مسئول مطالعات کهورت کشور عنوان کرد؛

علت اصلی مرگ و میر افزایش بیماری های واگیر دار در کشور است/هدف کهورت پیشگیری از بیماری های مزمن است

  • شناسه خبر: 71463
علت اصلی مرگ و میر افزایش بیماری های واگیر دار در کشور است/هدف کهورت پیشگیری از بیماری های مزمن است

پوستچی گفت: خانه های بهداشت در کشور باعث جلوگیری از بیماری های واگیردار و همچنین موجب گسترش سیستم بهداشتی بر مبنای بیماری های غیر واگیر دار می شود.

خانه » آخرین اخبار » علت اصلی مرگ و میر افزایش بیماری های واگیر دار در کشور است/هدف کهورت پیشگیری از بیماری های مزمن است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، پوستچی مسئول مطالعات کهورت کشور در جلسه بررسی وضعیت سلامت شهرستان رفسنجان، علت اصلی مرگ و میر را افزایش بیماری های واگیر دار در کشور عنوان کرد و گفت: زندگی ماشینی باعث بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها شده است.

وی یادآور شد: خانه های بهداشت در کشور باعث جلوگیری از بیماری های واگیردار و همچنین موجب گسترش سیستم بهداشتی بر مبنای بیماری های غیر واگیر دار می شود.

سلامت عمومی_علوم پزشکی_رفسنجان_خانه خشتی (۵)

۷۲ درصد علت مرگ و میر بیماری های واگیر دار است

پوستچی با اشاره به افزایش بیماری های قلبی – عروقی و سرطان ها افزود: در ایران ۷۲ درصد علت مرگ و میر بیماری های واگیر دار می باشد که تاکنون ۱۲ مرکز تحت پوشش قرار گرفته است.

وی مهم ترین هدف بهداشتی کهورت پرشین را پیشگیری از بیماری های مزمن که ۷۵ درصد مرگ و میر هستند دانست و گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده یکسری کار پزشکی برای درمان صورت گرفته و نیروهای متخصص آموزش دیده اند.

سلامت عمومی_علوم پزشکی_رفسنجان_خانه خشتی (۳)

مشاور معاونت فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: ایجاد زیر ساخت پژوهشی مبتنی بر جامعه که می‌تواند کیفیت را ارتقا دهد، تأسیس بیوبانک کشوری می باشد که از تمامی افراد کشور یک نمونه خون ذخیره و کارهای ژنتیکی بر روی آن‌ انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کهورت پرشین بر روی گروه سنی ۳۵ تا ۷۰ سال‌، ۱۸ تا ۳۰ سال و در نوزادان از ۶ ماه حاملگی مادران تا ۳۰ سال مورد تحقیق قرار گرفته است.

سلامت عمومی_علوم پزشکی_رفسنجان_خانه خشتی (۸)

هدف اصلی کهورت جوانان؛ ارزیابی بهداشت روان و بررسی مصرف مواد و هدف اصلی کهورت نوزادان؛ بررسی عوامل محیطی و ژنتیک است

پوستچی هدف اصلی کهورت جوانان را ارزیابی بهداشت روان و بررسی مصرف مواد و تأثیر آن روی جوانان و هدف اصلی کهورت نوزادان را بررسی عوامل محیطی و ژنتیک عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: کهورت نوجوانان در سه شهر فسا‌، کرمانشاه و زاهدان در حال انجام است و برای نوزادان به صورت پایلوت در شهر یزد و اصفهان انجام می‌شود.

مسئول مطالعات کهورت کشور بیان کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر مورد مطالعه قرار گرفته اند و بر روی هر دو جنس مرد و زن مطالعات بطور یکسان انجام می شود.

۳۰ درصد سکته‌های قلبی و مغزی در سن زیر ۴۰ سال بعلت فشار خون بالا و چاقی است

سلامت عمومی_علوم پزشکی_رفسنجان_خانه خشتی (۶)

وی فشار خون را بعلت عدم تحرک و خوردن زیاد دانست و گفت: ۳۰ درصد سکته‌های قلبی و مغزی در سن زیر ۴۰ سال بعلت فشار خون بالا و چاقی می باشد که تا ۱۰ سال آینده اوضاع وخیم ‌تر می‌شود.

پوستچی در پایان بیان کرد: اشتباهات غیر قابل جبران نشان دهنده بی دقتی افراد است و باید براساس سیاست‌های وزارت بهداشت برنامه ‌ریزی و استاندارد‌ها رعایت شود تا نتیجه واقعی ارائه گردد.

علی اسماعیلی‌ گفت: یک و نیم میلیارد تومان برای مرکز کهورت در رفسنجان هزینه شده است

اسماعیلی ‌ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در جلسه بررسی وضعیت سلامت شهرستان رفسنجان گفت: در کهورت کلیه اطلاعات و آمار باید دقیق و منظم باشد و با مردم برخورد خوبی داشته باشیم.

سلامت عمومی_علوم پزشکی_رفسنجان_خانه خشتی (۴)

وی کهورت را کاملأ جدی دانست و افزود: برای این کار وقت گذاشته شده و آموزش صورت گرفته، بنابراین باید با دقت، وسواس و علاقه‌ انجام شود.

علی اسماعیلی‌ با اشاره به هزینه یک و نیم میلیارد تومانی برای مرکز کهورت در رفسنجان، اظهار داشت: افرادی که نظارت و اجرای این طرح را برعهده دارند افراد دقیقی هستند و امیدواریم با دقت به کار تحقیقاتی ادامه دهیم و این فرصت خوبی است اشکال رفع شود و در پایان کار اطلاعات خوبی را وارد کنیم.

سلامت عمومی_علوم پزشکی_رفسنجان_خانه خشتی (۲)

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان علت اصلی مرگ و میر افزایش بیماری های واگیر دار در کشور است/هدف بهداشتی کهورت پرشین پیشگیری از بیماری های مزمن است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان