مدیر ترمینال ضبط پسته هرندی در گفت و گو با "خانه خشتی"،

کمبود آب رفسنجان باعث افت شدید محصول پسته شده است

  • شناسه خبر: 76583
کمبود آب رفسنجان باعث افت شدید محصول پسته شده است

هرندی گفت: امسال بعلت مشکل کمبود آب تولید کاهش یافته و درجه افت محصول به شدت پایین بوده است و تغییرات شدید آب و هوایی بر روی محصول تأثیر بسزایی دارد.

خانه » آخرین اخبار » کمبود آب رفسنجان باعث افت شدید محصول پسته شده است

به گزارش “خانه خشتی”، فرماندار رفسنجان به همراه رئیس جهاد کشاورزی و هیأت همراه از بخش های مختلف ترمینال ضبط پسته هرندی واقع در اسلام آباد رفسنجان بازدید کرد.

ترمینال ضبط پسته-رفسنجان-خانه خشتی

مدیر ترمینال ضبط پسته هرندی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، با اشاره به آغاز بکار ترمینال از سال ۷۴ ، اظهار داشت: این ضبط پسته بیش از ۵۰۰ هکتار زمین است که انواع مختلف پسته از جمله کله قوچی، اجمدآقایی، فندقی و اکبری در آن برداشت می شود.

وی در ادامه افزود: امسال بعلت مشکل کمبود آب تولید کاهش یافته و درجه افت محصول به شدت پایین بوده است و تغییرات شدید آب و هوایی بر روی محصول تأثیر بسزایی دارد.

علی هرندی از اشتغال زایی ۵۵ زن و ۳۵ مرد در این ترمینال پسته خبر داد و گفت: در سال ۷۶ با نظارت هیئت اروپایی کلیه دستگاه ها تعویض شد و مهم ترین بخش آن دسنگاه شستشوی پسته است که بدون دخالت دست پسته شسته می شود که هم برای فروش در بازار مفید است و هم از لحاظ بهداشتی اهمیت دارد.

وی افزود: اجرای کردن سیستم آبیاری قطره ای سنتی و فشرده از لحاظ تقویت گیاه مفید و در باردهی گیاه موثر بوده است.

هرندی از صادرات پسته به کشورهای لبنان و بلژیک خبر داد و تصریح کرد: ضایعات پسته و پوست های تر در باغات استفاده می شود و امسال نیز بصورت کمپوست مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر ترمینال پسته هرندی گفت: کارگران فصلی از سیستان و بلوچستان مراجعه می کنند و کارگران دائمی بعلت اینکه تجربه بیشتری دارند کارهای تخصصی به آنان واگذار می شود و تمامی کارگران بیمه هستند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان کمبود آب رفسنجان باعث افت شدید محصول پسته شده است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان