مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

نماینده میراث فرهنگی رفسنجان نسبت به ثبت درخت کهنسال پسته اودرج اقدام کند

  • شناسه خبر: 78862
نماینده میراث فرهنگی رفسنجان نسبت به ثبت درخت کهنسال پسته اودرج اقدام کند

وفایی گفت: اگر تاکنون نسبت به ثبت این درخت اقدامی صورت نگرفته به کمک نماینده میراث اقدام و پرونده تشکیل و به جریان بیافتد.

خانه » نماینده میراث فرهنگی رفسنجان نسبت به ثبت درخت کهنسال پسته اودرج اقدام کند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، وفایی مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در مراسم رونمایی از لوح آیین ثبت ملی جوش‌زنی در هرمزدآباد رفسنجان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آیین جوش‌زنی ریشه در اعتقادات، اخلاص و عمق محبت مردم به سرور و سالار شهیدان دارد، گفت: مردم حق دارند آنچه از نیاکان خود منتقل و به خوبی حفظ کردند از همان جایی که این سنت روییده ثبت شود؛ ما موظفیم این آیین‌ها که سال‌های سال توسط مردم به خوبی حفظ و منتقل شده، به ایران و جهان معرفی کنیم.

وفایی از وجود صدها نمونه از این آیین‌ها خبر داد که باید به همت میراث فرهنگی ثبت شود و افزود: مجموعه این آثار و تمام آیین‌هایی که مرتبط با محرم و آیین‌های اعتقادی هستند در یک بسته معنوی تجمیع و از سوی سازمان مرکزی برای ثبت جهانی اقدام می‌شود.آیین جوش زنی هرمزدآباد رفسنجان (۲۷)

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره ثبت ملی درخت کهنسال پسته اودرج در رفسنجان نیز گفت: حتما این ثبت باید صورت گیرد، اگر تاکنون نسبت به ثبت این درخت اقدامی صورت نگرفته به کمک نماینده میراث اقدام و پرونده تشکیل و به جریان بیافتد.

وی به مرمت خانه حاج آقا علی رفسنجان نیز اشاره کرد و گفت: بازسازی و مرمت این اثر ارزشمند تحت نظارت و کنترل سازمان میراث فرهنگی است و به همت استاندار و توسط شرکت عمران موقوفات در حال اجراست.

وفایی از سرکشی و نظارت کار مرمت توسط دو ناظر خبر داد و افزود: یک ناظر مقیم هم مشخص می‌کنیم تا با وسواس و حساسیت به‌ گونه‌ای اقدام شود که هم بنا به سرعت مرمت و تکمیل شود و هم به اصل بنا خسارتی نرسد.

برچسب ها:
اودرج پسته خانه حاج آقا علی خانه خشتی درخت کهنسال اودرج رفسنجان رفسنجان هرمزدآباد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ضض

    آقای وفایی عزیز پس چرا رفتین خونه خشتی رو دادین به چند نفر که هتل راه بندازن و تمام مرمت های قبلی را دارن خراب میکنن که واسه هتلشون ستاره بگیرن هااااااااااااااااان
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان