گفتگوی منتشر نشده با سردار شهید حسین همدانی/

از مزاح سردار با جوانان شهادت طلب تا معجزه های باور نکردنی بسیج برای وزیر دفاع سوریه + تصاویر

  • شناسه خبر: 77158
از مزاح سردار با جوانان شهادت طلب تا معجزه های باور نکردنی بسیج برای وزیر دفاع سوریه + تصاویر

این گزارش ماحصل گفتگوی منتشر نشده شبکه اطلاع رسانی مرصاد با سردار شهید حسین همدانی است که تیرماه سال گذشته برای شرکت در همایش بزرگ مدافعان حرم به کرمانشاه سفر کرده بود.

خانه » آخرین اخبار » از مزاح سردار با جوانان شهادت طلب تا معجزه های باور نکردنی بسیج برای وزیر دفاع سوریه + تصاویر

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از مرصاد، تیر ماه سال ۹۳ بود که سردار حسین همدانی برای سخنرانی در همایش بزرگ مدافعان حرم به کرمانشاه سفر کرده بود.

سرداری که به واسطه فرماندهی قرارگاه منطقه ای نجف اشرف غرب کشور و لشکر چهارم بعثت کرمانشاه، این شهر و استان را خوب می شناسد و سخنرانی وی هم در جمع مدافعان حرم نیز به خوبی این موضوع را می رساند که اشراف ویژه ای به مرزهای غربی کشور دارد.

سخنرانی سردار که تمام شد در نوحه خوانی و سینه زنی با مدافعان حرم شرکت کرد و با آنها هم نوا شد… اگر آه تو از روی نیاز است… در باغ شهادت باز باز است…

 

سردار به همراه جمعی دیگر از همراهانش به سمت بیت آیت الله ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری حرکت کرد. گرچه خود آیت الله حضور نداشت اما حاج حسین برای اندکی استراحت ترجیح داده بود که در بیت علما باشد.

 

آنجا که حاضر شد کنارش نشستم، کم کم برخی از جوان های حزب اللهی و فرماندهان سپاه استان کرمانشاه هم که از حضور سردار همدانی در دفتر آیت الله ممدوحی مطلع شده بودند آمدند. از او خواستم که به چند سوال شبکه اطلاع رسانی مرصاد پاسخ بدهد تا گفتگویی را با سردار تنظیم و منتشر کنم.

 

مصاحبه ای که در کنار خیلی از گفتگو های دیگر ماند تا در شرایطی مناسب منتشر شود… اما اصلا گمان نمی کردم که با عنوانی مثل گفتگوی منتشر نشده از سردار شهید بخواهم آن را تنظیم کنم.

 

به هر حال سردار شهید سعید حسین همدانی روز گذشته به همه یاران شهیدش پیوست و من با اندوهی عجیب سراغ نوشته هایم از حرفهای شیرین سردار رفتم. چون به جز من افراد دیگری هم آن روز می خواستند با سردار حرف بزنند چندان مصاحبه طولانی نشد اما او گرچه کوتاه ولی شنیدنی و جذاب سخن گفت.

 

سرکردگان تروریست ها آگاهانه در پازل اسلام هراسی هستند

 

سردار حسین همدانی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: امروز در سوریه و عراق با تروریست هایی مواجه هستیم که سردمداران آنها عامدانه به دنبال ایجاد فضای اسلام هراسی هستند. سرکردگان این گروهک ها مستقیما از دستگاه های جاسوسی برخی از کشورها تغذیه می شوند و برخی از کشورهای منطقه با خرید نفت و دادن سلاح به آنها در نا آرامی ها دخیل هستند.

 

وی افزود: گرچه ممکن است که در بدنه این نیروها تروریستی افرادی گمراه وجود داشته باشند که اعتقادات افراطی و تند آنها توسط سرکردگان تکفیری ها مورد بهره برداری قرار گرفته است اما عمده هدایت کنندگان تکفیری ها می دانند که برای کجا کار می کنند.

 

مفهوم و کار ویژه بسیج برای خیلی از نظامی های سوریه ملموس نبود

 

سردار همدانی با اشاره به سیر تشکیل نیروهای بسیج مردمی در عراق و سوریه گفت: در ابتدا بسیار دشوار بود که نیروها نظامی در عراق و سوریه و فرماندهان آنها را با تعبیر بسیج مردمی و کارویژه آن آشنا کنیم. آنها گمان می کردند که بسیج مردمی در موازات ارتش نظامی غیر ممکن است و این نگاه به دلیل عدم داشتن یک درک ملموس از مفهوم بسیج بود.

 

این فرمانده ارشد نظامی سپاه پاسداران گفت: مدتی زمان برد تا نیاز و ضرورت تشکیل بسیج در سوریه برای فرماندهان نظامی این کشور جا بیافتد و عملا زمانی این اتفاق افتاد که برخی از اقدامات معجزه آسای بسیجی در این کشور رخ داد. مهمترین نمونه آن آوزش های فوق سریع به نیروهای مردمی بود.

 

خاطره ای از معجزه های باور نکردنی بسیج برای وزیر دفع سوریه

 

وی با ذکر خاطره ای از بحث لفظی با وزیر دفاع سوریه گفت: در این کشور آموزش به خدمه تانک چیزی حدود یک سال طول می کشید اما در شرایط بحران نیاز بود که مردم این کشور برای دفاع از کیان خود به سرعت آموزش ببینند. در این مسیر ما نیروهای داوطلب را برای آموزش گرد هم آوردیم و ظرف ۱۲ روز آموزش های خدمه تانک را ارائه کردیم.

 

بعد از پایان دوره مسولین نظامی سوریه باور نمی کردند و می گفتند که اینها بعید است که بتوانند از عهده کار میدانی برآیند. وقتی در میدان عمل از نیروهای آموزش دیده سوالات فنی شد و آنها کار خود را به نمایش گذاشتند برای نه وزیر دفاع و نه هیچ مقام نظامی دیگر این مهارت ها قابل باور نبود. اینجا بود که گوشه ای از معجره های تشکیل بسیج مردمی و نیروهای داوطلب قابل باور شد.

 

سردار همدانی گفت: در روزهای اول بحران در سوریه که تکفیریها به دمشق نزدیک شده بودند و حتی بسیاری از نیروهای نظامی روس در بلاتکلیفی به سر می بردند تحرکات بسیج مردمی و شجاعت های نیروهای حاضر در دمشق باعث شد که کارآمدی بسیج و تجربیات مستشاران ایرانی برای سوریه بیش از پیش ملموس شود.

کسانی که می گفتند امکان ندارد که مثلا کسی ظرف ۱۲ روز همه مهارت های کار با یک تانک جنگی را بیاموزد و یا می گفتند تشکیل یک بسیج نظامی مردمی در کنار ارتش امکان ندارد بعد از دفاع جانانه همین نیروها از حرم حضرت زینب (س) و طرد تکفیری ها از اطراف مقر حکومتی در پایتخت اذعان کردند که راه حل بحران سوریه همین بسیج مردمی است.

 

سوریه عمق استراتژیک جبهه مقاومت است

 

این مستشار ارشد نظامی ایران در سوریه و عراق ادامه داد: امروز سوریه به عنوان عمق استراتژیک برای جبهه مقاومت از هر محور دیگری مهم تر و اساسی تر است و البته برای تروریستها و ایادی استکبار نیز به همین اندازه مهم است چرا که می دانند شاه راه ارتباطی و استراتژیک برای پیروزی های بعدی همین منطقه شام است.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد سردار همدانی در این جلسه بعد از درخواست مکرر جوانهای جمع برای اعزام به جبهه های نبرد با تکفیر و ترور با اشاره به اینکه امروز در عراق و سوریه نیازمندی ما نیاز به نیرو نیست بلکه نیاز به آموزش و آگاهی بخشی است؛ گفت: امروز در عراق و سوریه جوانهای شیعه و سنی فوج فوج داوطلب مبارزه با تروریستها هستند و نیاز اصلی ما آموزش های خوب و اثرگذار به مردم برای رقم زدن سرنوشت کشورشان است.

 

شوخی سردار با جوانهای مشتاق شهادت

 

سردار همدانی حرف هایش در این رابطه را با یک مزاح همراه کرد و گفت: البته اعزام های من همیشه تضمینی بوده است و قطعا با شهادت همراه است.. اگر طالب هستید بسم الله…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ سردار همدانی در حالی به آرزوی دیرینه اش رسید که به تکلیف حقیقی خود برای استواری اسلام ناب محمدی عمل کرد. به امید تضمین و شفاعت سردار شهید برای همه مدافعان حریم دین و اهل بیت (ع)

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ؟

    سردار رشید ما را هم شفاعت کن و از خداوند هدایت ما گنهکاران را بطلب
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان