نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان:

در قضیه هسته ای یک دام بزرگ پهن شده است / قداست امروز شعار مرگ بر آمریکا از گذشته بیشتر است

  • شناسه خبر: 71514
در قضیه هسته ای یک دام بزرگ پهن شده است / قداست امروز شعار مرگ بر آمریکا از گذشته بیشتر است

خاتمی اعلام کرد: این دام این است که جامعه دو قطبی شود و اینطوری تبلیغ می کنند که یک جماعت میخواهند گره از زندگی مردم باز شود و میروند به طرف آشتی با غرب ولی جماعتی دیگر دائم می گویند مرگ بر آمریکا و مخالف توافق هستند. …

خانه » آخرین اخبار » در قضیه هسته ای یک دام بزرگ پهن شده است / قداست امروز شعار مرگ بر آمریکا از گذشته بیشتر است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از آرمان کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان اظهار داشت: من نیروهای مسلح را به مسجد تشبیه می کنم چرا که مسجد کانون دعوت به خدا و عشق به خداست و امروز نیروهای مسلح ما بازوهای پرتوان تحقق مکتب در این کشورند.

وی ادامه داد: هر مسجدی محراب دارد و محراب نیروهای مسلح را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می دانم. نهادی که ۳۶ سال قبل نهال نازکی بود اما امروز دنیای استکبار از نامش هراس دارد و باید داشته باشد .

خاتمی در ادامه با بیان اینکه هر چه از عمر انقلاب اسلامی ما می گذرد ، این انقلاب عمیق تر می شود ، بیان داشت: ما باید مواظب خودمان باشیم که در حقانیت راه تردید نداشته باشیم و ریزش سیاسی ، عقیدتی و بصیرتی نکنیم.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: یکی از عناصری که بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری دیدم ، ایمان به وعده های الهی است .

وی تشریح کرد: باور کنید که وعده های خدا اصلا تخلف ندارد و اگر با خدا باشیم نباید نگران باشیم و بدانیم تنها نیستیم.

خاتمی بیان داشت: بارها و بارها سران آمریکا از گزینه های روی میز و گزینه های زیر میز حرف می زنند ولی نمی دانند که جمعی نسلی که جبهه را ندیدن از این گزینه ها دلشان شاد می شود و در آرزوی ایثار و فداکاری هستند .

وی خاطر نشان کرد: ان چیزی که جواب گزینه های زیر میز و روی میز را می دهد ایمان به وعده های خداست.

این نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری ما چند بار دیگر می خواهیم خدا را امتحان کنیم، تاکید کرد: از اول پیروزی انقلاب شاهد الطاف خدا بوده ایم و جز عنایات خدا چیزی ندیدیم یعنی اگر دنیای استکبار فکر می کرد انقلاب روزی این می شد که هست اجازه نمی داد نطفه انقلاب بسته شود.

وی تصریح کرد: این انقلاب جز عنایت خدا هیچ تحلیل دیگری ندارد چرا که خدا خواست این بذر در این سرزمین نشانده شود و شد بعدش تمام دشمنی ها ، کودتاها ، حملات نظامی ناکام بمانند و حتی ریگ های بیابان هم سرباز خدا شوند.

خاتمی ادامه داد: اما نگرانی ما این است که کسانی دغدغه نداشته باشند و خودشان را مدیون دین نبینند که این خیلی خطرناک است.

وی اظهار داشت: خداوند می فرماید از آنها نترسید برای من حریم نگه دارید اما می بینم حجاب تق و لق شد و محیط خانه تق و لق میشود.

خاتمی بیان کرد: بعضی ها فکر میکنند که حالا یک تار موی زن پیدا شد چه میشود ، یک مسئول ناآگاه گفته بود حالا روسری مقداری رفت آن طرف تر چه میشود، این روسری عقب رفتن باعث میشود کم کم با دین فاصله گرفته شود مثل آن خانمی که میگفت که من مکه رفتم و حجابم بسیار خوب بود لکن به پسر خاله ام دست دادم و روبوسی کردم و گفتم چه اشکال دارد ولی حالا نه روزه می گیرم و نه نماز می خوانم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرچه زمان میگذرد بر این حرف شواهد فراوانی افزوده میشود که امروز بزرگی که پرچم خط امام را دست گرفته با صداقت با تدبیر این پرچم را با اهتزاز و با عزت نگه داشته ، مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای است .

خاتمی تاکید کرد: واقعا همان خطی را که حضرت امام ترسیم میکند را طی کنیم نه آنکه از خودمان اعمال سلیقه کنیم تا جایی که که رهبری مجبور شود بگوید من خودم زبان دارم موضع خودم را خودم میگویم.

وی تشریح کرد: این یعنی کسانی حرف خودشان را به نام حرف آقا میزنند و آرزوی خودشان را بنام آرزوی آقا رقم میزنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در همین قصه هسته ای من دارم میبینم یک دامی را که متاسفانه برخی از دوستان نمی خواهند ببینند یا نمی بینند.

وی ادامه داد: یک دام بسیار خطرناکی دشمنان تدارک دیده اند و برخی از روزنامه هایی که پایگاه دشمن اند مدام در آن میدمند.

خاتمی اعلام کرد: این دام این است که جامعه دو قطبی شود و اینطوری تبلیغ می کنند که یک جماعت میخواهند گره از زندگی مردم باز شود و میروند به طرف آشتی با غرب ولی جماعتی دیگر دائم می گویند مرگ بر آمریکا و مخالف توافق هستند.

وی تشریح کرد: ان نانی که از این تنور می خواهند بپزند این است که در زمان انتخابات بگویند فلان لیست ، لیست زندگی است و اگر به اینها رای بدهید نانتان در روغن است و لیست مقابل نیز لیستی است که طرفدار ولایت است زندگی سختی برای شما می خواهد. ۳۶ سال مرگ بر آمریکا گفتید چی گیرتان آمد حالا ۳۶ سال هم نگید ببینید زندگیتان آباد می شود.

خاتمی ادامه داد: چرا دوستان ما متوجه نیستند ولی رهبری دقیقا متوجه این نکته است که می گویند مذاکره کنندگان ما امین ، شجاع ، غیور ، متدین هستند یعنی دوستان ولایت مدار ما توجه داشته باشند همین مشی را دنبال کنند.

این نماینده مجلس خبرگان بیان داشت: قصه هسته ای قصه ملی است چرا خودمان را جا بزنیم که مخالف توافق هستیم نه ابدا،
ما در خط مقدم طرفداری از توافق خوبیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر در این توافق موفقیت به دست آمد مال همه باشد و اگر ناکامی هم شد مال همه باشد.

خاتمی ابراز داشت: ولی اگر جامعه دو قطبی شد می گویند موفقیت مال ماست ، ناکامی هم اگر بود قطب مقابل نگذاشتند.

وی تاکید کرد: امروز ولایتمداری اقتضی آن را دارد که نگذارید جامعه به سمت دو قطبی بودن پیش رود چرا که یک نفر هم در کشور نیست که با توافق خوب مخالف باشد.

امام جمعه تهران اعلام کدر: ولایتمداری در هر زمانی یک مصداقی دارد و به واقع از اول انقلاب تا حالا گردنه ای به پیچیدگی این گردنه وجود نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: البته نقد سازنده باید باشد چرا که همان آقایی که از دولت و مذاکره کنندگان حمایت می کند همان آقا می گوید نقد سازنده آری ، نقد مخرب نه.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرهنگ گفتن مستند و شنیدن مستند باید در کشور گسترش یابد.

وی تشریح کرد: تقوا داشته باشید و حرفی که می زنید محکم و مستند باشد و قابل اثبات باشد.

خاتمی ادامه داد: این فضای شبکه های اجتماعی و امثالهم بدیع است و الان به سرعت نقل های دروغ منتسب به مراجع ، مقام معظم رهبری و دیگران در این فضا منتشر می شود.
امام جمعه موقت تهران اعلام کرد: درمان این درد همان دستور قرآن است که می فرماید، مستند بگویید.

وی تشریح کرد: عادت اعضای جامعه ما باید این باشد که تا خبری برایشان صد درصد ثابت نشده نگویند و اینکه هر چه می شنوند بگویند حرام است.

وی تاکید کرد: این سئوال را برای مردم جا بیندازید که هر خبری که می شنوید بپرسند از کجاست ؟ و تا وقتی سند قوی عرضه نکردند نپذیرید.

خاتمی در ادامه گفت: فرهنگ انصاف یک ضرورت برای جامعه است.

وی ادامه داد: در فقه داریم که اگر کسی از مردم شهری غیبت کند مثلا بگوید فلان شهری ها آدمهای بخیلی هستند تک تک افراد آن شهر فردای قیامت حق شکایت دارند که به چه دلیل به من چنین برچسبی چسباندی.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز در عرصه سیاسی انصاف سبب وحدت می شود . یک متنی صادر شده است ولی اینکه یکی بیاید بگوید این فتح الفتوح است و به هر چه می خواهیم رسیدیم تند روی است.

وی خاطر نشان کرد: این که آقای رئیس جمهور تعبیری کردند که ۳ بر ۲ پیروز شدیم این احتیاط دارد و احتیاطی کار درستی است.

خاتمی بیان کرد: از طرف دیگر این گونه وانمود نکنیم که این توافق یک مقطع مشوش در تاریخ جمهوری اسلامی است وقرارداد ترکمان چای بار دیگر تکرار شد.

وی تاکید کرد: انصاف این است که در روز عید فطر رهبری فرمود چه متن به تصویب برسد و چه نرسد از هیات مذاکره کننده تشکر می کنم و چه تصویب برسد و چه نرسد ما فاصله مان با آمریکا ۱۸۰ درجه است.

خاتمی بیان داشت: اینکه بعضی ها جوری وانمود می کنند که اگر این توافق به انجام نرسد و شورایعالی امنیت ملی یا مجلس اگراین توافق را رد کنند آسمان به زمین می آید یک منطق غلط است.

وی تشریح کرد: ما ۳۶ سال است که تحریم هستیم ، در این ۳۶ مثل سرو قامت کشیده ایستاده ایم الان هم می ایستیم؛ فرهنگ ما می توانیم نباید جایش را به ما نمی توانیم بدهد.

خاتمی گفت: ۳۶ سال است اینها با ما در افتاده اند ولی به فضل خدا ما خسته نشده ایم ولی آنها را خسته خواهیم کرد.

وی بیان کرد: فرانسه ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو در این سه سال تحریم آسیب دید و آلمان دیگر کشور ها هم همینطور که این نشان می دهد که آنها به ما نیاز دارند.

خاتمی اظهار داشت ملت ما با همه گزینه ها دست و پنجه نرم کرده است اما یک عده جوری حرف می زنند که انگار ما کاری نمی توانیم بکنیم و کشور از دست رفته است.

وی تصریح کرد: فرهنگ نفرت از استکبار مایه حیاط و نشاط انقلاب است و نباید به بهانه توافق کسانی نفرت از آمریکا را از ذهنها ببرند .

خاتمی تاکید کرد: آمریکا طاغوت است باید از طاغوت اجتناب کرد واگر دیروز شعار مرگ بر آمریکا قداست داشت، قداست امروز شعار مرگ بر آمریکا از گذشته بیشتر است.

وی اعلام کرد: همان طور که رهبری فرمودند مگر اینکه به خواب ببینید که ایران را به تسلیم واداشتید .

خاتمی گفت: این فرهنگ هیهات منا الذله است را باید زنده نگه داریم چرا که جهاد مایه نشاط ملت است.

وی تاکید کرد: خداوند به مومنین می گوید اگر با دشمن مواجه شدید محکم بایستید و عقب نشینی نکنید.

خاتمی ابراز داشت: اینکه وزیر خارجه فرانسه مصاحبه کند بگوید ما به مواضعمان استمرار می بخشیدم اما از این طرف تاکید بر این نکته نباشد یک ضعف است.

وی در پایان بیان داشت: اگر آنها شعار می دهند شما هم شعار بدهید یعنی مقابل دشمن ایستادن فقط مال میدان جنگ نیست در عرصه رسانه ای هم مقابله به مثل کنید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان