معترضان میدان التحریر: بیانیه شورای نظامی “باطل” است

  • شناسه خبر: 7707
معترضان میدان التحریر: بیانیه شورای نظامی “باطل” است

خانه خشتی: معترضان مستقر در میدان التحریر با صدور بیانیه شورای نظامی خشم خود را از این بیانیه اعلام کرده و ضمن شعار کناره گیری نظامیان از قدرت، این بیانیه را باطل دانستند. خانه خشتی به نقل از فارس ، با انتشار بیانیه شورای نظامی مصر در میدان التحریر قاهره موجی از خشم و نفرت […]

خانه » آخرین اخبار » معترضان میدان التحریر: بیانیه شورای نظامی “باطل” است

خانه خشتی: معترضان مستقر در میدان التحریر با صدور بیانیه شورای نظامی خشم خود را از این بیانیه اعلام کرده و ضمن شعار کناره گیری نظامیان از قدرت، این بیانیه را باطل دانستند.

خانه خشتی به نقل از فارس ، با انتشار بیانیه شورای نظامی مصر در میدان التحریر قاهره موجی از خشم و نفرت عمومی در میان تظاهرات کنندگان مصری ایجاد شد، شرکت کنندگان در این تظاهرات در شعارهایی تاکید کردند: “هر کاری بکنید ما شفیق را ساقط می‌کنیم” ،”حاکمیت نظامیان در مصر باید ساقط شود، مصر کشور ماست نه پادگان نظامی.” آنها همچنین با سر دادن شعارهای “باطل باطل”، مخافت خود را با بیانیه شورای نظامی اعلام کردند.

شیخ “مظهر شاهین” فردی که به خطیب انقلاب مصر معروف شده است نیز در اظهاراتی در این میدان در واکنش به این بیانیه تاکید کرد که مصری ها به دستگاه قضایی مصر و احکام آن احترام می گذارند اما متمم قانون اساسی را کودتایی علیه مشروعیت انقلاب می دانند.

بیانیه شورای نظامی مصر که ساعتی پیش منتشر شد، با تهدید تلویحی مردم معترض به کودتای آرام ژنرال ها در این کشور نسبت به آنچه که خروج از قانون نام گذاشت، هشدار داده و مدعی شد که با جدیت در مقابل “تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور” برخورد می‌کند و با هر تلاشی برای ضرر و آسیب زدن به اموال مردمی برخورد می کند.

۱۲ جنبش و ائتلاف انقلابی در مصر اعلام کردند که مردم این کشور امروز جمعه در میدان التحریر قاهره و سایر استان های آن علیه احکام صادره اخیر از سوی شورای نظامی تجمع می کنند.

جماعت اخوان المسلمون، جنبش ۶ آوریل ، حزب الوسط، جماعت اسلامی، جبهه سلفی در کنار سایر احزاب و ائتلاف های انقلابی اعلام کردند که در تظاهرات میلیونی امروز که در اعتراض به اقدامات اخیر شورای نظامی مصر بویژه تصویب متمم قانون اساسی و انحلال پارلمان برگزار می شود، شرکت خواهند کرد

مردم مصر نگران این هستند که شورای نظامی تحت نفوذ و تسلط قدرت های خارجی انقلاب مردمی مصر را دور زده و بر خلاف نتیجه برآمده از صندوق های رأی شفیق را به عنوان رئیس جمهور اعلام کند.

پس از فراخوان اخوان المسلمون، جنبش شش آوریل نیز امروز از آغاز تحصن نامحدود در میدان التحریر تا لغو کامل طرح متمم قانون اساسی که چند روز پیش از سوی شورای نظامی این کشور صادر شد، خبر داد.

“محمود عفیفی” سخنگوی رسمی این جنبش به الیوم السابع تاکید کرد که این جنبش اقدامات خود را علیه شورای نظامی تشدید می کند و تحصن نامحدود در میدان های شهر را اعلام می کند و این تحصن تا زمان عقب نشینی از تصویب متمم قانون اساسی از سوی شورای نظامی ادامه خواهد داشت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان