نقد فرماندار رفسنجان بر شاخص های توزیع اعتبارات در استان

  • شناسه خبر: 71558
نقد فرماندار رفسنجان بر شاخص های توزیع اعتبارات در استان

فرماندار رفسنجان گفت: این شاخص ها نیاز به اصلاح دارند و تا زمانیکه این شاخص ها مدنظر باشد و رفسنجان رتبه یک برخورداری در استان را داشته باشد وضعیت اعتبارات و بودجه به همین شکل خواهد بود.

خانه » آخرین اخبار » نقد فرماندار رفسنجان بر شاخص های توزیع اعتبارات در استان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حمیدملانوری در جلسه امروز کمیته برنامه ریزی شهرستان رفسنجان با اشاره به رتبه اول شهرستان رفسنجان در استان بر اساس شاخص های سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کاهش بودجه تخصیصی شهرستان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: این شاخص ها نیاز به اصلاح دارند و تا زمانیکه این شاخص ها مدنظر باشد و رفسنجان رتبه یک برخورداری در استان را داشته باشد وضعیت اعتبارات و بودجه به همین شکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه رشد به تناسب منطقه باید انجام گیرد تصریح کرد:نمی شود که رشد یک شهرستان را توقف کرد تا سایر شهرستانها به آن برسند ، این شدنی نیست رشد باید به تناسب اقلیم، فرهنگ، اجتماع، وضعیت شهری، محل زندگی مردم و … باشد، با توجه به وضعیت فعلی و نیازهای شهرستان رفسنجان و انتظارات مردم این رتبه بندی درست نیست و این امکانات نمی تواند جوابگوی همه نیازها باشد.

ملانوری با بیان اینکه رفسنجان رتبه اول برخورداری بر اساس شاخص های برنامه ریزی دارد و در عین حال واقعیت چیزی دیگری است ، به وضعیت راههای اصلی و روستایی شهرستان ازجمله محور رفسنجان به زرند با حجم ترافیک بالا و بدون شانه خاکی و محور رفسنجان به نوق به عنوان دومین محور حادثه خیز استان و همچنین وضعیت نامناسب آب شرب در برخی مناطق روستایی و وضعیت تخرببی برخی مدارس در رفسنجان اشاره کرد.

وی افزود: خیلی از شهرستانهای کوچک تر از رفسنجان تخصیص دو برابری از ماده ۱۸۰ را داشته اند.

ملانوری بسیاری از اقدامات صورت گرفته در شهرستان در زمینه بهداشت و درمان، فضاهای شهری و ورزشی، مساجد و حسینیه ها و … را حاصل مشارکت مردم دانست گفت: این مشارکت مردمی یک نکته مثبت است و ما از آن پشیمان نیستیم اما آنچه مهم است لزوم پیگیری های جدی است تا سهم مردم از دولت گرفته شود.

فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: شاخص های سازمان مدیریت و برنامه ریزی شاخص های درستی نیستند و بخشداران و با کمک روسای ادارت تا انتها هفته اینده شاخص های واقعی را بیابند تا پیگیری لازم صورت گیرد و این وضعیت اصلاح شود.

ملانوری در ادامه توجه به اقتصاد مقاومتی بر اساس ابلاغیه رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه را ضروری دانست و گفت: باید اقتصاد را مردمی کنیم تا دولت توانمند شود و در پی آن بتواند با امکانات و منابع خودش با کمک مردم توسعه یابد.

وی همچنین به تدوین سند جدید توسعه شهرستان اشاره کرد و افزود: نیاز است تا یک سند علمی تخصصی تدوین تا ظرفیت های شهرستان، واقعیت ها و توانمندی دولت را ببیند و با کمک اینها دستورالعمل جدیدی ایجاد کند.

فرماندار رفسنجان به برگزاری سمینار توسعه شهرستان در ۱۷ مهرماه امسال اشاره کرد و بیان داشت: این سمینار در قالب ۱۰ کمیته تخصصی برگزار میگردد و نتیجه ان خوراکی برای سند توسعه شهرستان خواهد بود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علي

    سلام ظاهرا همگان از وضعیت جاده نوق - بافق غافل شده اند و یا خود را به غافلی زده اند.سرمایه ملت و دولت در حال از بین رفتن است اما دریغ از یک ذره همت که آنهم باید از شهرستانهای همسایه بگیریم از زرندو کوهبنان وبافق.....
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان