روایت حادثه منا از زبان مدیر کاروان حاجیان رفسنجانی؛

ترافیک منا همیشه دغدغه مدیران کاروان ایرانی بود / حج امسال مانند سنوات گذشته نبود

  • شناسه خبر: 76753
ترافیک منا همیشه دغدغه مدیران کاروان ایرانی بود / حج امسال مانند سنوات گذشته نبود

مدیر کاروان حاجیان رفسنجان گفت: حج امسال مانند سنوات قبل نبود ، برخورد بد ماموران سعودی در این حادثه به خوبی دیده می شود جان انسان ها برایشان اهمیتی نداشت، اگر انها کمک میکردند و حداقل امکانات را در اختیار می گذاشتند تلفات خیلی کمتر میشد.

خانه » آخرین اخبار » ترافیک منا همیشه دغدغه مدیران کاروان ایرانی بود / حج امسال مانند سنوات گذشته نبود

علی دهقان رحیمی مدیر کاروان ۲۶۰۰۲ رفسنجان در گفت و گو با “خانه خشتی“، از حادثه ناگوار منا و جان باختن صدها زائر ایرانی از جمله محمد حسین زینلی حاجی همین کاروان و بی کفایتی ماموران سعودی در اداره کردن این حادثه گفت.

وی اظهار داشت: بعداز طلوع آفتاب روز عید قربان به همراه زائرین استان کرمان به سمت منا حرکت کردیم به چادرهای منا که رسیدیم دقایقی را استراحت کردیم مسیر نزدیک به چادرهای ما بسته بود.

دهقان رحیمی ادامه داد: ۵ خیابان منتهی به مسیر جمرات می شوندد که ما از خیابان ۴۰۶ وارد این مسیر شدیم ، زوار ایرانی هرساله از خیابان ۲۰۲ حرکت می کنند این مسیر دارای امکانات بیشتری است ، در روز حادثه می خواستیم به سمت این خیابان برویم که نیروهای نظامی سعودی جلوی ما را گرفتند و گفتند باید از خیابان ۲۰۴ که دارای امکانات کمتری است بروید همان خیابانی که در مستندات مشاهده می کنید که فاجعه در آن رخ داد، هر چه اصرار کردیم نپذرفتند.

وی بیان داشت: نیم ساعتی در این مسیر ان هم به دلیل ازدحام جمعیت بسیار آرام رفتیم دیگر امکان پیش روی نبود، هر چه در این مسیر پیش میرفتیم هم ماموران کمتر میشدند و هم امکانات از جمله اب آشامیدن، تابش آفتاب بسیار زیاد و بالای ۴۰ درجه بود، آفتاب مستقیم می تابید و تحملش مشکل بود، از دور می دیدیم که انتهای خیابان را با میله های آهنی بسته بودند، همه ی زائرانی که در عمق فاجعه بودند جان باختند.

مدیر کاروان حجاج رفسنجانی تصریح کرد: در ابتدای راه حال تعدادی از زائرین همراه به ادامه راه را مناسب ندیدم و به دنبال معبری گشتم تا کاروان را سریع برگردانم و از این مسیر جدا شویم، روزنه ای باز شد و با نزدیک به ۴۰ نفری که همراه بودیم برگشتیم ودر مسیر دیگر قرار گرفتیم .

وی افزود: بعد از تمام شدن اعمال رمی جمرات به چادر ها که برگشتیم با تماس های تلفنی از ایران و زیر نویس اخبار در تلویزیون متوجه شدیم ه چه فاجعه در ادامه آن مسیر رخ داده است.

دهقان رحیمی خاطر نشان کرد: در غیبت محمد حسین زینلی به محل حادثه بازگشتیم اما متاسفانه پلیس سعودی اجازه ورود به این خیابان را نداد حتی در بیمارستان ها و سردخانه ی مکه نیز دنبال پیکر ایشان گشتیم اما تا هم کنون پیکر ایشان مفقود است. من حدس می زنم که اقای زینلی کاروان را رها کرده است و چند متری جلوتر حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه ماموران سعودی در این حادثه بسیار کم کاری داشتند اظهار داشت: آنها حتی به نیروهای پزشکی ایران نیز اجازه کمک کردن ندادند ، آنها حداقل امکانات همچون آب خنک و یا آب پاشی در محل حادثه در اختیار حادثه دیدگان قرار ندادند، در آینده مشخص خواهد شد.

رحیمی خاطر نشان کرد: ترافیک چنین روزی در منا همیشه دغدغه مدیران کاروان ایرانی بوده است و بی تدبیری امسال منجر به این فاجعه شد.

وی افزود: حج امسال مانند سنوات قبل نبود ، برخورد بد ماموران سعودی در این حادثه به خوبی دیده می شود جان انسان ها برایشان اهمیتی نداشت، اگر آنها کمک میکردند و حداقل امکانات را در اختیار می گذاشتند تلفات خیلی کمتر میشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان