روایت همسر شهید از ماجرای حج خونین سال ۶۶

۲۸ سال از آن رزو تلخ می گذرد و ای کاش همسرم فرزندان و نوه هایش را می دید

  • شناسه خبر: 75179
۲۸ سال از آن رزو تلخ می گذرد و ای کاش همسرم فرزندان و نوه هایش را می دید

همسر حاجیه صغری پور شعبانی از شهدای سال ۶۶ گفت: همسرم تنها ۲۲ سال داشت و خانواده آرزوی برگشت او را از این سفر را داشتند اما این حادثه چیز دیگری را رقم زد.

خانه » آخرین اخبار » ۲۸ سال از آن رزو تلخ می گذرد و ای کاش همسرم فرزندان و نوه هایش را می دید

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حاجیه صغری پورشعبانی در راهپیمایی خونین سال ۶۶ در مکه توسط عمال سعودی به شهادت رسید و پیکر وی در قطعه شهدای عباس آباد حاجی رفسنجان دفن گردید.

به مناسبت سالروز کشتار زائران ایرانی توسط ماموران آل سعود، گفت و گویی ترتیب دادیم با مهدی میرزایی همسر این شهید گرانقدر تا از آن حادثه برایمان بگوید:

وی گفت و گو را با این جمله آغاز کرد: ۲۸ سال از آن رزو تلخ می گذرد و الان که از کنار مزار همسرم عبور می کنم افسوس میخورم که کاش این زن زنده بود و الان فرزندان و نوه هایش را می دید

میرزایی ادامه داد: بعد از راهپیمایی آن روز در حال حرکت به سمت خانه خدا بودیم که مامورین آل سعود حمله را شروع کردند و از هیچ وسیله از گاز اشک آور گرفته تا سنگ و چوب برای زدن دریغ نکردند.

میرزایی خاطر نشان کرد: در میان جمعیت به دنبال همسرم می گشتم که تعدادی جسد را بر روی زمین دیدم که همسرم هم در بین آنها بود، او را بغل کردم وسعی کردم هرچه زودتر او را به بیمارستان برسانم اما متاسفانه او در همانجا شهید شده بود.

وی افزود: بعد از انکه جسد را به سردخانه تحویل دادیم به هتل برگشتم، من همیشه با لباس عربی بیرون میرفتم و دراین سفر بارها پوشیده بودم دوباره با این لباس به محل حادثه بازگشتم از شدت ناراحتی و عقده ای که در سینه داشتم بلند فریاد می زدم و نام همسرم را بر زبان می آورم که این کار من باعث شد تا مامورین سعودی متوجه شوند و دوباره با چوب به جان من بیافتند که از دستشان فرار کردم.

مهدی میرزایی تصریح کرد: همسرم تنها ۲۲ سال داشت و خانواده آرزوی برگشت او را از این سفر را داشتند اما این حادثه چیز دیگری را رقم زد.

وی ضمن محکوم کردن جنایت مامورین سعودی در سال ۶۶، حمله امروزعربستان به یمن را نمونه ای دیگر از جنایات عربستان دانست و گفت: دلمان می خواهد تلاش مسئولین کشور در برگزاری حج جبران شود نه اینکه نتیجه آن کشتار حجاج ایرانی شود.

میرزایی در پایان با ابراز گلایه از مسئولین شهرستان خاطر نشان کرد: با اینکه بارها از مسئولین درخواست شد که تا برای زنده نگه داشتن یاد دو شهید حج شهرستان نام مکانی را به آنها اختصاص دهند اما مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است.

گفتنی است شهیدان ربابه عبداللهی و صغری پور شعبانی تنها شهیدان استان کرمان و شهرستان رفسنجان هستند که در سال ۶۶ توسط مامورین آل سعود به شهادت رسیدند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رهگذر

    شهیده نه شهید خانه خشتی دقت کن
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان