ایمان محمدآبادی؛

اصحاب خبر، بیشترین زحمت را می کشند اما کمترین نگاه به آن ها می شود/ بزرگداشت خبرنگاران در رفسنجان امسال با تأخیر برگزار می شود

  • شناسه خبر: 71489
اصحاب خبر، بیشترین زحمت را می کشند اما کمترین نگاه به آن ها می شود/ بزرگداشت خبرنگاران در رفسنجان امسال با تأخیر برگزار می شود

محمدآبادی گفت: امسال برای قشر خبرنگار برنامه هایی را در نظر داریم؛ اما چون این روز مصادف شده با هفته فرهنگی کرمان در پایتخت؛ این برنامه با کمی تأخیر برگزار می شود.

خانه » آخرین اخبار » اصحاب خبر، بیشترین زحمت را می کشند اما کمترین نگاه به آن ها می شود/ بزرگداشت خبرنگاران در رفسنجان امسال با تأخیر برگزار می شود

به گزارش “خانه خشتی“، بعد از همه ماجراهایی که برای انتخاب رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاد؛ سرانجام ایمان محمد آبادی از راور، سُکان دار این اداره در رفسنجان شد.

این رییس جوان از بدو ورود خود در اکثر جلسات، نشست ها و برنامه های هنری دو نفره و چند نفره شرکت کرده است و حضور در میان هنرمندان را ترجیح می دهد.

ایمان محمد آبادی از اوایل اسفند ۸۹ به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کوهبنان انتخاب و پس از چندی به راور منتقل شد؛ اوایل تیرماه امسال نیز به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان فعالیت خود را آغاز کرده است.

* وی در بیان علت موفقیتش در این حوزه کاری را اینطور بیان می کند؛ که هرگز مکان جغرافیایی محل خدمت برایش مهم نبوده و همواره آنچه را که در توانش بوده با توجه به ظرفیت و توانمندی شهرستان مربوطه ارائه داده است؛ و بیشتر از آنکه خودش را کارمند بداند هنرمند می دانسته و شخصیت هنری اش را بر شخصیت حقوقی اش ارجحیت داده و همواره با عشق و علاقه کار کرده است؛ و به این مهم معتقد است که آنچه در طول دوره مدیریت اش در رفسنجان حائز اهمیت است، کیفیت کار و تاثیرگذاری اش می باشد.

* وی اخلاق حرفه ای خود را به گونه ای می داند که با اندیشه ورزی و خرد جمعی عمل کند و این را از همان بدو ورود با ارائه جلسات با اهالی فرهنگ و هنر رفسنجان، مسئولین انجمن ها و بزرگان این عرصه نشان داده است و به شدت با نسخه پیچی برای جامعه به خصوص قشر هنرمند و فرهنگی مخالف است.

* تدوین سند پنج ساله توسعه فرهنگ و هنر شهرستان، احداث مجتمع فرهنگی هنری برای هنرمندان، برگزاری هفته های فرهنگی هنری، ایجاد منبع حمایتی و پشتیبانی دائم برای کارهای فرهنگی هنرمندان، از برنامه های وی در رفسنجان است.

– تدوین سند توسعه با محوریت هنرمندان هر رشته انجام خواهد شد و برنامه های فرهنگی هنری شهرستان را برای یک دوره پنج ساله (از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰) مشخص می کند؛ که طی آن هنرمندان هر رشته برای رسیدن به افق ۱۴۰۰ اهداف و برنامه ها و مسیری که باید طی شود تعیین می کنند؛ مواردی چون آموزش، فعالیت های عمومی، چاپ و نشر، حوزه فرهنگ عمومی، ساخت و ساز و … که در نهایت به صورت یک سند با قابلیت پیشرفت و بازنگری در آمده و به امضاء رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار، امام جمعه (به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر)، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار می رسد.

این سند در همان اولین نگاه دو مزایا دارد: ۱- جلوگیری از فردگرایی در حوزه فرهنگ و هنر ۲- هدفمندی هنرمندان که باعث می شود اهالی فرهنگ و هنر هدف داشته و به روزمرگی اکتفا نکنند

گفتنی است این سند سایر شاخص های فرهنگی شهرستان را نیز در بر می گیرد؛ یعنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صنوفی چون چاپخانه ها، نشریات، کانون فرهنگی و هنری مساجد، مراکز بازی های رایانه ای، مراکز عرضه محصولات فرهنگی و … برنامه ریزی می کند.

– در مورد احداث مجتمع فرهنگ و هنری در شهرستان، با توجه به اینکه تنها یک مجتمع فرهنگی و هنری وجود دارد و آن هم دارای معذوریت هایی در برنامه هایی اجرایی است؛ در سال های گذشته پیش بینی هایی برای ایجاد فضای فرهنگی تحت عنوان سالن چند منظوره شده است؛ بر آن شدیم با تغییرات جزئی در آن، علاوه بر داشتن یک سالن (دارای سن و صندلی مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی)، دفاتر انجمن ها را نیز آن جا مستقر کنیم تا هنرمندان سرپناهی برای خود داشته باشند.

– برگزاری هفته های فرهنگی، با هدف ایجاد ارتباط با سایر نقاط و حوزه های فرهنگی در بخش های مختلف پیشنهاد شده است؛ استعدادها و تولیدات خوبی در زمینه فرهنگ و هنر در شهرستان داریم که بر کسی پوشیده نیست اما نیازمند این هستیم که این موضوع را گسترش دهیم و براساس ظرفیت فرهنگی و هنری که داریم؛ مرزهای فرهنگی و هنری را پشت سر بگذاریم و ضعف هایمان را ببینیم، قوت دهیم و کسب تجربه کنیم؛ هفته فرهنگی در سه مقطع استانی، ملی، بین المللی تعریف می شود و ستادی برای این منظور پیش بینی خواهد شد، به این شکل که این ستاد برای برگزاری هفته های فرهنگی هنری تفاهم نامه هایی را با دیگر شهرستان های استان و یا فراتر از استان امضاء می کند و رؤسای محترم انجمن ها به شهر دیگر می روند و فضاهای فرهنگی، گالری ها و سالن های اجرا برای برنامه هایی چون موسیقی و تئاتر را بررسی می کنند و برنامه هایی را برای آن شهرستان ترتیب می دهند؛ گفتنی است اولین هفته فرهنگی در نیشابور برگزار می شود.

– ایجاد منبع حمایتی و پشتیبانی دائم برای فعالیت های فرهنگی هنری، همان طور که می دانید بودجه های دولتی برای انجام فعالیت های هنری کافی نیستند و اگر بخواهیم بر اساس آنها برنامه ریزی کنیم کاری نمی توانیم از پیش ببریم البته ارگان هایی چون شهرداری، فرمانداری، مجتمع مس سرچشمه، در طول دوره های مختلف برنامه های فرهنگی ما را حمایت کرده اند ولی کافی و همیشگی نبوده است؛ از طرفی هم نباید از همت خود بکاهیم؛ بنابراین باید به فکر منابعی برای تامین بودجه هایمان باشیم که به دنبال آن از حمایت همیشگی برای این موضوع برخوردار باشیم که این مهم با مشارکت بخش خصوصی و خیرین رفسنجان (رفتن به سمت موقوفات فرهنگی هنری) ممکن می شود که در این خصوص با امام جمعه محترم مذاکراتی شده و قول همکاری و مساعدت گرفته شده است.

* محمد آبادی در خصوص جشنواره موسیقی نیز اقداماتی را انجام داده و با توجه به مشکلات سال گذشته، جشنواره موسیقی امسال را متفاوت پایه ریزی کرده است تا با چالش ها و آسیب های سال قبل روبرو نشود؛ در این زمینه قرار است با سعید مشرف شاه که تجارب و ارتباطات و روحیه پیگیری خوبی دارد، همکاری کند.

* محمدآبادی جامعه فرهنگی هنری را مخاطب خاص می داند و تمام تلاشش را در ایجاد عدالت به کار می بندد؛ اما سهم هر کدام را به یک اندازه نمی داند و معتقد است وقتی انجمنی هدفمندتر عمل کند قاعدتاً آن انجمن مورد توجه قرار می گیرد و حمایت اداره ارشاد از برنامه هاست نه افراد، و حمایت از برنامه ها عین عدالت است.

* رییس اداره فرهنگ و ارشاد، فرهنگ را میراث معنوی یک جامعه می داند؛ و معتقد است اگر ابتذال در فرهنگ و هنر وجود داشته باشد، با ارائه آن باعث می شویم به شعور مخاطب آسیب برسد؛ بنابراین در نظر اداره ارشاد مردم بسیار شخصیت دارند تا حدی که هر برنامه فرهنگی هنری را شایسته آن ها نمی داند؛ و صرفا به این خاطر که بعضی هنرها مورد توجه عموم است، اجازه نمی دهد با هر شکل و توسط هر کسی انجام شود.

* محمدآبادی در بحث کتاب، نوید برگزاری حداقل یک نمایشگاه با ۲۰ هزار عنوان کتاب را در طول سال داد.

* و در حوزه خبرنگاری، توجه به آن را وظیفه اخلاقی خود دانست و افزود: متاسفانه اصحاب خبر، بیشترین زحمت را می کشند اما کمترین نگاه به آن ها می شود؛ بنابراین امسال برای این قشر در روز خبرنگار برنامه هایی را در نظر داریم؛ اما چون این روز مصادف شده با هفته فرهنگی کرمان در پایتخت؛ این برنامه با کمی تأخیر برگزار می شود.

* ایمان محمدآبادی انجمن داستان نویسان و انجمن های از این دست را بازوهای اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و هر یک از آن ها را به مانند اتاق فکری معرفی کرد که بار تولیدات این شهرستان را به دوش می کشند و بنابراین هر چه این انجمن ها مقبول تر و توانمندتر برپا شود افتخارش برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

* وی همچنین با اشاره به هنرمندانی که با بودجه شخصی خود برای شهرستان اماکن فرهنگی هنری ایجاد کرده اند، از آن ها تشکر کرد و افزود: این افراد از حمایت ویژه اداره فرهنگ و ارشاد برخوردار هستند.

* ایمان محمدآبادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این مهم را متذکر شد که: در زمینه ی فرهنگ و هنر و حمایت از هنرمند؛ خود را از هر رفسنجانی، رفسنجانی تر می دانم و آنچه که در توانم است را به مرحله اجرا می گذارم.

بهناز حسینی نوه

برچسب ها:
ارشاد خانه خشتی رفسنجان فرهنگ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • behnaz

    درود بر آقای محمدآبادیو هر کس دیگری که کار خبرنگار رو ارج می نهد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان