اقتصاد جهانی تحمل افزایش قیمت نفت را ندارد / اشتون حاضر است برای حصول توافق هرقدر لازم شد در مسکو بماند

  • شناسه خبر: 7340
اقتصاد جهانی تحمل افزایش قیمت نفت را ندارد / اشتون حاضر است برای حصول توافق هرقدر لازم شد در مسکو بماند

خانه خشتی: خبرگزاری رویترز در گزارشی ضمن اذعان به ناتوانی بازارهای جهانی از تحمل افزایش قیمت نفت در اثر افزایش تنش‌های منطقه‌ای اذعان کرد که هرچند محدودیت زمانی وجود دارد اما اشتون حاضر است تا هر زمان لازم برای حصول توافق با ایران در مسکو بماند. خانه خشتی به نقل از فارس، تودی‌آنلاین به نقل […]

خانه » آخرین اخبار » اقتصاد جهانی تحمل افزایش قیمت نفت را ندارد / اشتون حاضر است برای حصول توافق هرقدر لازم شد در مسکو بماند

خانه خشتی: خبرگزاری رویترز در گزارشی ضمن اذعان به ناتوانی بازارهای جهانی از تحمل افزایش قیمت نفت در اثر افزایش تنش‌های منطقه‌ای اذعان کرد که هرچند محدودیت زمانی وجود دارد اما اشتون حاضر است تا هر زمان لازم برای حصول توافق با ایران در مسکو بماند.

خانه خشتی به نقل از فارس، تودی‌آنلاین به نقل از رویترز نوشت، قدرت‌های جهانی به دنبال آن هستند تا از فروپاشی دیپلماسی در خصوص مساله هسته‌ای ایران در مسکو ممانعت به عمل آورند.

بنابراین گزارش، نتایج شکست مذاکرات مخرب خواهد بود. اسرائیل از تهدید نظامی ایران سخن گفته است، بازار نفت به خاطر هراس از موج جدیدی از تنش‌ها در منطقه عصبی است و اقتصاد جهان دیگر تاب افزایش قیمت نفت را ندارد.

بر اساس این گزارش، اما پس از دو دور مذاکره blackjack در ماه‌های گذشته، به نظر می‌رسد دو طرف بیش از قبل از ازسرگیری تلاش‌های دیپلماتیک، به توافق نزدیک نیستند. مذاکرات ۱ ۵ با ایران تا قبل از استانبول، ۱۵ ماه متوقف شده بود.

به زعم رویترز، در مسکو شش کشور مجددا به ایران فشار وارد خواهند آورد تا غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف کند اما نگران آن هستند که دیپلماسی بدون پیشرفت مطول شده و ایران فرصت بیشتری برای توسعه برنامه هسته‌ای خود بیابد.

این گزارش به نقل از برخی کارشناسان و دیپلمات‌ها ابراز داشته که شانس موفقیت در مذاکرات مسکو چندان بالا نیست. یک دیپلمات غربی می‌گوید که اشتون حاضر است برای حصول توافق تا هر زمان که لازم باشد در مسکو بماند اما بالاخره محدودیت زمانی هم وجود دارد. غرب می‌خواهد به مذاکره برای مذاکره “نه” بگوید.

رویترز اضافه کرده است که در آستانه مذاکرات مسکو، طرفین یکدیگر را به دیپلماسی مخرب متهم کرده‌اند. ایران تاکید می‌کند که پیشرفت تنها زمانی حاصل خواهد شد که شش کشور به حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم اذعان کنند، امری که غرب مدعی است تنها با موافقت ایران با بازرسی عمیق از تاسیسات هسته‌ایش با آن موافقت خواهد کرد.

گفتنی است، تاسیسات هسته‌ای ایران همواره تحت بازرسی‌های آژانس بوده است و جمهوری اسلامی همکاری‌های لازم را با این سازمان بین‌المللی به عمل آورده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان