کانون فساد در بیمه ایران از سال ۸۵ شکل گرفت

  • شناسه خبر: 7230
کانون فساد در بیمه ایران از سال ۸۵ شکل گرفت

خانه خشتی : دو عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران ابعاد جدیدی از فساد مالی سازمان یافته در بیمه ایران را تشریح و اعلام کردند: کانون فساد در بیمه ایران از سال ۸۵ شکل گرفت. خانه خشتی به نقل از فارس، بهمن لامعی و اکبر بابائی دو عضو سابق هیات مدیره شرکت بیمه ایران که […]

خانه » آخرین اخبار » کانون فساد در بیمه ایران از سال ۸۵ شکل گرفت

خانه خشتی : دو عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران ابعاد جدیدی از فساد مالی سازمان یافته در بیمه ایران را تشریح و اعلام کردند: کانون فساد در بیمه ایران از سال ۸۵ شکل گرفت.

خانه خشتی به نقل از فارس، بهمن لامعی و اکبر بابائی دو عضو سابق هیات مدیره شرکت بیمه ایران که هم اکنون نیز از مدیران این شرکت (معاون اتکائی بیمه ایران و عضو شورای فنی بیمه ایران) هستند، با حضور در خبرگزاری فارس در واکنش به مطلب منتشره روزنامه ایران مبنی بر مخالفت ایثارگران با حضور سازمان بازرسی در بیمه ایران، حمایت قاطع خود را به عنوان دو عضو سابق هیات مدیره و ایثارگر از حضور سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی قانونی در بیمه ایران اعلام کرده و زوایای جدیدی از فساد در بیمه ایران را بازگو کردند.

بهمن لامعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: مباحثی در خصوص تخلفات و فساد اداری در پرونده بیمه ایران در رسانه‌ها منعکس می‌شود که قوه قضاییه در حال رسیدگی قانونی است.

*حمایت ایثارگران از حضور سازمان بازرسی در بیمه ایران

وی افزود: در روزنامه ایران در روز ۲۴ خرداد ۹۱ مطلبی با عنوان حمایت ایثارگران از جریان تخلفات مالی در پرونده بیمه ایران و اینکه ایثارگران مخالف حضور سازمان بازرسی کل کشور در بیمه ایران بوده‌اند، منتشر شد که این مطلب حقیقت ندارد.

عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران افزود: ایثارگران از بروز فساد در بیمه ایران ناراحت بوده و برعکس از حضور بازرسان قانونی سازمان بازرسی کل کشور در مجموعه شرکت بیمه ایران استقبال می‌کنند، در واقع ایثارگران پرچمدار مبارزه با سوء‌جریان های مالی و سیاسی در بیمه ایران هستند.

لامعی مدیر اتکائی بیمه ایران تاکید کرد: در جریان مبارزه با فساد اداری و مالی تعداد زیادی از ایثارگران هزینه شدند و حتی پست های سازمانی خود را به خاطر حفظ حقوق دولت و مردم از دست دادند.

* به دلیل مقاومت در برابر فساد مالی عزل شدیم

وی افزود: بنده و آقای اکبر بابایی به عنوان دو عضو سابق هیات مدیره که جانباز و ایثارگر جبهه‌های جنگ هستیم، به خاطر مقاومت در مقابل فساد اداری از هیات مدیره عزل شدیم.

معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه ایران افزود: پاسداری و حفاظت از عملکرد مطلوب و استمرار فعالیت‌ های سالم و مردمی بیمه ایران برای مسئولان نظام کاملا مشهود است و ایثارگران در کنار سایر کارکنان و مسئولان محترم در این شرکت از اصول انقلاب اسلامی و رهنمودهای حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد قاطعانه حمایت می‌کنند و ما ایثارگران خواهان پیگیری سران سه قوه در امر مبارزه با فساد در بیمه ایران هستیم.

وی تاکید کرد: ایثارگران از هیچ گونه سوء جریان مالی حمایت نکرده و نخواهند کرد و از دستگاه‌های نظارتی در قوای سه گانه به ویژه سازمان بازرسی کل کشور،‌ دیوان محاسبات ، قوه قضاییه و دولت کریمه و حتی نهادهای امنیتی در مبارزه با فساد نهایت تقدیر و تشکر دارند و امیدوارند پرونده فساد بیمه طبق موازین قانونی و شرعی رسیدگی شود.

لامعی افزود: از روسای سه قوه به ویژه از آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور تقاضا داریم، برای رسیدگی شفاف به تخلفات اداری و فساد در بیمه ایران و شناسائی عوامل سایه و پنهان در شکل‌گیری فساد پرونده بیمه ،دستورات ویژه را صادر و از شکل‌گیری جریانات جدید تخلف اداری یا مالی در بیمه ایران جلوگیری شود.

* باید با عوامل پشت پرده پرونده بیمه ایران برخورد شود

معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه ایران با بیان اینکه باید عوامل پشت پرده در پرونده بیمه ایران شناسایی و با آنها برخورد شود، گفت:‌ ایثارگران و کارکنان خدوم بیمه ایران همواره پیشتاز مبارزه با فساد بوده‌اند.

اکبر بابایی عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران و عضو فعلی شورای فنی بیمه ایران نیز در ادامه گفت: در روزنامه ایران آمده است آقای ج-الف که در جریان رسیدگی دادگاه بیمه ایران به عنوان متهم ردیف دوم نام آن برده شده، کارمند دولت نبوده، بلکه وی با زد و بند با برخی مقامات سیاسی و نیز مسئولان بیمه ایران باعث شکل گیری فساد اداری شده است.

بابایی در مورد بحث کشتی پر از موبایل و پرداخت خسارت به صورت غیر واقعی گفت: آقای ج-الف در دادگاه اظهار کرده ۶۰۰ میلیارد تومان به بیمه ایران برگشت شده، در حالی که معلوم نیست اسناد آن کجاست و این قضیه آیا واقعیت دارد. تاکنون این موضوع ماهیت قابل قبولی نداشته اگر واقعیت داشت، هیات مدیره قبلی طبق قانون، تبرئه نمی شدند.

*جزئیات جدید از پرونده فساد بیمه ایران

بابایی افزود:‌ طبق گزارشات در جلسات دادگاه‌ های پرونده بیمه ایران، در واقع از فردی به نام ح-ن مدیر یکی از شعب کرج بیمه ایران که با آقای ج-الف همدست بوده و آقای م مدیر وقت امور شعب بیمه ایران در یک حلقه بوده‌اند که حلقه فساد بیمه ایران در کرج بوده‌اند و نیز پرونده‌های خسارات دیه به صورت صوری تشکیل می‌شده و کروکی و بیمه‌نامه جعلی صادر شده و این مبالغ از بیمه ایران گرفته می‌شد، در حالی که واقعی نبودند.

این عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران گفت:‌ این چک‌ها توسط افرادی وصول می‌شد که ۱۰ درصد به حساب آنها واریز شده و بقیه به حساب همین حلقه سه نفره تشکیل شده در بیمه پرداخت می‌شد.

بابایی در مورد اینکه آیا این قضیه با باندی که در قلعه‌حسن‌خان که افراد را اجیر کرده و در یک تصادف ساختگی دست و پای آنها را شکسته و از بیمه، دیه گرفته می‌شد،ارتباط دارد، گفت:‌ این پرونده به آن باند جنایتکار ربطی ندارد، البته در آنجا بخشی از صحنه واقعی بوده اما بعدا همان باندهای جنایتکار فرد را با چوب کتک می‌زدند که یا کتف او بشکند که ۵۰ درصد دیه به او تعلق گیرد و یا گوش او را کر می‌کردند و یا دندان‌هایش را می‌شکستند، تا اَرش زیاد (هزینه زیاد بیمه‌ای) دریافت کنند. اما این باندی که در کرج مربوط به پرونده اخیر فساد بیمه ایران در دادگاه رسیدگی می‌شود، همه صحنه تصادف، ‌کروکی و خسارت جعلی بوده و فقط سندسازی می‌کردند، تا از بیمه پول دریافت کنند که در نهایت به دلیل اینکه یکی از چک‌های وصولی به یک فرد ناشی و ناوارد داده می‌شود، از این طریق فساد آنها لو می‌رود.

بابایی افزود: این پرونده‌ها ابتدا از کرج شروع نشده، بلکه اول در شعبه خیابان فاطمی تشکیل شده و بعد به کرج رفته و همین الان که دادگاه تشکیل می‌شود، احتمال دارد برخی افراد نیز در فکر تشکیل چنین باندهایی بوده و اقدام به اعمال فسادی کنند.

وی با بیان اینکه بیمه ایران کانون مالی و پول‌ساز است، گفت: همواره دست‌های مفسده و پنهان و آشکار وجود دارد. اعضای این باند بیمه سعی داشتند که اعضای ارشد بیمه را تطمیع و همراه نمایند که جای بررسی و تحقیق و کار کارشناسی در صورت احتمال دارد.

بابایی عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران گفت:‌ در جریان دادگاه بیمه ایران ۴ نفر را از کرج گرفته‌اند، اما بقیه افراد متخلف باید شناسائی و از فعالیت احتمالی آنان جلوگیری شود. این نیاز به بازرسی و نظارت دقیق دارد، هم اکنون منابع مالی عمده از شرکت بیمه خارج می‌شود و تحت عنوان قراردادهای درمان از بیمه بیرون می‌رود که ارقام کلانی است و نیازمند اعمال نظارتی بیشتر است، تا احتمال فساد در آن به وجود نیاید و تفکر و امکانات نظارتی هم بر آن در حد کافی به علت حجم عملیات بالا کافی به نظر نمی رسد.

*شعبه بازرسی در بیمه ایران رها شده است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شعبه سازمان بازرسی در بیمه وجود ندارد، گفت: ‌شعبه بازرسی وجود دارد، ولی رها شده و امکانات و منابع انسانی کافی نداشته و در سطح بالا و قابل انتظار منویات مقام معظم رهبری عمل نمی‌کند.

این عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران در مورد فساد بیمه ایران افزود: بعضی از مسئولان یک وزارتخانه دولتی برای عدم وجود انگیزه های نظارتی و عدم تشدید تفکر نظارتی به مقامات بالاتر از بیمه ایران پستهای زیر نظر بیمه ایران به صورت عضو هیات مدیره غیر موظف در شرکتهای وابسته داده اند.

وی افزود: عدم نظارت باعث می‌شود، منابع مالی شرکت بیمه خارج شود که اگر به این سبک ادامه پیدا کند، تا چند سال دیگر بیمه ایران احتمالا ورشکست شده و منابع مالی کافی نخواهد داشت و مدیریت ریسک باید در شرکت اعمال و نرخهای فنی تر در صدور بیمه نامه‌ها رعایت شود.

لامعی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد اینکه چگونه فساد در بیمه ایران با سابقه ۷۵ ساله شکل گرفت، گفت:‌ شکل‌گیری فساد در بیمه ایران به علت بی توجهی سازمان‌یافته به سیستم نظارتی است که اولا افکار هیات حاکمه بیمه ایران به صورت نظام یافته در جهت مبارزه با کانون‌های فساد اداری و مالی شکل نگرفته و ثانیا عناصر سالم که می‌خواهند با فساد اداری مبارزه کنند، از هیات حاکمه شرکت حذف می شوند و یا بعضی از مدیران دلسوز و کارکنان از سمتهای سازمانی کنار گذاشته می شوند ؛ از جمله اعضای جانباز و ایثارگر از هیات مدیره بیمه ایران برکنار شدند.

مدیر اتکائی و بین الملل بیمه ایران ادامه داد:‌ برخی از مدیران بیمه ایران با وجود تاکیدات سازمان های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و سایر نهادهای نظارتی که آنها را تایید نکردند، به کار گماشته شدند.

لامعی گفت: ‌متاسفانه حمایت اداری از جریان‌های ناسالم موجب شکل‌گیری ریشه‌ای پرونده بیمه ایران شده که اگر همت قاطع برای مبارزه با فساد در بیمه ایران شکل می‌گرفت، بخش اعظم پرونده بیمه ایران ایجاد نمی‌شد و به حقوق بیت المال به طور وسیع و گسترده چنگ‌اندازی نمی‌شد.

* کانون فساد در بیمه ایران از سال ۸۵ شکل گرفت

عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران افزود: اگر عزم و اراده واقعی و عملیاتی برای مبارزه با فساد وجود داشته باشد، کانون فساد شکل نمی‌گیرد و کانون فساد در بیمه ایران به علت حمایت اداری و سیاسی شکل گرفته و رشد کرده است.

لامعی در ادامه گفت: ‌کانون فساد اداری از سال ۸۵ به بعد در بیمه ایران شکل گرفته که علت آن اعتماد بیش از حد به چهره ظاهری برخی مدیران و کارکنان و عدم توجه به تخلفات کوچک این متخلفان بزرگ بوده است.

وی ادامه داد: اگر عزم جدی از همان ابتدا برای مبارزه با تخلف وجود داشت، امروز تخلف بزرگ صورت نمی‌گرفت، اما متاسفانه به علت کوچک شمردن تخلفات کوچک و عدم توجه به توصیه نهادهای نظارتی و نیز به کارگیری عناصر متخلف در مسند مدیریتی و پستهای حساس (اداری و مالی و فنی) باعث شکل‌گیری فساد شد.

معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه ایران افزود:‌ سپردن پست مدیریتی به یکی از افرادی که نزدیک به ۸۰ درصد حوزه اجرائی در اختیار او بود، در حالی که تخلف گسترده‌ای انجام داده و عدم توجه به تذکر ایثارگران در بیمه ایران در جهت عدم میدان دادن به عناصر نامطلوب، باعث شد کانون فساد اداری به صورت سازمان یافته مورد حمایت داخلی و بیرونی قرار گیرد و از طرفی ارتباط سیاسی در بیرون از بیمه ایران و حمایت داخلی باعث رشد جریان فساد مالی در بیمه ایران شد.

لامعی با اشاره به اینکه بیمه ایران از سال ۱۳۱۴ تشکیل شده چرا فساد از سال ۸۵ به بعد سازمان یافته است،‌ گفت:‌ به علت سوء تدبیر برخی مدیران ارشد شرکت بیمه ایران و عدم توجه مسئولان در نظام اداری و عدم توجه به انتصاب‌های شایسته در ارکان شرکت، باعث رشد جریان فساد در بیمه ایران و کانون‌های فساد اداری و اقتصادی شد.

وی در پاسخ به اینکه اگر بیمه ایران مانند سایر شرکت‌های بیمه دولتی واگذار می‌شد، آیا فساد وجود داشت، گفت:‌ بحث واگذاری یا عدم واگذاری، ربطی به مسائل فساد اداری ندارد و در هر دستگاهی امکان فساد وجود دارد و در واقع انتصاب‌های ناشایست باعث فساد بیشتر شد.

بابایی دیگر عضو هیات مدیره در بخش دیگری گفت:‌ بیمه کانون پول‌ساز است و برخی از آقایان در مسندهای سیاسی و اداری در سایر رده های نظام اداری و سیاسی کشور بر این کانون پول‌ساز توجه دارند و هر کدام به نحوی -در صورت عدم توجه به فرامین مقام معظم رهبری -احتمال تطمیع مالی و اداری دارند. آقای ج-الف در دادگاه بیمه گفته بود، با دادن پول خود به برخی افراد سیاسی خواستم، یک جریان سیاسی را در مجلس شکل دهم ، اما کسی نیست که سوال کند، آیا با پول حرام، یک جریان سیاسی شکل می‌گیرد؟ و مسئول رسوخ آقای ج-الف در بیمه ایران چه کسی و یا چه کسانی هستند . آیا ج الف با حمایت مسئولان بیمه در بیمه نفوذ کرده است، این باید بررسی شود؟

بابایی افزود: به عنوان مثال کمک ۲۰۰ میلیون تومانی بیمه ایران به همایش پولشویی به چه دلیل انجام شد، آیا ستاد پولشوئی خودش بودجه ندارد، انگیزه های این پرداخت احتمالی چه بوده است ؟

وی در ادامه افزود: پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان در هیات مدیره بدون اطلاع ما(به عنوان دو عضو هیات مدیره بیمه ایران) برای کمک به مسابقات بین‌المللی و حرفه‌ای کُشتی، براساس نظر یکی از مقامات وزارت اقتصاد مصوب شده است و یا کمک به برگزاری مهمانی حج یکی از مسئولان در باشگاه بیمه ایران و دیگر موارد مشابه که قابل بررسی است.

بابایی تاکید کرد: وقتی معاون وزیر به عنوان عضو هیات مدیره یک شرکت زیرمجموعه بیمه ایران از جمله در بیمه اتکایی انتخاب می‌شود، یک نقش دوگانه پیدا می‌کند.

*سفر به اروپا برای تطمیع برخی مسئولان

عضو شورای فنی بیمه ایران یکی دیگر از روش‌های تطمیع افراد در بیمه ایران را استخدام برخی افراد نزدیک به نمایندگان و یا کارگزاران دولت در بیمه ایران ذکر کرد و گفت:‌ افراد زیادی که آمار آن در شرکت بیمه موجود است، نیز هر کدام به نحوی با یک عضو دولتی و یا مجلس و یا به یک نهاد و یا قوه وابسته هستند که بدون مجوز استخدام شده و اینها حقوق از بیت‌المال می‌گیرند، در حالی که اگر قرار است قانون رعایت شود، باید استخدام این افراد با مجوز دولت و از طریق آزمون سراسری باشد.

وی با ذکر این سوال که چرا جریان‌های مبارزه با فساد به جایی نمی‌رسد، گفت: به خاطر این ارتباط‌های تو در تو و پنهان است که متاسفانه عده‌ای به یکدیگر نان قرض می‌دهند و بعد جریان قفل می‌شود. برخی هم با سفر خارجی تطمیع می‌شوند و درخواست می کنند که به جای دوبی به اروپا سفر کنند.

بابایی گفت: ‌یکی از معاونان یکی از وزارتخانه‌ها ۵۰ سهمیه حج گرفته و به افراد داده بود که خوشبختانه آن فرد برکنار شد. همچنین مدیر حراست یکی از وزارتخانه‌ها به خاطر مسائل مرتبط با بیمه ایران از سمت خود عزل شد.

لامعی دیگر عضو سابق هیات مدیره در ادامه گفت: کانون‌های تصمیم‌ساز برای بیمه ایران با زد و بند سیاسی در خارج از شرکت، باعث شدند جریان مبارزه با فساد حمایت شود و اگر مبارزه با فساد در بیمه ایران جدی نشود به علت حجم عظیم عملیات، احتمال تخلفات هر روز گسترده‌تر می‌شود.

بابایی نیز در ادامه گفت: آقای خ با وجود اینکه ۲ ماه در حبس بود، اما هیچ پرونده تخلف اداری برایش تشکیل نشد و وقتی از حراست برداشته شد،حکم مدیر اداری برایش ابلاغ شد. این جریان‌ها نیروسازی می‌کنند و یک سری افراد کارچاق‌کن از خارج بیمه ایران مانند آقای ک-ر و یا آقای غ و هیات مدیره با ۴ امضا تصویب کرد که به وجود آقای غ در بیمه ایران نیاز نیست، اما نمی‌دانم چگونه هنوز در بیمه ایران حضور دارد؟

عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران گفت:‌ متاسفانه برخی از نمایندگان به جای اینکه حقوق ملت را پیگیری کنند، فرزندان خود را در بیمه ایران به استخدام درآورده اند.

* هسته مرکزی تصمیم‌گیری در بیمه ایران انقلابی نیست

لامعی در پاسخ به این پرسش که چرا با فساد سازمان‌یافته برخورد نمی شود، گفت: هسته مرکزی تصمیم‌گیری در بیمه ایران انقلابی و مکتبی نیست و از فرامین حضرت امام و مقام معظم رهبری تبعیت کامل نداشته و به اصول انقلاب اعتقاد کامل ندارند؛‌ اگر هسته تصمیم‌گیری به صورت کامل معتقد باشند، آنگاه مبارزه واقعی با فساد شکل می‌گیرد.

عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران افزود: برای جلوگیری از تشکیل هسته‌های ناسالم باید با پرونده‌هایی مانند خیابان فاطمی برخورد شود که البته هنوز مبارزه سیستماتیک با کانون شکل‌گیری فساد مشاهده نمی‌شود، یعنی خطرات دیگری در آینده ممکن است شکل گیرد، یا کانون‌های فساد جدید تشکیل شود.

لامعی افزود: رئیس جمهور موظف است با سازماندهی یک هسته سالم در شرکت بیمه از شکل‌گیری هسته‌های ناسالم جلوگیری کرده و نباید مسئولان نسبت به فساد در بیمه ایران بی تفاوت باشند.

وی گفت: بعضی از نیروی‌های سالم و ایثارگر متاسفانه در انزوا قرار دارند و نیروهای مبارزه با فساد از ارکان مدیریت کنار گذاشته شده و برعکس کانون‌های فساد با حمایت سیاسی و مالی از درون و بیرون شرکت شکل گرفته‌اند.

لامعی در ادامه گفت:‌ آیا جانباز و ایثار گر بیمه ایران که پیشنهاد ۱۰ میلیون دلاری از سوی سازمان جاسوسی رون‌آراد وابسته به رژیم جعلی صهیونیستی جواب رد داده و ایمیل آنها برای تبادل اطلاعات را قاطعانه رد کرده و این ایمیل را با جزئیات در اختیار نهادهای امنیتی قرار داده، توان مبارزه با تخلفات در بیمه ایران را ندارد. آیا نباید از افتخار آفرینان بیمه ایران در مبارزه با فساد داخلی و بین المللی حمایت شود؟ یا اینکه شرایط عزل آنها باید فراهم شود؟

* توقف خروج ۶۶۲ میلیارد تومان از بیمه ایران با امتناع از یک امضا

معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه ایران گفت: آیا جانبازی که با خودداری از امضای صورت جلسه هیات مدیره وقت بیمه ایران از خروج مبلغ ۶۶۲ میلیارد تومان از منابع مالی بیمه ایران جلوگیری کرد و یا عدم امضای مصوبه هیات مدیره در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و حقوق مردم سعی در جلوگیری از فساد کرده، چرا این فرد در انزوا قرار گرفته و در شرایط فعلی در کجای حوزه اجرایی شرکت بیمه قرار دارد.

لامعی افزود: آیا ایثارگر ران و جانبازانی که در شناسایی پرونده فساد های سازمان یافته با نهادهای نظارتی داخلی و بیرون همکاری کرده، باید در انزوا قرار گیرد؟ پاسخ این است؛ در بیمه ایران فضای اداری برای پرچم‌داران مبارزه با فساد اداری و اقتصادی فراهم نیست.

وی گفت:‌ کسی که افتخار مبارزه در حفظ حقوق شرکت بیمه و بیت‌المال را دارد چگونه در یک زندان تاریک اداری می‌تواند با هسته‌های فساد و تخلف مبارزه کند؛ یعنی اینکه برخی نیروهای مبارزه با فساد گوشه‌نشین و منزوی شده‌اند.

لامعی در مورد جریان عزل هیات مدیره بیمه ایران سابق در سال ۱۳۸۶ گفت:‌ برخی از عناصر نامطلوب موجود در پرونده بیمه ایران از جمله گزارشگران جریان عزل هیات مدیره بیمه ایران در اوایل سال ۸۶ بودند که این برنامه طراحی شد، تا مدیرعامل وقت برکنار شود و کانون فساد در آن جریان در یک حاشیه امن قرار گیرد.

وی گفت: آنها این سناریو پیچیده را طراحی کردند، تا کانون فساد در بیمه ایران مستحکم‌تر شود و با سیاه‌نمایی عملکرد هیات مدیره در سال ۸۶ ، بتوانند به زندگی سیاه خود در آینده ادامه دهند و کانون فساد به صورت پنهان عملیات خود را ادامه داد. البته هر فردی و دستگاهی دارای نقاط ضعف و قوت است، ولی عملکرد کلی آقای آسوده در راستای گزارشات ارائه شده به رئیس جمهور محترم پس از رسیدگی توسط نهادهای مسئول مورد تایید بوده است و جا دارد که از ایشان دلجویی بیشتری انجام شود ،چون در عزل ایشان عجله صورت گرفت.

*سناریوی عزل آسوده از قبل طراحی شده بود

لامعی افزود: ‌افراد سالمی در یک مدت کوتاهی به بیمه ایران آمدند، اما حذف شدند و سناریوی عزل آقای آسوده توسط همان کانون فساد طراحی شد و آن آقا قربانی یک جریان سیاسی و انحراف مالی در بیمه ایران شد.

وی افزود: گرچه در آن دوره نقاط ضعفی و سوء مدیریت وجود داشت، اما در حد گزارش ارائه شده به رئیس جمهور نبود که هیات مدیره عزل شود.

معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه ایران افزود: در مکاتبات با رئیس جمهور در سال ۸۶ بخشی از واقعیات و جریان‌های ناسالم در بیمه ایران تذکر داده شد، اما متاسفانه به آن رسیدگی لازم نشد و نتیجه‌ای مشاهده نشد.

بابایی در ادامه گفت: مدیرعامل بیمه ایران وقتی آقای ج-الف وارد شرکت می‌شد، از طبقه بالا می‌آمد و دست او را به عنوان مهمان ویژه می‌گرفت و به دفتر خود می‌برد و اگر در این مدت افراد سالمی در هیات مدیره آمدند، ۶ ماه نگذشته حذف شدند.

لامعی افزود: آقایی مومن که یک زمان سرپرست وزارتخانه بود خودش گفت؛ یک جریان به من فشار وارد می‌کرد که لامعی و بابایی باید از هیات مدیره حذف شوند و من تحت فشار آنان بوده ام . ضرورت دارد این جریان داخلی توسط نهاد های نظارتی در بیمه و خارج از شرکت شناسائی شوند.

لامعی گفت: جانبازان و ایثارگران که یک زمانی عضو هیات مدیره بیمه ایران بودند حاضرند بخش‌های پنهان فساد در بیمه ایران را برای مسئولان امر و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر احمدی نژاد در جلسه حضوری شفاف سازی کنند تا واقعیت های سیاسی و اداری بیشتر آشکار شود. تا حقوق دولت کریمه و مردم عزیز بیشتر حفظ شود.

بابایی در ادامه گفت:‌ مدیریت اداری مالی شرکت بیمه ایران حدود یک سال است مدیر ندارد.

وی یکی دیگر از فسادهای ج-الف را این گونه عنوان کرد که وی به اعضای هیات مدیره سرمایه گذاری بیمه ایران نزدیک بوده و زمینی از آقای خ که ارزش آن ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بیشتر نبوده در کرج به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان برای بیمه ایران خریداری کردند و این قضیه خوشبختانه توسط دستگاههای نظارتی کشف شد و آن آقای خ به اتهام سو استفاده و اختلاس دستگیر و ۲ ماه زندانی شد، اما متاسفانه بعد از آن در سمت مدیر اداری قرار گرفت و البته حمایت آقای ج عضو هیات مدیره و معاون اداری مالی از آقای خ در شرکت سرمایه گذاری برای واگذاری زمینی در کرج کاملا مشهود است ، ضمنا اگر کسی بیش از ۴ ماه دو سمت را داشته باشد، این خلاف است.

وی نفر اول پرونده بیمه ایران را د-س عنوان کرد و گفت: وی از مجموعه استانداری بوده است و همچنین آقای د از استانداری که عضو هیات مدیره سرمایه گذاری بیمه ایران بوده است.

لامعی در ادامه گفت: ما ایثارگران از قوه قضاییه و دولت کریمه در مورد برخورد با پرونده بیمه ایران حمایت می‌کنیم و معتقدیم، با یک مدیر قوی و مکتبی و اصولگرا که با هیچ کانون فساد سیاسی و اداری مرتبط نباشد، موضوع فساد در این شرکت قابل پیشگیری و کنترل بیشتر خواهد بود، البته کنترل و مراقبت یک امر نسبی می باشد و نظارت کامل امکان تحقق در صورت وجود درزهای داخلی و هماهنگی بیرونی نخواهد بود و امنیت کامل قابل توسعه نیست.

وی تاکید کرد:‌ دادگاه فساد بیمه ایران راه خود را طی می‌کند و امیدواریم رسانه‌ها نیز در جهت تنویر افکار عمومی و پیگیری حقوق مردم خبر منتشر کنند. البته بیمه ایران خدمات مطلوب و شایسته ای نیز داشته و دارد و به مردم عزیز میهن اسلامی خدمات درخشانی ارائه می دهد و کارکنان بیمه ایران در صنعت بیمه از کارآمدترین کارشناسان عملیات بیمه گری در کشور هستند و با ایثار و فداکاری در تعالی سازمانی شرکت در تلاش هستند و میزان عملکرد شایسته بیمه ایران در خور تحسین و تقدیر است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان