گزارش/ چهارمین دربی در رفسنجان چگونه برگزار میشود؟

برادر کشی به قیمت ماندگاری! / عصر امروز نارنجی های رفسنجان میزبان کرمانی ها خواهندبود

  • شناسه خبر: 77230
برادر کشی به قیمت ماندگاری! / عصر امروز نارنجی های رفسنجان میزبان کرمانی ها خواهندبود

به هر حال عصر امروز و از ساعت ۱۵ و به قضاوت قاسم واحدی ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان در آستانه جنگی دیگر اینبار از نوع برادر کشی به قیمت ماندگاری خواهد بود!

خانه » آخرین اخبار » برادر کشی به قیمت ماندگاری! / عصر امروز نارنجی های رفسنجان میزبان کرمانی ها خواهندبود

به گزارش “خانه خشتی“، هفته دهم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور امروز و فردا با برگزاری ده دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود که در یکی از مهمترین دیدارهای این هفته تیم های فوتبال مس رفسنجان و مس کرمان در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان به مصاف هم می روند تا شاهد یک دربی زیبای دوگانه از نوع کرمانی و مسی باشیم.دو تیم تا کنون سه بار در دیدارهای رسمی به مصاف هم رفته اند که سهم هر کدام از تیم ها یک برد، یک باخت و یک تساوی بوده است.در اولین دیدار رسمی این دو تیم که در رقابتهای جام حذفی فصل ۸۸-۸۷ برگزار شد رفسنجانی ها با هدایت اکبر زبردست موفق شدند یک بر صفر و در ورزشگاه نوش آباد شهر خود شاگردان پرویز مظلومی را با شکست بدرقه نمایند.بعد از آن دیدار مقامات وقت باشگاه صنعت مس کرمان با راه انداختن هجمه علیه همنام رفسنجانی خود آنها را محکوم به بازی ناجوانمردانه نمودند و تا ماهها مردان سرزمین پسته از محبت برادر بزرگتر چه در مسائل مالی و چه معنوی به دور شدند.دومین و سومین دیدار رسمی این دو تیم هم مربوط به مرحله پلی آف لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل گذشته بود که در دیدار رفت و در رفسنجان دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند اما در دیدار برگشت این مسی های کرمان بودند که موفق شدند با هدایت اکبر میثاقیان و با تک گل روح الله باقری رفسنجانی ها را شکست دهند و به مرحله بعد صعود کنند.هدایت رفسنجانی ها در آن دیدار بر عهده وینگو بگوویچ سرمربی فعلی مس کرمان بود.حال باید منتظر ماند و دید در چهارمین دیدار رسمی دو تیم و در دیدار رفت رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور کدام مس طعم طلا را خواهد چشید؟ آیا بگوویچ پیروز در این روزها در مصاف با هموطن نه چندان موفق خود با سربلندی رفسنجان را ترک خواهد کرد؟

کدام مس مستحق تر است؟

به راستی کدام مس مستحق تر است؟ در همه این سالها شرکت ملی صنایع مس ایران از سوی سایر شرکتها و بسیاری از باشگاههای ورزشی کشور متهم به ریخت و پاش در ورزش فوتبال کشور شده است، بسیاری معتقدند تنها یک تیم فوتبال یرای شرکت ملی صنایع مس ایران عقلانی است و این شرکت نباید در ورزش فوتبال بیش از یک تیم و آن هم در استان کرمان داشته باشد، شاید بزرگترین اشتباه در انتخاب تیم های شرکت مس را مدیران وقت کرمان و شرکت ملی صنایع مس ایران مرتکب شدند.در آن سالها سه تیم با نامهای مس سرچشمه، مس رفسنجان و مس کرمان در فوتبال کشور به رقابت می پرداختند، که در سال ۹۲ با فروش امتیاز مس سرچشمه به پدیده مشهد تعداد تیم های مسی فوتبال کرمان به دو رسید.همزمانی حضور دو تیم با نام مس از یک استان هیچ توضیح منطقی ندارد.علاوه بر آن چه لزومی دارد که دو تیم با یک نام و در یک استان و در یک ورزش و در یک مجموعه و از همه مهمتر در یک سطح فعالیت نمایند؟ چه خروجی می تواند داشته باشد؟ جالب انکه امروزه شرکت ملی صنایع مس ایران در استان آذربایجان شرقی نیز در امر ورزش خصوصا فوتسال و فوتبال به صورت حرفه ای به فعالیت می پردازد، در آنجا و پس از تغییرات دولت تیم فوتبال مس سونگون که جواز صعود به رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور را به دست آورده بود به دلیل مسائل تبانی و … به یک دسته پایین تر سقوط کرد و بعد از آن فوتبال در سونگون جای خود را به فوتسال داد.

مس و کرمان، رفسنجان، شهربابک، سرچشمه، میدوک و خاتون آباد

به راستی اگر تصمیم به داشتن تنها یک تیم در فوتبال مس و استان کرمان بود کدام گزینه مناسبترین بود؟ شاید در حال حاضر با توجه به معادن عظیم مس در استان کرمان به خصوص مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس شهربابک انتخاب بهترین و مناسبترین گزینه کار بسیار دشواری باشد.اما بدون شک در سالهای گذشته و در همان بدو تولد فوتبال در مس مناسبترین نام برای آن صنعت مس سرچشمه بود! برای این ادعا نگاهی به نام پرافتخارترین باشگاه ایران در فوتبال این را به خوبی نشان می دهد.

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان

مجتمع فولاد مبارکه، بزرگترین مجتمع صنعتی ایران است که درحاشیه شهر مبارکه و در۷۵کیلومتری جنوب‌غربی شهر اصفهان قرار دارد.مبارکه شهری است در بخش مرکزی شهرستان مبارکه استان اصفهان که جمعیت این شهرستان ۲۰۰۰۰۰ نفر است و از بومیان شهر و مهاجرانی که به خاطر صنعت به این شهر آمده‌اند، تشکیل شده است.اما همانطور که می دانید نام باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان که در بسیاری از ورزشها از جمله فوتبال صاحب افتخارات متعدد گشته است از همین شهر و همین شرکت نشات گرفته است! با توجه به آن آیا کارکنان و مردم شهر مبارکه باید باشگاه را به مبارکه بیاورند؟! مسئولین و مدیران اصفهانی به خوبی این قضیه را مدیریت نمودند و با قرار دادن نام مبارکه در باشگاه سپاهان، حواشی مربوط به این چنین مسائلی را به خوبی مدیریت نمودند و از بین بردند.اما این قضیه در استان کرمان به شکلی دیگر قرار دارد.

جنگ مس در کرمان

در همه این سالها بین شهرهای کرمان و رفسنجان بر سر مالکیت واقعی تیم فوتبال مس کشمکش های فراوانی وجود داشته است، رفسنجانی ها معتقدند با توجه به تابعیت شهر سرچشمه و معادن عظیم آن در رفسنجان این حق قانونی و مسلم آنها از شرکت ملی صنایع مس است.آنها بارها و بارها باشگاه مس کرمان را متهم به کم کاری و اجحاف در حق خود نمودنداما کرمانی ها نیز در آن سو عدم امکانات کافی در رفسنجان و وجود اولویتی به نام مرکز استان را دلیل مالکیت باشگاه به نام خود می دانند! جالب آنجاست که بعد از منحل شدن باشگاه مس سرچشمه، ورزش و فوتبال مس شهربابک نیز در نطفه خفه شد تا مشکلات مسی های استان کرمان بیشتر و بیشتر از این نشود.

و حالا چهارمین دربی در رفسنجان

همه اینها بهانه ای شد تا از حساسیت بالای این دیدار خبر دهد، دیدارهای گذشته این دو تیم حواشی زیادی را در برداشت، از سنگ پرانی و شکستن صندلی گرفته تا انواع و اقسام ناسزاهایی که طرفداران دو تیم به یکدیگر نسبت دادند، نارنجی های رفسنجان که در این فصل یکی از ضعیف ترین سالهای فوتبالی خود را پشت سر می گذارند و با کسب تنها یک پیروزی در رده شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند به خوبی می دانند که پیروزی در این دیدار تا چه اندازه فشار نتایج ضعیف قبل را از دوش آنها بر خواهد داشت، شاید حساسیت این دیدار برای میشو کرستیچوویچ سرمربی رفسنجانی ها فراتر از دیگران باشد که بیش از هر زمانی به همراه مدیرعامل باشگاه مورد هجمه شدید هواداران این تیم قرار گرفتند.در آنسوی میدان کرمانی ها که با ۱۶ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارند با آرامش بهتری نسبت به همنام خود پای به این دیدار می گذارند، بگوویچ خیلی دوست دارد تا توانایی های خود را یکبار دیگر به رفسنجانی ها ثابت نماید.به هر حال عصر امروز و از ساعت ۱۵ و به قضاوت قاسم واحدی ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان در آستانه جنگی دیگر اینبار از نوع برادر کشی به قیمت ماندگاری خواهد بود!

گزارش از علیرضا یزدی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا رنجبر

    مس حق ما رفسنجونیهاست، سه بر صفر می بریم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان