چرا مذاکره کردیم؟

بازتاب گسترده بیانات مهم رهبر انقلاب در شبکه های اجتماعی و رسانه ها

  • شناسه خبر: 74258
بازتاب گسترده بیانات مهم رهبر انقلاب در شبکه های اجتماعی و رسانه ها

بازتاب سریع و گسترده بیانات مهم رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان در شبکه های اجتماعی و رسانه ها/ سوال مهم رهبر انقلاب که دهان به دهان می چرخد: چرا مذاکره کردیم ؟

خانه » آخرین اخبار » بازتاب گسترده بیانات مهم رهبر انقلاب در شبکه های اجتماعی و رسانه ها

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از دانا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۱۲ شهریورماه با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار به ذکر بیانات مهمی در خصوص متن برجام و شرایط بعد از آن پرداختند.

ایشان به نقش مجلس شورای اسلامی و ضرورت پای کار بودن این نهاد در بررسی متن برجام اشاره کردند و گفتند: من در مورد نحوه بررسی و اینکه آن را رد کنند و یا تصویب کنند هیچ توصیه ای به مجلس ندارم و این، نمایندگان ملت هستند که باید تصمیم بگیرند.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مسائل بعد از برجام گفتند: من درباره این مسائل، برخی نکات را با برادران عزیز و صمیمی خود در دولت، در میان گذاشته ام که اکنون برای اطلاع نمایندگان مجلس خبرگان و همه مردم، آنها را بیان می کنم.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شش کشور مذاکره کننده با ایران و نقش امریکا در میان این شش کشور، افزودند: در واقع طرف اصلی ما دولت امریکا است اما مسئولان امریکایی خیلی بد حرف می زنند و باید تکلیف اینگونه حرف زدن ها روشن شود.

ایشان با اشاره به سخنان مقامات امریکایی مبنی بر حفظ چارچوب تحریم ها، تأکید کردند: اگر قرار است چارچوب تحریم ها حفظ شود، پس ما برای چه مذاکره کردیم؟ و این، کاملاً مخالف علت حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است زیرا هدف از مذاکرات برداشته شدن تحریم ها بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر ما در مذاکرات در برخی موارد کوتاه آمدیم و برخی امتیازات را دادیم عمدتاً برای این بود که تحریم ها برداشته شود و گرنه چه لزومی به حضور در مذاکرات بود و ما کار خود را ادامه می دادیم و می توانستیم از نوزده هزار سانتریفیوژی که داریم، در مدت کوتاهی به پنجاه تا شصت هزار سانتریفیوژ برسیم و غنی سازی بیست درصد را نیز ادامه دهیم و تحقیق و توسعه را هم سرعت بیشتری ببخشیم.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر قرار است تحریم ها برداشته نشود، پس معامله ای هم در کار نخواهد بود، بنابراین باید تکلیف این موضوع مشخص شود.

یک علامت سوال بزرگ: چرا مذاکره کردیم؟

بعد از این سخنان صریح مقام معظم رهبری بود که موج عظیمی از بازتاب ها نسبت به بیانات رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان مطرح شد و آن هم یک علامت سوال بزرگ که: چرا مذاکره کردیم؟

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از توضیحاتی در خصوص بررسی متن برجام در خانه ملت به حرف های بد مسوولین آمریکایی بعد از توافق وین و آماده شدن متن جمع بندی نهایی اشاره کرده و خاطرنشان کردند اگر مسوولین آمریکایی می گویند که چهارچوب تحریم ها علیه کشور ما حفظ خواهد شد پس چرا مذاکره ای صورت گرفته است.

بعد از این بیانات مهم رهبری به نظر می رسد این مسوولان وزارت خارجه باید باشند تا به خود بیایند و پاسخ های روشنگرانه در مقابل هر آنچه که رهبری معظم انقلاب اسلامی آنها را حرف های بد تلقی نموده اند بدهند، هر چند که ادعا کنند حرف های آمریکایی ها تنها مصرف داخلی دارد.

هم اکنون این سوال مشترک میلیون ها ایرانی به دنبال تناقض های موجود در متن برجام و حفظ ساختار تحریم ها یعنی آنچه که به خاطر آن پای میز مذاکره با ۶ سردمدار دنیا رفتیم، می باشد که واقعا ما برای چه چیز مذاکره کردیم؟

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان