قدرت قرآنی در رفسنجان با اجرای طرح ملی ۱۴۴۹ به نمایش درآمد

  • شناسه خبر: 71201
قدرت قرآنی در رفسنجان با اجرای طرح ملی ۱۴۴۹ به نمایش درآمد

طرح ملی قرآنی ۱۴۴۹ با عنوان «قرآن کتاب زندگی» به میزبانی شهرستان رفسنجان در سالن خیام برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » قدرت قرآنی در رفسنجان با اجرای طرح ملی ۱۴۴۹ به نمایش درآمد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، طرح ملی ۱۴۴۹ در مسیر اجرای خود به شهرستان رفسنجان رسید و با حضور فعالان قرآنی در سالن خیام دانشگاه وی عصر (عج) به صورت مستقیم از شبکه معارف سیما پخش شد.

در این برنامه که با تلاوت قرآن و اجرای تواشیح همراه بود، امام جمعه شهرستان با اشاره به برپایی جمع خوانی قرآن کریم در رفسنجان به صورت دو سال متوالی در سحرگاه ماه رمضان، گفت: این برنامه قرآنی با حضور ۸۰۰ نفر از مردم رفسنجان در مسجد جامع برگزار و به صورت زنده از شبکه های مختلف سیما پخش شد.

طرح ملی قرآنی۱۴۴۹در رفسنجان-خانه خشتی (۵)

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه در رفسنجان آمار حافظین کل و جزء قرآن بالاست و تعداد مؤسسات قرآنی نیز زیاد است، اظهار کرد: همه مسئولین شهر اهل قرآن هستند و علاقمندند برنامه های قرآنی توسعه و خانواده ها به سمت قرآن گرایش یابند.

وی به سوره یس اشاره کرد و با بیان چهار نکته در این سوره، تصریح کرد: در این سوره از زنده بودن قرآن و القای پیام و درس زندگی به مردم سخن گفته است و با اشاره به زندگی پیامبران، به معرفی فرادی پرداخته که در این مسیر مؤمن بوده اند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان با بیان اینکه در سوره یس توحید و ابعاد گسترده آن مورد بحث قرار گرفته است، گفت: معاد و مباحث مربوط به حشر و نشر نیز در این سوره آمده است.

طرح ملی قرآنی۱۴۴۹در رفسنجان-خانه خشتی (۷)

در ادامه حمید ملانوری فرماندار نیز رفسنجان را یکی از شهرستان های بزرگ و قرآنی و فرهنگ دوست استان کرمان معرفی کرد و گفت: این شهرستان با ۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر، از ویزگی های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی، نیروی انسانی و غیره برخوردار است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه شهرستان رفسنجان نخبگان و مدیران زیادی را در خود تربیت و پرورش داده است، افزود: مردم این خطه علاوه بر پشتیبانی نیروها در دوران دفاع مقدس، دارای ۳ گردان خط شکن و نیروهای رزمنده و بسیجی بوده است و قریب به یک هزار شهید، دو هزار و ۷۰ جانباز و بیش از ۱۸۰ آزاده سندهای افتخار این مردم اند که پشتیبان نظام می باشند.

ملانوری ادامه داد: یش از ۲۰ مؤسسه قرآنی و ۴۰ خانه قرآن در رفسنجان به فعالان قرآنی آموزش می دهند.

طرح ملی قرآنی۱۴۴۹در رفسنجان-خانه خشتی (۱)لازم به ذکر است در این برنامه از حافظان کل قرآن کریم که اکثریت آنان بانوان بودند، تقدیر شد.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان طرح ملی قرآنی 1449 قرآن
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان