از شایعه تا واقعیت:

اعتصاب کارگران مس بهانه ای برای غفلت از تولید/کارگران نباید طعمه ای برای بازی های سیاسی شوند

  • شناسه خبر: 71409
اعتصاب کارگران مس بهانه ای برای غفلت از تولید/کارگران نباید طعمه ای برای بازی های سیاسی شوند

کسانی به دنبال ایجاد تفرقه بین کارگران هستند تا این قشر زحمتکش ازامر تولید غافل شده و به مسائل حاشیه ای بپردازند ، تا این شیادان از ضربه زدن به اقتصاد کشور سود جویی کنند و راه دلالان وارداتی را هموار سازند .

خانه » آخرین اخبار » اعتصاب کارگران مس بهانه ای برای غفلت از تولید/کارگران نباید طعمه ای برای بازی های سیاسی شوند

به گزارش “خانه خشتی“، چندی است اطلاعیه ای درفضای مجازی از سوی کارگران مس خطاب به مدیران این صنعت در استان نشر پیدا کرده و طی آن عنوان شده است که به عدم پرداخت حقوق ،حق امتیاز و شایعات مربوط به کم شدن آن اعتراض داشتنه اند در این بیانیه آمده است که اگر تا روز ۱۱/۵ این معوقات پرداخت نشود بزرگترین اعتصاب کارگری را در روز۱۲/۵ رقم خواهیم زد لذا “ کارگران کرمان “به بررسی این موضوع پرداخته است.

با توجه به اینکه پرداخت حق امتیاز درشرکت های مس امری طبیعی است و همچنین در مجلس شورای اسلامی قانونی مبنی بر حق امتیاز یا راندمان تولید وجود دارد لذا کلیه مدیران صنایع مس بر اساس تولید ماهانه خود به کارگران رسمی ، مدیران وسرمایه گذاران حق امتیاز پرداخت می کنند که این پرداخت براساس حجم راندمان تولید معین می شود .

شرکت های خصوصی به کارگران حق راندمان تولید پرداخت نمی کنند

اگردرماه راندمان تولید بالا برود حق امتیاز آن نیز رشد چشمگیری خواهد داشت، اما اگر تولید پایین باشد حق امتیاز به طبع آن کاهش پیدا می کند که البته این شرایط مختص شرکت های دولتی است و شرکت های خصوصی از این قائده مستثنی می شوند .

شرکت های خصوصی مانند ا ُلنگ ومبین که در شهر بابک مستقر هستند به کلیه کارگران خود اعم از رسمی وغیر رسمی حق امتیاز پرداخت می کنند اما دردیگر شرکت ها این حق، به مدیران وسرمایه گذاران تعلق می گیرد .

حق امتیاز به کارگران غیر رسمی پرداخت نمی شود

حق امتیازی که به کارگران پرداخت می شود حداقل ۱۵۰ هزار تومان برای راندمان پائین تولید وحداکثر۴۸۰ هزار تومان به بالا برای افزایش تولید ماهانه است که این دریافت ها تنها برای کارگران رسمی است وبه نیروهای کارگرغیررسمی تعلق نمی گیرد.

حال با نشرچنین خبری می توان به اهمیت این موضوع آن هم در سطح کلان واستانی پی برد.

میر افضلی مدیر روابط عمومی مس سرچشمه در خصوص نشر این خبر در فضای مجازی گفت : حقوق کارگران مس ، پنجم هر ماه پرداخت می شد که با ادغام شرکت مس سرچشمه وخاتون آباد، و تبدیل شدن آن به “مس منطقه کرمان” با اندکی تاخیر حقوق این کارگران نهم مرداد ماه پرداخت شد اما خبری که حاکی از اعتصاب باشد را دریافت نکرده ایم.

نباید کارگران را برای بازی سیاسی طعمه قرار داد

مالکی در همین رابطه با بیان اینکه نباید کارگران را برای بازی سیاسی طعمه قرار داد ، گفت : حقوق کارگران خود را سوم مرداد پرداخت کردیم ، از این اعتصاب بی خبر هستیم ونمی دانیم چه اشخاص یا گروهی از ایجاد چنینی فضاهایی ودر گیر کردن قشر زحمت کش وکارگر در بازی های سیاسی خو د سود می برد.

مدیر روابط عمومی مس باهنر کرمان در ادامه افزود : رسانه ها موظف هستند که از دامن زدن به این مسائل کذب خوداری و برای مردم بصیرت افزایی کنند تا افراد جامعه ندانسته در زیر بیرق دشمن قرار نگیرند .

با غفلت کارگران در امر تولید ،راه سودجویان هموار می شود

وی اذعان کرد : کسانی به دنبال ایجاد تفرقه بین کارگران هستند تا این قشر زحمتکش ازامر تولید غافل شده و به مسائل حاشیه ای بپردازند ، تا این شیادان از ضربه زدن به اقتصاد کشور سود جویی کنند و راه دلالان وارداتی را هموار سازند .

مالکی در پایان  خاطر نشان کرد : توجه رسانه ها به این مسائل آن هم در سالی که رهبر آن را همدلی وهم زبانی نامیده است نشان ازاهمیت اتحاد داخلی می دهد لذا جلوگیری از اعتصابات بی اساس که تنها فرصتی برای سود جویان است بزرگترین وظیفه مسئولان واصحاب رسانه است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • بی نام و نشان

    سلام جای تاسف داره شرکت مس با این درامدزای در رفسنجان باشد ولی امکانات رفاهی و تفریحی در شهر نباشد حدود ۵۰%نیروهای اصلیش از شهرهای خارج از استان باشد با بالاترین حقوق ممکن ولی پایین ترین سطح کار دست هم استانی هامون باشد با کمترین حقوق اقایون مسئول حواستون هست بعضی از شرکتهای خصوصی که درامد خالص ماهیانشاخ بالای چند میلیارد هست حقوق کارگران زحمتکششون را چندماه به چند ماه میدند **لعنت ا... علی قوم ظالمین**

    بهمنيار

    به نام خدا کار شرکت مس از این حرفها گذشته فرسودگی کارخانه و تجهیزات، نیروهای مازاد با دریافتی های بشدت بالا ریخت و پاش مدیران تبعیض در پرداختها بین کارمندان و کارگران رسمی و سایر کارکنان عدم بهره وری و حالا کاهش قیمت جهانی مس فقط خدا رحم کنه!!!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان