راجا پرویز اشرف» نخست وزیر جدید پاکستان شد

  • شناسه خبر: 7701
راجا پرویز اشرف» نخست وزیر جدید پاکستان شد

خانه خشتی: “راجا پرویز اشرف” نماینده حزب حاکم پاکستان امروز با رأی مجلس این کشور به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب شد. خانه خشتی به نقل از فارس، در رأی‌گیری امروز مجلس پاکستان راجا پرویز اشرف از حزب حاکم “مردم پاکستان” موفق شد با کسب ۲۱۱ رأی در مقابل ۸۹ رأی “مهتاب عباسی” نامزد […]

خانه » آخرین اخبار » راجا پرویز اشرف» نخست وزیر جدید پاکستان شد

خانه خشتی: “راجا پرویز اشرف” نماینده حزب حاکم پاکستان امروز با رأی مجلس این کشور به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب شد.

خانه خشتی به نقل از فارس، در رأی‌گیری امروز مجلس پاکستان راجا پرویز اشرف از حزب حاکم “مردم پاکستان” موفق شد با کسب ۲۱۱ رأی در مقابل ۸۹ رأی “مهتاب عباسی” نامزد حزب مخالف “مسلم لیگ نواز” بر کرسی نخست وزیری پاکستان بنشیند.

“فهمیده میرزا” سخنگوی مجلس ملی پاکستان با اعلام این خبر تصریح کرد که اشرف توانست ۲۱۱ رأی از مجموع ۳۴۲ رأی مجلس این کشور را از آن خود کند.

گفته می‌شود که اشرف قبل از برگزاری مراسم رأی‌گیری با رهبران احزاب ائتلافی حزب مردم ملاقات و حمایت آنان را برای کسب رأی جلب کرده است.

اشرف قبل از تشکیل جلسه امروز مجلس، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که اولویت اول وی در صورت انتخاب شدن، مقابله با بحران انرژی کشور است.

پرویز اشرف چهارمین نخست‌وزیر از حزب حاکم مردم پاکستان بوده و جانشین “یوسف رضا گیلانی” شده است.

چند روز پیش، دیوانعالی پاکستان گیلانی را به علت ممانعت از ارسال نامه فساد مالی رئیس جمهور این کشور به دادگاه سوئیس، متهم به اهانت به دادگاه کرد و وی را از کار برکنار کرد.

پس از برکناری گیلانی، حزب حاکم “مخدوم شهاب‌الدین” وزیر نساجی این کشور و از افراد نزدیک به “بی‌نظیر بوتو” همسر فقید رئیس جمهور پاکستان را به عنوان نامزد پست نخست وزیری معرفی کرد اما دادگاه این کشور روز گذشته وی را به اتهام وارد کردن مواد مخدر غیرقانونی متهم شناخت و حکم بازداشت وی را صادر کرد.

پس از صدور این حکم، “آصف علی زرداری”، رئیس‌جمهور پاکستان “رجا پرویز اشرف” وزیر فناوری اطلاعات پاکستان را به عنوان نامزد تصدی پست نخست‌وزیری به مجلس معرفی کرد.

نگاهی به زندگی راجا پرویز اشرف

راجا پرویز اشرف متولد ۲۶ دسامبر ۱۹۵۰ در منطقه “سنگر” پاکستان بوده و به عنوان دبیر کل پارلمانی حزب مردم مشغول فعالیت است.

وی کارشناس کشاورزی بوده و به کار تجارت اشتغال دارد.وی مدرک کارشناسی خود از “دانشگاه سند” دریافت و دانشنامه خود را از مرکز “مدیریت صنعتی” انگلیس اخذ کرده است.

وی پس از فارغ‌التحصیلی به حرفه خود در بخش کشاورزی ادامه داد و پس از آن به حزب مردم پاکستان پیوست.

وی دوبار به عنوان نماینده منطقه “گجر خان” به مجلس ملی پاکستان راه یافت و از سال ۱۱۹۴ تا ۱۹۹۶ رئیس “برنامه اقدامات اجتماعی” این کشور بود.

اشرف فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۹۸۸ آغاز کرد و علاوه بر شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۱۹۸۹ در انتخابات سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ نیز حضور داشت.

در انتخابات ملی سال ۲۰۰۲، اشرف توانست با اختلاف فاحشی “چودری زمان” نامزد حزب مخالف مسلم لیگ نواز را پشت سر بگذارد؛ وی در انتخابات سال ۲۰۰۸ نیز توانست “قاسم جاوید” نامزد دیگر مسلم لیگ را شکست دهد.

وی پس از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۰۸به عنوان وزیر آب و برق مشغول فعالیت شد.

اما پس از مدتی در پرونده فساد نیروگاه‌های اجاره‌ای متهم شناخته شد و از آن پس به عنوان وزیر اطلاعات و فناوری ادامه کار داد.

این در حالی است که پرونده فساد نیروگاه‌ها هنوز در دادگاه پاکستان در حال پیگیری است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان