مهد فوتبال منطقه نوق یک دهه چشم انتظار سالن ورزشی / تصاویر

  • شناسه خبر: 78099
مهد فوتبال منطقه نوق یک دهه چشم انتظار سالن ورزشی / تصاویر

دوماه پیش با اعتراضات مردمی و ورزشکاران و جوانان روستای مهدی آباد، مسئولین بخش فردوس قول دادند تا ۲۰ مهرماه آهن های سوله را خریداری و شروع به ساخت نمایند ولی باز همان آش و همان کاسه…

خانه » آخرین اخبار » مهد فوتبال منطقه نوق یک دهه چشم انتظار سالن ورزشی / تصاویر

به گزارش “خانه خشتی“، سالن ورزشی مهدی آباد در سال ۱۳۸۸ توسط نقیبی بخشدار سابق بخش فردوس و مسئولین وقت ورزش شهرستان و مسئولین بخش فردوس و حضور مردم  کلنگ زده شد.

در همین ابتدا مسئولان قول دادند که با توجه به شناختی که از ورزش ، استعدادها و سابقه ورزشی جوانان مهدی آباد دارند، تا شش ماه اینده بهترین سالن ورزشی در بخش فردوس با شرط ۳۰ میلیون هزینه توسط خیرین و مردم و ۷۰ میلیون توسط دولت در این مکان ساخته شود.

IMG_0001

یک ماه پس از این مراسم به همت یک خیر قسمت گود برداری و فونداسیون با نظارت مهندسین استانی و طبق استانداردهای روز بتن ریزی و خاکریزی شد اما متاسفانه بعد از گذشت چندین سال از زمین خوردن کلنگ سالن ورزشی مهدی آباد هنوز هم از ساخته شدن و کمک دولت خبری نیست.

IMG_0007

در تکمیل این گزارش به سراغ پیشکسوتان فوتبال روستا رفتیم کسانی که الان پیر شدند و فقط از فوتبال جوانمردی و دوستی و وحدت و خاطرات خوش در ذهن دارند، پیشکسوتانی که خود و برادران شهیدشان فوتبالیست بودند و اکثر آنها به شغل ازاد مشغولند و به گفته آنها یک زمانی کل روز را دنبال توپ میدویدند  و عشق فوتبال داشتند و آرزوی بازی در جام نوروز.

۲

جام نوروز  اولین جامی بود که در کل منطقه نوق رفسنجان برگزار شد که هرساله در ایام نوروز برگزار می شد، تاریخ آن به سال ۱۳۶۰ برمیگردد جامی که ۳۴ سال پی در پی  در زمین خاکی استادیوم شهید گلستانی روستای مهدی اباد نوق برگزار می شد و از همه تیم های فوتبال از کل منطقه نوق از کمال آباد تا جوادیه و الهیه فلاح  نوق در این مسابقات با شوق و ذوق  فراوان شرکت میکردند و هرسال بیش از ۳۲ تیم حضور داشتند و بازی های جذاب و حساس، هواداران تیم ها و مردم از پیر و جوان به تماشای این مسابقات می آمدند ولی افسوس با وجود بعضی مشکلات و کم لطفی مسئولین این جام تاریخی ادامه دار نشد.

۱۲

در این میدان افرادی زیادی از جمله شهیدان حسنی، حسنی نژاد، غلامی، گلستانی از بازیکنان تیم مهدی آباد نوق وشهدای روستاهای که بازیکن تیم روستایشان بودند ، بازی کردند و زمان برگزاری جام همزمان با جنگ تحمیلی بود و با حضور این ورزشکاران حقیقی در میدان نبرد شهادت نصیبشان شد.

img008

روستای مهدی آباد نوق در رشته های فوتبال،  فوتسال،  والیبال و  پینگ پنگ فعالیت دارد و با وجود در اختیار داشتن اندک امکانات ورزشی در اکثر جام های برگزار شده در شهرستان و منطقه جزو برترین تیم های مسابقات شناخته شده است و این نشان از عشق و استعداد ورزشی است که در خون جوانان این روستا جریان دارد و هر روز در سرما و گرما باز هم جوانانی هستند که با بی اعتنایی به نگاه مسئولین بخش و شهرستان به ورزش و تمرینات خود ادامه میدهند و در مسابقات شرکت میکنند.

IMG_0003

البته بد نیست بگوییم که در سال ۸۸ یک سالن ورزشی هم در بخش فردوس وجود نداشت و قول ساخت هم در برنامه های کاری نبود ولی یکسالی هست که سه سالن نیمه کاره و در حال ساخت در این بخش وجود دارد در حالیکه یک سوم ورزشکار روستای مهدی اباد را هم ندارند،  سالن هایی که با زیر بنای های زیاد و هزینه های میلیاردی ساخته شده است.

از مسئولین که سوال می کنیم کمک خیرین را عامل پیشروی روند ساخت سالن ها می دانند، آنها می گویند سالن مهدی آباد کد نخورده است در صورتی که نماینده مجلس شورای اسلامی در زمان تبلیغات قول داد که با وجود کد خوردن سالن ورزشی مهدی آباد نوق باید دراسرع این پروژه هم با اتمام برسد که متاسفانه این قول هم اضافه شد به قول های مسئولین دیگر.

دوماه پیش با اعتراضات مردمی و ورزشکاران و جوانان روستا، مسئولین بخش فردوس قول دادند تا ۲۰ مهرماه آهن های سوله را خریداری و شروع به ساخت نمایند ولی باز همان آش و همان کاسه…

IMG_0012

عظیمی مسئول ورزش بخش فردوس در این باره به خبرنگار “خانه خشتی” گفت: اداره ورزش و جوانان بخش فردوس ریالی پول ندارد و اداره کل استان هم حمایتی نمی کند.

وی افزود: هنوز یک میلیون تومان پول آزمایش استقامت بتن را به آزمایشگاه کرمان  نداریم که بدهیم و بدهکار هستیم.

عظیمی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵  طرح مشابه در شهرستان وجود دارد که بودجه ای به انها تعلق نگرفته است خاطر نشان کرد: ساخت سالن مهدی آباد با کمک خیرین امکان پذیر نیست.

حال سوال مردم این است که اگر اداره کل ورزش شهرستان و استان بودجه ای ندارد  بودجه سه سالنی که در بخش فردوس ساخته می شود از کجا می آید؟

جوانان،  پیشکستوتان و ورزشکاران روستا کم کاری و پیگیری نکردن مسئولین روستا و بخش را عامل ساخته نشدن سالن میدانند.

مردم مهدی اباد یا باید فکر ساخت سالن را از سر بیرون کنند یا اینکه به همت خیرین شروع ساخت سالن را شروع کنند اما مسئولین بدانند با کمبود امکانات ورزشی گرایش جوانان به طرف تفریحات  و سرگرمی های ناسالمی چون  قلیان و سیگار و ناس بیشتر خواهد شد .

گزارش از :مجتبی نقی زاده

جمع آوری عکس از :مسلم احمدزاده

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    مهدفوتبال هههههههههههههههه كي روش فقط نفهمه مهدي اباد ميشه تيم ملي زمان پسته چيني حيرون ميشن مردم

    مجتبی نقی زاده

    سلام اقای محمد امین طاهر نژاد نقی زاده خبرنگار "خانه خشتی " هستم و آقای سجاد صاحبی را میشناسم لطفا برای گفتن آدرس آقا سجاد با شماره ام که به ایمیل شما فرستادم تماس بگیرید

    محمدامین طاهرنژاد

    سلام دوستان مهدی ابادی من دنبال دوستم سجاد صاحبی هستم تو مهدی اباد نوق که الان۱۶-۱۷ سال سن دارد خیلی ممنون میشم کمکم کنید ۰۹۱۴۰۹۱۴۶۹۳

    محمد

    اوخ

    همشهری

    امسال فردوسیه هیچ وقت چشم دیدن مهدی ابادو نداشتن حتی ی زمانی بانک ملی رو هم میخواستن ببرن اونجا ولی نتونستن اورژانس بین جاده ای رو میخواستن ببرن نتونستن .

    م ح س ن

    مث جام امسال تو سالن بسیج که با دعوا و ناداوری مهدی ابادو حذف کردن،چرا وقتی جام جوادیه مرتضوی برگزار میشد مهدی اباد مقام میاورد

    همشهری

    فعلا که تو بخش دست به یکی کردن به قول دوستمون دستهای پشت پرده که مهدی اباد سالن نداشته باشه .اقای محمدعلی وقتی جام مهدی اباد تعطیل شد خیلی روستاها بخصوص فردوسیه خواستند مثل همین جام بگذارند ولی هیچ وقت موفق نشدن ..میدونی چرا چون اینکاره نیستند امنیت تیمهای دیگه رو نمیتونستند برقرار کنند اصلا جامشون اون فضا وحال رونداشت بعدشم وقتی خودشون میباختند ودر استانه حذف بودن جامو بهم میریختن .فردوسیه از همون زمانی که من یادمه هیچ وقت رو زمین فوتبال حریف مهدی اباد نبود ونخواهد شد هرجا هم که برده با ناداوری جوسازی برده البته تو زمین خودش .

    محمد علی

    سلام.یک سوال فنی دارم . اگه مهدی آباد که مهد فوتبال نوقه پس سالن می خواد چکار؟ فوتبال رو تو زمین فوتبال بازی می کنند نه تو سالن.هر وقت مهدی آباد مهد فوتسال نوق شد اونوقت بفکر سالن باشید.ممنون

    alireza

    با تشکر از اقای نقیزاده مرد پرتلاش این روزهای مهدی اباد ان شاءالله در این راه سخت خبر نگاری موفق باشند متاسفانه زدو بندها ودستهای پشت پرده ای وجود داره که نمیخان ورزشکارای روستای مهدی اباد به سالن ورزشی برسند.

    همشهری

    بعدشم چی شده این خبراتیش تو کفش همه تون انداخته ؟؟؟؟دم نقی زاده گرم بالاخره ی کاری کردخوشبختانه خبر به بالا بالاها رسیده امیدواریم مسئولین بالا حالا ی فکری بردارند..اگر هم کاری نکنند لا اقلش اینه که خبر به بالا رسیده

    همشهری

    اقای بی نامو نشان بله مهد فوتبال اون زمانی که شما هنوز تو این دنیا نبودی این ورزشگاه بوده تقریبا همه بزرگان فوتبال نوق رواین ورزشگاه حداقل یکبار فوتبال بازی کردن شما که نبودی نمیدونی لطفا اظهار نظر نکنید

    بی نام و نشان

    آقای همشهری مگه منو میشناسی که میگی من اون موقع به دنیا نیومده بودم. من تو همه زمین های فوتبال و فوتسال نوق بازی کردم. ولی خودتون اگه نگین مهد فوتبال نوق پس کی بگه؟ همه روستاها خودشونو مهد فوتبال می دونند.

    ورزشکار

    با تشکر از خبرنگار زحمت کش خانه خشتی اقای نقی زاده حرف دل چندین سال من روستا را زدید. مزیت این بخش واسه مهدی. اباد هیچ کاری نکردند و همه قول هایشان شعار بوده. یا اگر هم عملی بوده با اعتراض بوده. روستای مهدی آباد نوق بزرگترین و پرجمعیت ترین روستا در بخش فردوس است. روستایی که بزرگان علمی ادبی و فرهیخته هایی کشوری و لشکری تحویل جامعه داده است. اولین شهید استان کرمان و دارای ۸ شهید و سردار نقی پور از افتخارات این روستا هست. آیت الله سعیدی فرزند شهید آیت الله سعیدی که الان رییس استان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جماعت میباشد متولد همین روستا هست. روستایی که مهدی عظیمی مسئول ورزش بخش فردوس از میدان خاکی جام نوروز رشد کرد. روستایی که اولین استاندار کرمان بعد انقلاب. و وکیل ایران در دادگاه لاحه دکتر بهرامی را پرورش داده. روستایی که ۳۴ سال بهترین و معتبرترین جام را در سطح شهرستان برگزار میکرد و تیم های شهرستانی شرکت میکردند. همین جام رافردوسیه نوق نتونست یک سال برگزار کند و هیچ کس به خاطر نداشتن امنیت شرکت نمی کردند. فرماندار رفسنجان در مسجد جامع. نماینده مجلس همه و همه گفتن سالن کد خورده و باید با هزینه دولت ساخته بشود بدون کمک خیر حالا با کمک خیر هم سالن ساخته نمیشود و گفتند دیگه هم ساخته نخواهد شدمسئولین فعلی حال مسئولین فعلی بخش وشهرستان جواب وعده های دروغ که به مردم میدهند را به خدا بدهند با تشکر از خانه خشتی که اولین بار این مساله مهمی را رسانه ای کرد تا این خبر در سایت های بین المللی. واستانی هم منتشر شود

    مجتبی نقی زاده

    سلام با تشکر از همه عزیزان و کسانی که هم بهم لطف داشتند هم انتقاد به همین ماه عزیز من فقط گزارش و تصویر میفرستم برای سایت و هیچ دخالتی ندارم ثبت کامنت ها هم از ظرف دفتر ثبت میشه و برای ثبت کامنت نباید به شخصی و اشخاصی توهین شود وگرنه ثبت نخواهد شد به این ماه مبارک من هیچ کامنتی نگذاشتم و دوستان در سایت اگه کامتی خود بنده برای به به و چهچه بخوام بزارند اصلا قبول نمیکنند و میتوانید از خوشان بپرسید در مورد خودم و بالا گرفتنم دوست عزیز داری اشتباه میکنی من همون مجتبی نقی زاده اهل روستای مهدی ابادم و به روستا بودنم افتخار میکنم در روستا بزرگ شدم درس خوندم و ازدواج کردم و خواهم ماند(کاری کردین فردا سایت تیتیر بزنه خبرنگار نوقی هم به کمپین من یک روستایی هستم )پیوست من با همه دوستان هنوز دوستم مثل قبل خاکی و شوخ و نیازی نمیبینم که بخوام به به چهچه کنم چون اصل انتشار اخبار و فرستادن خبر داغ و بروز و راست برای مسئولین سایت مهمه من هیچ دخالتی در ثبت و حدف کامنت و دیدن ایمیل دوستات و خوانندگان ندارم و اگه ایمیلی هم بزارند مسئولان سایت ایمیل بنده را دارند صد در صد ثبت نمبکنند و گرنه میتوانم روزی صد تا کامنت در اخباری که میفرستم بگذارم بازم باتشکر برادر کوچک و خاک پای همه عزیزان مجتبی نقی زاده

    بی نام و نشان

    مهد فوتبال نوق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (جناب خانی بخونید)

    همشهری

    بعدشم اقای احسان خیرین ساختن بقیه اش که دست دولت بود نساخت ....اون سی درصد خیرین را خیرین دادن ....

    احسان

    فنداسیون رو حاج رستم ساخت دستش درد نکنه .چرا بقیه اش رو کسی جرات نمیکنه بسازه بخاطر حرف مردم همین مهدی آباد. کرم خرما تو خود خرما است.

    همشهری

    اره انقلاب کردن که از زیر ظلم وفساد بیرون بیان یکیشم همین عمران ابادانی بوده مگه غیراز اینه؟/؟

    همشهری

    اقای ناشناس درسته که اکثرمهدی ابادیها پولدارند ولی این وظیفه اونا نیست مردم انقلاب نکردن که خودشون سالن ورزشی بسازند خودشون ابادانی درست کنن پس دولت ودستگاهای اجرایی براچی اند؟؟

    احسان

    ببخشید مگه مردم بخاطر سالن ورزشی ،امکانات و عمران و آبادانی انقلاب کردند؟؟؟؟؟ خب وقتی جهان آباد و رکن آباد خیرین سالن می سازند مهدی آباد هم خیرین بسازند.

    امید

    سلام .فکر کنم بیشتر این کامنت ها را آقای نقی زاده (خبرنگار یا خبر ساز) خودشون نوشتند.آقا مجتبی خودتو یه کم تحویل بگیر. راستی چرا کامنت دیروز من رو چاپ نکردین؟ چون حرف حساب بود؟

    ناشناس

    اکثر ساکنین روستای مهدی آباد از پولدارترین اشخاص رفسنجانند، بد نیست خودشان پیش قدم شوند اگر اینده جوانان این روستا برایشان مهم است

    م ح س ن

    اقای نقی زاده واقعا حرف دل جوونا مهدی اباد و زدی،اقایون مسئولین شماها اگه به پست و مقامی رسیدین از صدقه سریه ما مردم ،خدا بالاسره همه چیزو میبینه وای از روزی که قصدو غرضی درباره سالن داشته باشین،مقام و پست اگه موندنی بود به شما نمیرسید بترسید از روز محشر که جواب خیلیارو باید بدین موفق باشی اقای نقی زاده

    پیشکسوت

    دمت گرم آقای نقیزاده از این گزارشها تهیه کن وجناح بازی رو بزار کنار خبرنگار باید بی طرف ومنطقی باشه

    پیشکسوت

    باتشکر از آقای نقی زاده به خاطر این گزارش درسته که مهدی آباد مهد فوتباله اینم درسته که در حق این روستا کم لطفی شده اما خود اهالی روستا چه اقدامی کردند افراد زیادی در مهدی آباد هستند که وضع مالی خیلی خوبی دارند چرا هیچ کمکی نمی کنند وبه ورزش اهمیت نمیدهند تو چند سال اخیر تو مهدی آباد مسجد ساخته شد زینبیه ساخته شد مدرسه ساخته شد که همه به کمک خیرین بود اما به ورزش وساختن فضای ورزشی کمکی نشدپس خودمردم هم اهمیت نمیدهندآیا وجود چهار مسجد ودو زینبیه در مهدی آباد ضروری بود

    احسان

    احسنت پیشکسوت. وقتی خود مهدی آبادی ها دلشون برا ورزش روستا نمیسوزه چه توقعی از بقیه دارین؟؟؟؟ تند تند برین مسجد درست کنین تا باعث تفرقه بشه.

    نوید

    اول از نقی زاده خبرنگاری نترس رک گو و بدون هیچ رودرواسی با کسی تشکر کنم که واقعا حرف دل هزاران هزار جوون و ورزشکار را زده کاش کاش کاش کاش کاش تفکر شما را بخشدار فعلی مسئول ورزش بخش دهیار نماینده مجلس شورا شورا شورا که وااقعا دارند در حق روستا ظلم میکنند نکته دوم بله درسته بخشدار با خبرنگار به خاطر نظرات سیاسی مشکل داره و خواهش از بخشدار داریم که روابط عمومیش را بیشتر کنه و جناح سیاسی را کار بزاره و با خبرنگار نقی زاده همکاری کنه تا اخبار بخش و مشکلات و به گوش مسئولین برساند میدیدم چرا نقی زاده خبری از بخش نمیگذارد و اکثر اخبارش از شهر بهرمان و بخش فردوس هست بابخشدار مشکل پیدا کردند انشالله مشکلشان حل شود تشکر از سایت خانه خشتی که به مشکلات مردم اهمیت میده

    پیشکسستوت

    با تشکر از اقای نقی زاده خبرنگار فعال و تلاشگر کاش اینقدری شما واسه این گزارش زحمت کشیده این مسئولین بخش مخصوصا بخشدار و مسئولین روستا واسه سالن غصه میخوردند کاش بجای رای دادن به کسایی که فدمی واسه روستا برنمیدارند یکی مثل شما مسئول شده بود انشالله خداوند به این خبرنگار دلسوز و پرتلاش سلامتی و پیشرفت کاری عنایت کنه باید این جوانان دلسوز و نخبه ای را بدانیم انشالله بخشدار فردوس از این خبرنگار کمال استفاده را بکند چون دیشب در هییت بحث بود که بخشدار با خبرنگار نقی زاده مخالف هست دلیلش را نمدان میگفتند اختلاف جناحی با خبرنگار داره ولی خواهش دارم غریب پرست نباشید و به ایشان بهابدین باتشکر پیشکستوت ورزش مهدی اباد

    م.ا

    شهدای تو این عکسها هستن که سالها پیش رو همین میدون خاکی مهدی اباد دنبال توپ بودن وحالا تو گلزار شهدا ارام گرفتن لا اقل به حرمت خون این شهدا هم که شده بیشتر به فکر ورزش این روستا باشید مسئولین محترم .شهید مهدی غلامی ..شهید حسین حسنی..شهید حسین حسنی نژاد..شهیدعلی گلستانی...روح همشون شاد

    م.ا

    باتشکر از اقای نقیزاده با این گزارش کامل

    فعال

    همینجور که تو متن خبراشاره شده ورزش تو مهدی اباد قدمت زیادی داره حتی به قبل از انقلاب برمیگرده کسانی فوتبال بازی میکردن که سن اونا امروز نزدیک۶۰٫۶۵ساله .نمیدونم واقعا چی توی کاره که نمیخوان وضع ورزش بخصوص فوتبال وسالن ورزشی تو مهدی اباد ساخته بشه ورونق بگیره پیشرفت کنه هربار براساخت سالن ی بهانه اوردن مسئولین .اومدن رفتن ساختمان دهیاری رو ساختن با ی بودجه بالا حالا بهتون قول میدم اونجا سالهای سال خاک بخوره کسی ازش استفاده نکنه فقط ی نمادی باشه از دهیاری

    فعال

    اقای نقی زاده این که معلومه بودجه سالن مهدی ابادورفتن سالن فردوسیه خرج کردن اخه به قول خودشون اونجا شهره مرکزه بخشه اگه قراره جایی اباد بشه اول شهره .هرکسی هم که تو راس کارهای اجرایی به خصوص ورزشی که میاد دلش واسه منو شما وورزش بخش نمیسوزه فقط میخوان اسمو اوازه در کنند.برااینه که بگن فلانی اومد توبخش اوضاع ورزشو ابادانی خوب شد .اخه میدونی شانس هم دارن همزمان با مسئول شدن اونها چند خیر پیدا شدن به طور مثال مرحوم گل محمدی که سالن جهان ابادو داره میسازه وبه اسم اقایون در میره .ی عده بی خبر از همه جا میگن فلانی اومد رفت بودجه گرفت سالن داره ساخته میشه .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان