نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

حق ما در وین به خودمان بسیار گران فروخته شد

  • شناسه خبر: 71553
حق ما در وین به خودمان بسیار گران فروخته شد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق ما در وین به خودمان بسیار گران فروخته شد، گفت: تیم مذاکره‌کننده و دولت عجله کرد، اگر در توافق نخست گزارش عجولانه به مردم نمی‌دادیم، سنگ بنا را بهتر می‌توانستیم بگذاریم.

خانه » آخرین اخبار » حق ما در وین به خودمان بسیار گران فروخته شد

به گزارش “خانه خشتی“، حسین آذین با بیان اینکه چیزی که الان شاهد آن هستیم، دوره تعهد ۱۰ سال، ۱۵ سال، ۲۰ سال و … است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما به آمریکا اعتماد نداریم اما تیم مذاکره کننده را حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در جمع‌بندی بین آن چه باید می‌گرفتیم و دادیم توازنی وجود ندارد، تصریح کرد: تیم مذاکره و دولت عجله کرد، اگر در توافق نخست گزارش عجولانه به مردم نمی‌دادیم، سنگ بنا را بهتر می‌توانستیم بگذاریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: در توافق هسته‌ای چیزی بدتر از معاهده ان‌پی‌تی را قبول کردیم که چندین قید و بند زده، حق غنی‌سازی با برنامه غنی‌سازی متفاوت است در این توافق آمده که در حقیقت حق غنی‌سازی هست اما برنامه نیست.

تیم مذاکره کننده از حقوقدان‌ها استفاده نکرد

وی اضافه کرد: در هفت مرحله‌ای که برنامه غنی‌سازی گفته شده، حق غنی‌سازی در هیچ جای توافقنامه پیدا نمی‌شود در مصاحبه‌ای که آقایان انجام دادند، گفتند جان کری هم گفته ما حق را به رسمیت نمی‌شناسیم و در متن توافقنامه دو بار کلمه غنی‌سازی یک بار در مقدمه و یک بار در پایانی آمده که راه حل جامع متضمن یک برنامه غنی‌سازی است و توسط طرف‌ها مورد توافق قرار می‌گیرد، بعد قید می‌زند و میزان دامنه، سطح فعالیت و ظرفیت محل ذخایر برای یک دوره مورد توافق، حق غنی‌سازی عنوان می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنها می‌گویند ایران نه نیاز به فردو، نه آب سنگین و نه سانتریفیوژ دارد، عنوان کرد: نکته مهم بعدی در توافقنامه باز طراحی است، یعنی ما کاملا آن را از دست دادیم.

آذین با اشاره به اینکه ما هر چه از طرف خودمان بود، نقد و با قفل و بست محکم دادیم اما آن‌ چه گرفتیم با هزاران قید و شرط گرفتیم، خاطرنشان کرد: در توافقنامه تیمی قوی کنار آمریکایی‌ها و حدود ۱۲۰ نفر همراه جان کری بوده و ۵۰ نفر آنها حقوقدان بودند، ما  هم افراد متخصص زیادی داشتیم اما تیم ما نخواستند از آنها استفاده کنند.

وی اذعان کرد: در شفاف‌سازی و ابهامات بر اساس پروتکل الحاقی آژانس می‌تواند از تاسیسات هسته‌ای و غیر هسته‌ای بازرسی کند، تیم دولت می‌گوید ما اجازه نمی‌دهیم اما در ماده پنج پروتکل الحاقی تبصره‌ای است، کشوری که می‌خواهند بازرسی شود اگر صلاح نداند، تیم بازرس در نزدیک‌ترین نقطه‌ای قرار گیرد، طوری که آژانس رضایتش جلب شود و اگر آژانس رضایتش جلب نشد، می‌گویند ایران همکاری ندارد و بهانه‌جویی می‌کنند.

توافقنامه تهدیدی بزرگ برای امنیت کشور است

آذین تصریح کرد: با قبول قطعنامه تمام مسیری که قطعات را می‌خواهیم تامین کنیم و هر سلاح را به هر کشوری که بخواهیم صادر کنیم، باید اعلام و به قول افراد نظامی بدتر از هسته‌ای مسائل امنیتی ماست که با ظرافت آن را از ما گرفتند تا الان دوربین‌ها آفلاین بود و قبول کردیم، ۲۴ ساعته دوربین‌ها آنلاین باشد و تهدید بزرگی برای امنیت کشور است.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پروتکل الحاقی که رئیس جمهور می‌گوید، ۱۲۸ کشور آن را پذیرفتند، البته این کشورها هسته‌ای نبودند اما آمریکا این پروتکل الحاقی را تصویب کرده و هشت خط به ماده یک اضافه کرده و شرط گذاشته به شرطی که امنیت آمریکا به خطر نیفتد به آژانس اجازه بازرسی نمی‌دهد ما نیز می‌توانیم همین متن را قبول و در مجلس تصویب کنیم، اتفاقی برای ما نمی‌افتد، بنابراین دغدغه‌ها با تصویبش رفع وگرنه غیر این فاجعه‌بار است.

آذین اظهار داشت: تمام تحریم‌هایی که آقایان می‌گویند لغو می‌شود، اصلا اینگونه نیست، فقط تحریم‌هایی که در رابطه با هسته‌ای است، البته لغو هم نمی‌شود، متوقف می‌شود یا در مرحله آخر در انتهای گام نهایی تا ۲۰ سال آینده شاید لغو داشته باشیم.

وی افزود: مهم‌ترین تحریم‌ها که بانکی و نفتی هستند تا آخر می‌مانند، چون عمده تحریم‌ها توسط اتحادیه اروپا در زمینه حمایت تروریسم، گروه‌های جهادی و … است و آمریکا بارها شفاف اعلام کرده فقط تحریم‌ها در رابطه با هسته‌ای را متوقف می‌کنیم.

حق ما به خودمان بسیار گران فروخته شد

آذین با بیان اینکه مهم‌ترین تحریم‌ها نفتی و بانکی است و ما در قسمت‌های دیگر تقریبا مشکلی نداشتیم، آمریکا می‌خواست در بازه زمانی خرید نفت از ایران را به صفر برساند، اما اکنون در این رابطه کلمه پیگیری را آورده‌اند، گفت: ما همه اقدامات را باید نقدی انجام دهیم راستی‌آزمایی شود بعد آنها به قول خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه از دستورات اجرایی رئیس جمهور فقط دو مورد مرتبط با هسته‌ای است و ۱۶ دیگر می‌ماند، بیان داشت: بسیاری از کارشناسان می‌گویند این توافقنامه به گونه‌ای نیست که پیروزی و فتح‌الفتوح تلقی شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این توافقنامه مسائل و ایرادات زیادی وجود دارد که ۱۰۵ محدودیت و ایراد از آن در کمیته هسته‌ای مجلس گرفته شده است.

منبع: فارس

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رفسنجانی

    این دولت دنبال توافق به هر قیمتی بود تا با ... فرض کردن ملت و استفاده از چهار تا پورشه سوار بی درد الکی خوش در شاد نشان دادن، آن را به اسم ملت تمام کند و به خیال خودش همه چیز تمام شود. نگاهی به قیمت های طلا و بازار بورس بیندازید تا متوجه شوید همه اش طبل توخالی بوده است. این هم از وضع اقتصاد و تورم و رکود و یک مشت شعار و ادعا. لابد اگر بعد از توافق هم اوضاع بهتر نشد، باز هم تقصیر دولت قبل است و گر نه آقایان حقوقدانند و عصای موسا دارند و دم مسیحا!!!

    من

    درود بر این نماینده انقلابی . ایندگان درباره لوزانچای قضاوت خواهند کرد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان