رئیس دادگستری رفسنجان:

امروز کار به جایی رسیده است که آیه قرآن باید تبدیل به قانون شود تا اجرایی شود

  • شناسه خبر: 76384
امروز کار به جایی رسیده است که آیه قرآن باید تبدیل به قانون شود تا اجرایی شود

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر متن قرآن کریم است، امروز کار به جایی رسیده است که آیه قرآن باید تبدیل به قانون شود تا اجرایی شود.

خانه » آخرین اخبار » امروز کار به جایی رسیده است که آیه قرآن باید تبدیل به قانون شود تا اجرایی شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام محمد پور محمدی در جلسه احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رفسنجان با بیان اینکه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر مورد غفلت قرار گرفته است اظهار داشت: انجام این واجب متن قران کریم است، امروز کار به جایی رسیده است که آیه قرآن باید تبدیل به قانون شود تا اجرایی شود.

وی افزود: ۲۳ فروردین امسال قانون حمایت از آمران به معروف در مجلس به تصویب رسیده اما از سوی رئیس جمهور ابلاغ نشده و مجلس بر طبق قانون مدنی و به دستور رهبر فرزانه انقلاب دستور اجرای این قانون را صادر نموده است.

رئیس دادگستری رفسنجان در انجام فریضه امر به معروف تنها نصیحت کردن را ناکافی دانست و گفت: در کنار انجام کارهای فرهنگی و ریشه ای نیاز به یک نیروی بازدارنده است تا با وجود هجمه گسترده ماهواره، اینتریت و شبکه های اجتماعی قاطعیت را به نمایش بگذارد.

وی افزود: با قاطعیت در کلام آمران به معروف باید فرد احساس کند که با هر نوع تفکر، عقیده و منشی باشد بایدهنجارهای اجتماعی را رعایت کند.

پور محمدی خاطر نشان کرد: زمانی که رئیس جمهور به صراحت اعلام می کند که مردم را به زور نمی توان به بهشت برد افراد به نفع خودشان برداشت خواهند کرد و خیلی ها با این سخن ایشان در مقبل آمران به معروف می ایستند.

وی با بیان اینکه لازم است که همه سازمانها در این زمینه کار کنند تا فرهنگ آن در جامعه ارتقا یابد تصریح کرد: نیروهایی که در این زمینه بکار رفته می شوند باید دلسوز و دارای انگیزه باشند، آموزش ببینند و برای آنها کارت صادر شود.

پور محمدی بیان داشت: این قانون به خاطر این است تا از کسی که می خواهد برای امر به معروف قیام کند دفاع کند اگر منتظر تهران و کرمان و بالادست باشیم به نتیجه نمیرسیم.

برچسب ها:
امر به معروف و نهی از منکر رئیس دادگستری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان