با تولید نسل جدید پهپادهای مینیاتوری لشکر تازه‌نفس حشرات جاسوس در راهند!

  • شناسه خبر: 7501
با تولید نسل جدید پهپادهای مینیاتوری لشکر تازه‌نفس حشرات جاسوس در راهند!

فناوری پهپادهای جاسوسی به سرعت در حال توسعه است و نسل آینده این ماشین‌های پرنده، پهپادهای مینیاتوری در ابعاد یک حشره خواهند بود. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از (ایسنا)، پهپادهای جاسوسی در عین کوچک شدن، کارایی چشمگیری یافته‌اند. در طراحی نسل جدید پهپاد مینیاتوری یا ریز پهپاد (MAV)‌ از فیزیک مشابه حشرات استفاده […]

خانه » آخرین اخبار » با تولید نسل جدید پهپادهای مینیاتوری لشکر تازه‌نفس حشرات جاسوس در راهند!

فناوری پهپادهای جاسوسی به سرعت در حال توسعه است و نسل آینده این ماشین‌های پرنده، پهپادهای مینیاتوری در ابعاد یک حشره خواهند بود.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از (ایسنا)، پهپادهای جاسوسی در عین کوچک شدن، کارایی چشمگیری یافته‌اند.

در طراحی نسل جدید پهپاد مینیاتوری یا ریز پهپاد (MAV)‌ از فیزیک مشابه حشرات استفاده می‌شود. محققان معتقدند که مکانیک پرواز حشرات می‌تواند با مهندسی معکوس، در طراحی ریز پهپادها با قابلیت حضور در میدان جنگ و حتی حضور در مناطق حادثه دیده مورد استفاده قرار گیرد.

ریز پهپادهای زیستی نسل جدید مجهز به چشم حشره، گوش خفاش، بال پرنده و حتی مو و خرطومی مشابه زنبور عسل برای شناسایی سلاح‌های شیمیایی، هسته‌ای و بیولوژیکی هستند.

«ریچارد بامفری» از محققان دانشگاه آکسفورد، نحوه تکامل بال حشرات در ۳۵۰ میلیون سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است.

وی تأکید می کند: طبیعت مشکل طراحی ماشین های پرنده مینیاتوری را حل کرده است؛ با بررسی دقیق نحوه تکامل بال حشرات امکان طراحی و ساخت نسل جدید ریز پهپادها در ابعاد و با عملکردی مشابه حشرات فراهم می شود.

کشورهای مختلفی مانند آمریکا، فرانسه و هلند در حوزه طراحی نسل جدید پهپادها سرمایه گذاری کرده اند. نیروی هوایی آمریکا چندی قبل ریز پهپادی در ابعاد یک حشره را رونمایی کرد که بدون امکان شناسایی، قابلیت پرواز درون ساختمان، عکسبرداری و حتی حمله به هدف تعیین شده را دارد.

همچنین پهپاد مینیاتوری با الگوبرداری از نقشه‌های ماشین پرنده لئوناردو داوینچی طراحی شده است که تا سال ۲۰۱۵ آماده خواهد شد؛ ریز پهپاد زیستی (BioMAV) هلند نیز یک ماشین پرنده بشکل طوطی است که قابلیت پرواز طولانی و تهیه تصاویر از منطقه را دارد.

برچسب ها:
با توليد نسل جديد پهپادهاي مينياتوري لشكر تازه‌نفس حشرات جاسوس در راهند!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان