مسئول کمیسیون اجتماعی مجمع مشاوران جوان در گفتگو با "خانه خشتی" یادآور شد؛

آسیب های اجتماعی ریشه در خانواده دارد/استفاده از جوانان با تجربه در کمیسیون اجتماعی فرمانداری

  • شناسه خبر: 74632
آسیب های اجتماعی ریشه در خانواده دارد/استفاده از جوانان با تجربه در کمیسیون اجتماعی فرمانداری

رحیمی گفت: ما بدون هیچ چشمداشت، جناح گری و رویکرد خاص افراد را می پذیریم تا نظرات مفیدی در خصوص پیشگیری از آسیب ها ارائه دهند.

خانه » آخرین اخبار » آسیب های اجتماعی ریشه در خانواده دارد/استفاده از جوانان با تجربه در کمیسیون اجتماعی فرمانداری

رحیمی مسئول کمیسیون اجتماعی مجمع مشاورین جوان فرماندار رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، اظهار داشت: هدف کمیسیون اجتماعی، جمع آوری افراد متخصص در حیطه های روان شناسی، مشاوره و جامعه شناسی است که قصد داریم تعداد افراد متخصص را گسترش داده و مهارتهای تخصصی آنها را تقویت کنیم.
وی اشاره کرد: این کمیسیون به صورت تخصصی، کارگروه های مختلفی را همچون کودک و نوجوان، جوان، زوجین و فرزندپروری تشکیل داده که هر کارگروه اهداف خاصی را دنبال می کند؛ بطور مثال؛ کارگروه کودک و نوجوان، به مسائل مربوط به اعتماد بنفس، خلاقیت، حل مساله، مهارتهای ارتباطی پرداخته واختلالهایی همچون اضطراب و افسردگی کودک و نوجوان را مطرح و بررسی می کند.
کاوه رحیمی در ادامه افزود: کارگروه جوان مسائل مربوط به شغل جوانان و ازدواج را بررسی کرده و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، بیکاری و بسیاری از معضلات دیگر) آموزشهای لازم را به جوانان و خانواده های آنها می دهد.
مسئول کمیسیون اجتماعی مجمع مشاورین جوان در ادامه به بررسی تعارض زوجین با هدف افزایش رضایت زندگی زناشویی و کاهش مشکلات زناشویی و طلاق توسط کارگروه زوجین اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه کارگروه فرزندپروری، آموزشِ شیوه برخورد والدین با فرزندان است زیرا بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در خانواده دارد و هدف ما این است که با آموزش شیوه های اصولی و تربیت صحیح به والدین بسیاری از مشکلات اجتماعی کاهش یابد.
مسئول کمیسیون اجتماعی جوان تصریح کرد: سیستم آموزشی ما متفاوت بوده و با ساخت و پخش تعدادی کلیپ آموزشی در همایش ها و کارگاهها قصد داریم تا رفتارها و تعاملات به صورت واضح و به دور از ابهام دیده شود و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی با نمایش این ویدئو کلیپها به مخاطبین ارائه شود تا در ذهن افراد تأثیر و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
وی در ادامه افزود: زمانی که آموزش بصورت مستقیم (تنها سخنرانی) انجام گیرد، تعامل و ارتباط با افراد به درستی شکل نمی گیرد و بسیاری از مطالب آموزشی به راحتی پس از مدت زمان اندکی فراموش می شود.
وی که مشاور و مدرس دانشگاه ولیعصر (عج) نیز می باشد، اشاره کرد که هرکدام از مسائل مذکور توسط افراد متخصص مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
رحیمی همچنین افزود: کمیسیون اجتماعی مجمع مشاورین فرماندار شهرستان رفسنجان در نظر دارد تا هر ماه یک بار همایش آموزشی با عناوین و حیطه های ذکر شده، برگزار کند.
وی به همکاری ۱۲ نفر از افراد روان شناس، مشاور و جامعه شناس در کارگروه های مختلف اشاره کرد و افزود: ما بدون هیچگونه جناح گری و رویکرد خاصی، پذیرای افراد بوده تا نظرات مفیدی در خصوص پیشگیری از آسیب ها ارائه دهند و همکاری لازم را با ما داشته باشند.
وی در پایان از توجه، پیگیری ها و حمایتهای بی شائبه فرماندار رفسنجان در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی ابراز خرسندی کرد و گفت: ایجاد فضایِ آزاد هم اندیشیِ کمیسیون هایِ مجمع مشاورین، مدیون انعطاف و دلسوزیهای فرماندار و نیز غلامرضاپور مشاور جوان ایشان می باشد که جا دارد به آنها خسته نباشید و خداقوت گفت.

برچسب ها:
آسیب های اجتماعی ریشه در خانواده دارد/استفاده از جوانان با تجربه در کمیسیون اجتماعی فرمانداری اخباررفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان