حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه؛

همه افراد جامعه آمر به معروف باشند و منکر را تذکر دهند

  • شناسه خبر: 77875
همه افراد جامعه آمر به معروف باشند و منکر را تذکر دهند

رمضانی پور گفت: فلسفه عزاداری ها و جلسات باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد و همه افراد جامعه آمر به معروف باشند و منکر را تذکر دهند.

خانه » آخرین اخبار » همه افراد جامعه آمر به معروف باشند و منکر را تذکر دهند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز که با حضور نمازگزاران در مصلی امام خامنه ای (مدظله العالی) رفسنجان برگزار شد، بهترین شیوه اصلاح جامعه را وجود امر و نهی الهی در زندگی اجتماعی بیان کرد و گفت: یکی از اهداف امام حسین (ع) برای آغاز نهضت نیز امر به معروف و نهی از منکر بود و این تکلیف همه بندگان قرار گرفته  که کنترل مردم را بوسیله خود آنان قرار داده است.

امام جمعه شهرستان رفسنجان کاربرد تذکر و نصیحت لسانی با ملایمت و از سر دلسوزی را بسیار مهم دانست و افزود: اسلام با واجب کردن امر و نهی، نوعی ولایت محدود در جلوگیری از گناه برای مؤمنین نسبت به گناهکاران قرار داده و در عمل نوعی تشکیلات وسیع و سازنده اما بدون هزینه در جامعه اسلامی به وجود آورده و پاداش عظیمی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار داده است.

وی فلسفه امر و نهی دینی را هدایت و صیانت شخص به بدی ها و گرایش به نیکی ها عنوان کرد و گفت: در حکمت ۲۵۲ نهج البلاغه خداوند امر به معروف را برای اصلاح عموم و توده های ناآگاه قرار داده و نهی از منکر را برای بازداشتن بی خردان از زشتی ها واجب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رمضانی پور قرار گیری امر به معروف و نهی از منکر بعد از نماز در آیه ۱۷ سوره لقمان را نشانه اهمیت این واجب الهی بیان کرد و افزود: در این آیه لقمان خطاب به فرزندش صبر در برابر هر گونه آسیب و توهین وارد شده بر آمر به معروف و ناهی از منکر را ضروری می داند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان ادامه داد: اگر حدود الهی به مدت یکسال در جامعه اجرا شود، کسی به خودش جرأت نمی دهد که حدی را زیر پا بگذارد و کار خلافی انجام دهد.

وی با اشاره به حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه تمام اعمال خیر و شر را در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در دریا عنوان کرد و گفت: فلسفه عزاداری ها و جلسات باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد و همه افراد جامعه از قبیل مسئولین، مداحان، فرهنگیان و … آمر به معروف باشند و منکر را تذکر دهند.

برچسب ها:
امام حسین امر به معروف خانه خشتی رفسنجان محرم نهی از منکر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان