های داخلی و اوضاع نابسامان امنیتی بر آن سایه افکنده است.

خانه خشتی به نقل از فارس، با وجود شروع یک هفته از آغاز تبلیغات اولین انتخابات در تاریخ لیبی طی نیم قرن گذشته بسیاری نامزدها به تازگی تبلیغات خود را آغاز کرده اند و مردم لیبی نیز همچنان به دنبال شناخت نامزدها و جریان های سیاسی هستند که برای تصاحب کرسی ها کنگره ملی عمومی یا همان مجلس موسسان این کشور رقابت می کنند.

مهم ترین وظیفه این پارلمان تدوین قانون اساسی جدید برای کشور پس از گذشت کم تر از یک سال از سرنگونی معمر القذافی دیکتاتور سابق لیبی است.

در خیابان های اصلی شهر طرابلس و دیگر شهرها و بر روی پل ها و در میادین تصاویر بزرگی از نامزدها و جریان های سیاسی با شعارهای انتخاباتی آنها نصب شده است.

برخی دیگر نیز به انتشار بیانیه های نامزدهایشان از طریق صفحات اجتماعی فیس بوک مشغولند و برخی کانال های ماهواره ای لیبی زمان هایی مجانی را برای نطق و تبلیغات نامزدها اختصاص می دهد و کانال ماهواره ای ویژه ای نیز به همین منظور تاسبس شده است.

کمیسیون عالی انتخابات اعلام کرده است مدت تبلیغات انتخاباتی پنجم جولای به پایان می رسد و انتخابات هفتم جولای برگزار می شود.

پس از اینکه اولین موعد برگزاری انتخابات به دلایل فنی به تعویق افتاد این موعد دومی است که برای انتخابات تعیین شده است اما تبلیغات انتخاباتی این دور با موجی از خشونت ها در مناطق مختلف لیبی همراه بوده است که بنا بر اعلام دولت لیبی تاکنون بیش از ۱۰۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

در اولین انتخابات لیبی از سال ۱۹۶۴ تاکنون دو هزار و ۵۰۱ نامزد با یکدیگر رقابت می کنند که از این بین هزار و ۲۰۶ نفر آنها در ۳۷۷ فهرست که ۱۴۲ هیئت سیاسی را شامل می شود حضور دارند.

شمار واجدین شرایط مردم لیبی برای حضور در انتخابات نیز دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.

در طرابلس پایتخت لیبی فضای تبلیغات انتخاباتی داغ نیست و برخی کارشناسان دلیل آن را در نبودن فرهنگ انتخابات در این کشور می دانند یا اینکه روند انتخابات در لیبی از همان آغاز داغ نبوده بلکه در نیمه های مسیر خود قدرت می گیرد همان گونه که در مرحله ثبت نام از نامزدها اینچنین بوده است.

شهروندان لیبی ضمن اشاره به نامنظم بودن امور تبلیغاتی از سوی نامزدها آن را به فقدان فرهنگ انتخابات در این کشور مرتبط می دانند.

این در حالی است که برخی نامزدهای انتخاباتی در شهرهای کوچک تر هنوز تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز نکرده اند و دلیل آن را عدم تامین بودجه مالی، کمبود امکانات ملی و رسانه ای و کم تجربگی در این امر عنوان کردند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان