حضور گسترده مردم مصر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

  • شناسه خبر: 7210
حضور گسترده مردم مصر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

خانه خشتی به نقل از فارس رسانه‌های مختلف مصری، عربی و خارجی در اولین گزارش‌های خود از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر بر استقبال گسترده مردمی از این انتخابات تاکید می‌کنند. این منابع تاکید می‌کنند، همچون دور اول انتخابات ریاست جمهوری، مردم برای ریختن آرای خود و حضور در دور دوم این انتخابات […]

خانه » آخرین اخبار » حضور گسترده مردم مصر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

خانه خشتی به نقل از فارس رسانه‌های مختلف مصری، عربی و خارجی در اولین گزارش‌های خود از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر بر استقبال گسترده مردمی از این انتخابات تاکید می‌کنند.

این منابع تاکید می‌کنند، همچون دور اول انتخابات ریاست جمهوری، مردم برای ریختن آرای خود و حضور در دور دوم این انتخابات در برابر مراکز و شعب اخذ رای صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند و انتخابات در محیطی آرام و سالم در حال برگزاری است.

بیش از ۵۰ میلیون شهروند مصری حق دارند، در این انتخابات شرکت کنند. همچنین بیش از ۱۳ هزار مرکز اخذ رأی در نقاط مختلف مصر برقرار شده است و ۴۰۰ هزار سرباز وظیفه تأمین امنیت انتخابات را برعهده دارند.

“محمد مرسی”، نامزد حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون و نامزد مورد حمایت احزاب و گروه‌های انقلابی موفق شد، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شعب خارج از کشور با اختلاف بسیار زیاد از “احمد شفیق”، آخرین نخست وزیر “حسنی مبارک”، دیکتاتور مخلوع مصر و نامزد مورد تأیید شورای نظامی و سران رژیم سابق پیشی بگیرد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در حالی ساعتی پیش در این کشور آغاز شد که حمایت احزاب و گروه‌های انقلابی و سیاسی و مذهبی مصر از محمد مرسی همچنان ادامه دارد.

در این ارتباط جماعت اسلامی در بیانیه‌ای با اعلام حمایت از محمد مرسی تاکید کرد که آرای خود را به صندوق نامزد جماعت اخوان المسلمون خواهد انداخت.

از سوی دیگر پس از انتشار شایعاتی توسط هواداران احمد شفیق مبنی بر اینکه قبطی‌های آرای خود را به صندوق شفیق خواهند انداخت، کلیسای قبطی مصر در بیانیه‌ای به طور رسمی این خبر را تکذیب و اعلام کرد که پیروان این کلیسا به هرکس که صلاح بدانند رای خواهند داد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر درحالی امروز آغاز شد که پنج شنبه گذشته دادگاه عالی قانون اساسی این کشور با ابطال صلاحیت یک سوم نمایندگان پارلمان، موجب انحلال پارلمان منتخب مردم مصر شد.

این دادگاه از سوی دیگر با صدور حکمی در طرفداری از نامزد شورای نظامی، قانون عزل سیاسی را لغو و زمینه حضور شفیق در دور دوم انتخابات را فراهم کرد.

انقلابیون و جریان‌ها و احزاب سیاسی و اجتماعی مصر این اقدام دادگاه قانون اساسی را کودتای نظامیان علیه انقلاب توصیف کرده‌اند.

اما چند ساعت قبل از آغاز انتخابات، هزاران نفر از ساکنان قاهره، پایتخت مصر با تظاهرات در میدان “التحریر” برکناری احمد شفیق را خواستار شدند.

تظاهرات‌کنندگان مصری با محکوم کردن حکم دادگاه عالی قانون اساسی این کشور مخالفت خود را با حضور شفیق در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

تظاهرات‌کنندگان انقلابی مصر با آتش زدن تصاویر احمد شفیق، علیه شورای عالی نظامی شعار دادند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان