اولین استارتاپ ویکند رفسنجان در دانشگاه ولیعصر (عج) آغاز بکار کرد

  • شناسه خبر: 76725
اولین استارتاپ ویکند رفسنجان در دانشگاه ولیعصر (عج) آغاز بکار کرد

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می گردد.

خانه » آخرین اخبار » اولین استارتاپ ویکند رفسنجان در دانشگاه ولیعصر (عج) آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، اولین استارتاپ ویکند عصر امروز در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان آغاز بکار کرد.

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می گردد.

در این رویداد کلیه برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند و در یک فضای مشترک در طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح می کنند، گروه تشکیل می دهند و هر گروه ایده ای را اجرا می کند.

استارتاپ ویکند رفسنجان با هدف آموزش و ترویج کارآفرینی از سوی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد و تیم های برتر در این رویداد توسط پارک علم و فناوری کرمان و مرکز رشد این دانشگاه حمایت خواهند شد.

در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌گردند ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌نمایند و در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌نمایند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و … حمایت تجاری می‌گردد.

نماینده جهانی استارتاپ ویکند حسین مزروعی و داوران این رویداد آموزشی – تجربی نیز علی علیزاده عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر (عج) ، حمید رضا ایرانمنش استاد دانشگاه ولی عصر (عج)، صنعتگر و کارآفرین نمونه و امیراحمد سمیعی مدیر عامل شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات ایساتیس از داوران بودند.

لازم به ذکر است، این مراسم از امروز تا جمعه هفدهم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

IMG_7074

دکتر حسن رنجبر عسکری در مراسم افتتاحیه استارتاپ ویکند با اشاره به گزارشی از دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: نسل اول دانشگاه ها دانشگاه محوری بود که به تدریج به سوی پژوهش و تربیت متخصص و پژوهشگر رفت و با تأسیس کارآفرینی نیازهای جامعه برطرف می گردد.

وی به برنامه چهارم توسعه کشور که نگاه ویژه ای در بحث اقتصاد و کارآفرینی دارد اشاره کرد و گفت: برنامه توسعه اقتصاد بدون متکی به نفت با نگاه ویژه به معادن و صنایع به دنبال این است که چگونه با ایده های مختلف می توان تولید ثروت کرد و فرهنگ کارآفرینی را در بین دانشجویان تقویت نمود.

معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه افزود: دانشجویی تربیت کنیم که پس از فارغ التحصیلی با ایده سالم کار ایجاد کند و ما بودجه لازم را برای طرح های کارآفرینی تأمین خواهیم کرد و دانشگاه آماده حمایت از طرح هاست.

IMG_7102عکس و گزارش: مهناز شریفی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی در دانشگاه ولیعصر (عج) نیز 51 ایده مطرح شد رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان