انتقاد شدید نمایندگان کنگره آمریکا از برنامه‌های دولت اوباما در مورد کشتارهای پهپادهای آمریکایی

  • شناسه خبر: 7134
انتقاد شدید نمایندگان کنگره آمریکا از برنامه‌های دولت اوباما در مورد کشتارهای پهپادهای آمریکایی

خانه خشتی : نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند در مورد حمله پهپادهای آمریکا و ضرورت آن پاسخگو باشد. خانه خشتی به نقل از فارس: ۲۶ نفر از اعضای مجلس کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای به باراک اوباما، ضمن انتقاد شدید از برنامه‌های دولت وی در مورد کشتارهای […]

خانه » آخرین اخبار » انتقاد شدید نمایندگان کنگره آمریکا از برنامه‌های دولت اوباما در مورد کشتارهای پهپادهای آمریکایی

خانه خشتی : نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند در مورد حمله پهپادهای آمریکا و ضرورت آن پاسخگو باشد.

خانه خشتی به نقل از فارس: ۲۶ نفر از اعضای مجلس کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای به باراک اوباما، ضمن انتقاد شدید از برنامه‌های دولت وی در مورد کشتارهای پهپادهای آمریکایی، از وی خواسته اند به پیامدهای مجوزهایی که برای کشتار دیگران، چه در داخل مرزها و چه در خارج مرزهای آمریکا صادر می‌کند، توجه داشته باشد.

نمایندگان کنگره از اوباما خواسته‌اند در مورد ضرورت این برنامه‌ها توضیح قانونی ارائه دهد.

در نامه نمایندگان به اوباما آمده است: «ما نگرانیم استفاده شما از این حمله‌های “امضا شده”، می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان بی‌گناه یا کسانی شود که ارتباطی با حمله به آمریکا ندارند.»

عبارت “حملات امضا شده” در این نامه به لیست مرگی اشاره دارد که پیش از این افشا شده بود اوباما شخصا آنها را امضا می‌کند.

نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در تاریخ ۳۰ مه فاش کرد اوباما شخصا فهرستی تحت عنوان “لیست مرگ” را مورد امضا و تأیید نهایی قرار می‌دهد.

این نامه می‌افزاید: «حملات پهپادهای ما در حال حاضر فاقد هر گونه شفافیت و نظارت بوده و هیچکس در قبال آنها پاسخگو نیست.»

این نامه که نویسنده اصلی آن «دنیس کوچینیچ»، از نمایندگان آمریکا بوده است به امضای ۲۵ نفر دیگر از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره رسیده است.

در میان امضا کنندگان این نامه، اسم «ران پاول» و «جان کانیرس» نیز دیده می‌شود.

حملات پهپادهای آمریکا که ادعا می‌شود مواضع رهبران گروه القاعده را در سومالی، پاکستان و یمن مورد هدف قرار می‌دهند، پیش از این نیز با سؤالاتی جدی در زمینه قانونی، اخلاقی و سیاسی بودن مواجه شده بود.

ماه فوریه گذشته (بهمن ۱۳۹۰) د رگزارش «دفتر خبرنگاری تحقیقی» انگلیس مشخص شد که در در جریان حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبیله ای پاکستان طی سه سال گذشته صدها غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

در این تحقیق گفته شده که «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا»، سیا، غیرنظامیان و پیکارجویان طالبان را که در تلاشند پس از انجام حملاتی به مجروحان کمک کنند، هدف بمباران قرار می دهد.

براساس این تحقیق، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی همچنین عزاداران شرکت کننده در مراسم سوگواری را هم بارها مورد حمله قرار داده اند.

با این حال، اوباما ماه گذشته در یک مصاحبه گفت پهپادهای آمریکا موجب مرگ «خیل عظیمی از غیرنظامیان» نشده است.

اوباما افزود: «مهم است که همه بدانند که این حملات با نظارت‌های خاصی انجام می‌شوند.»

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان