کارشناس مسائل استراتژیک:

با وجود ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت، سرمایه گذاری خارجی پاسخ مثبت نخواهد داد

  • شناسه خبر: 77516
با وجود ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت، سرمایه گذاری خارجی پاسخ مثبت نخواهد داد

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: تازمانیکه این ناهماهنگی اقتصادی در دولت وجود داشته باشد هرچه از بیرون امکانات به داخل کشور بیاید ، پولی برای سرمایه گذاری آورده شود، کارخانه ها وایده ها بیایند نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت.

خانه » آخرین اخبار » با وجود ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت، سرمایه گذاری خارجی پاسخ مثبت نخواهد داد

دکتر حسن عباسی در گفت و گوی اختصاصی با “خانه خشتی“، با اشاره به ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت ، مشکل اقتصاد کشور را در دو حوزه کلیدی دانست و اظهار داشت: مبانی نظری اقتصادی ما التقاطی است، گروه مشاوران دولت یک نظر اقتصادی دارند که بیشتر مربوط به دانشگاه شریف است این گروه معروف به حلقه نیاوران هستند که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص حضور داشتند و از طرف دیگر وزیر اقتصاد از دانشگاه تهران نیز یک نحله فکری دیگر است.

وی با بیان اینکه تیم فکری اقتصادی دولت گرایشات متعدد نظری و تئوریک دارد تصریح کرد: مدل هایی که اینها می خواهند پیاده کنند یعنی مکتب نئوکینزی ها و چنین ساز و کارهایی در خود غرب شکست خورده است.

عباسی افزود: ما نهاد های مناسب اقتصادی نداریم یعنی نهادهایی همچون بانک، بورس، بیمه، اوراق عرضه و …، که خیلی از اینها در خود غرب به چالش کشیده شده اند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل مبانی نظری در اقتصاد دولت فعلی و زیر ساختهای از حیث نهاد در وجه دیگر نه گرایش به مکتب نهادگرایان ، عملا دو بحران در اقتصاد کشور هستند.

عباسی با بیان اینکه این دو نقیصه در دولت قبلی هم بوده است گفت: در هشت سال دولت احمدی نژاد نیز هم بحران در زیرساختهای ساختاری وجود داشت و هم بحران در مدل تئوریکی که از دانشگاه علامه آمده بود و به اقتصاد کشور صدمه می زد.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانیکه دو بحران مبانی نظری و زیرساختهای اصلی در اقتصاد حل نشود نه تورم متعادل می شود و نه رکود شکل مناسب می گیرد.

عباسی تصریح کرد: تازمانیکه این ناهماهنگی اقتصادی در دولت وجود داشته باشد هرچه از بیرون امکانات به داخل کشور بیاید ، پولی برای سرمایه گذاری آورده شود، کارخانه ها وایده ها بیایند نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان