سردار موسوی جانشین سپاه ثارالله:تحولات سوریه کاملا بر عکس بیداری اسلامی است.

  • شناسه خبر: 7113
سردار موسوی جانشین سپاه ثارالله:تحولات سوریه کاملا بر عکس بیداری اسلامی است.

خانه خشتی به نقل از فارس ، سردار سیدمرتضی موسوی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه شهربابک اظهار داشت: تحولات سوریه کاملا بر عکس بیداری اسلامی است و هیچ ارتباطی به آن ندارد. وی افزود: هر چند تحولات سوریه شباهت‌هایی با بیداری اسلامی دارد، اما تفاوت‌هایی هم وجود دارد که ثابت […]

خانه » آخرین اخبار » سردار موسوی جانشین سپاه ثارالله:تحولات سوریه کاملا بر عکس بیداری اسلامی است.

خانه خشتی به نقل از فارس ، سردار سیدمرتضی موسوی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه شهربابک اظهار داشت: تحولات سوریه کاملا بر عکس بیداری اسلامی است و هیچ ارتباطی به آن ندارد.

وی افزود: هر چند تحولات سوریه شباهت‌هایی با بیداری اسلامی دارد، اما تفاوت‌هایی هم وجود دارد که ثابت می‌کند ‌تحولات سوریه کاملا جدا از بیداری اسلامی است.

موسوی عنوان کرد: بیداری اسلامی شاخصه‌های خاص خودش را دارد که می‌توان با برشماری و بیان آنها تفاوت‌های تحولات سوریه را با بیداری اسلامی ارزیابی کرد.

وی یکی از اهداف بیداری اسلامی را به وحدت رساندن اقوام دانست و افزود: انقلاب مردمان برخی کشورهای عربی برای به اتحاد رسیدن است، ‌این در حالی است که در سوریه همه ‌اقوام با هم متحد بودند، اما امروز ما شاهد هستیم که در سوریه درگیری‌های قبیله‌ای به وجود آمده است.

موسوی به اعلام حمایت برخی از کشورها از گروهای تروریستی در سوریه اشاره کرد و گفت: کشورهای عربستان و قطر حمایت مالی از تروریست‌ها‌، آمریکا و انگلیس تجهیز آنها به صلاح‌های نظامی و ترکیه وظیفه آموزش دادن به آن نیروها را بر عهده دارند.

وی همچنین به یکی دیگر از شاخصه‌های بیداری اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: در هر کشوری که انقلاب به وجود می‌آید، اجتماع عظیمی از مردم هستند که آن انقلاب را شکل می‌دهند، اما در سوریه از ۱۶ استان تنها بخشی از مردم قبایل پنج استان در حال درگیری هستند.

موسوی خاطر‌نشان کرد: در هر کشوری که جنگ داخلی رخ می‌دهد، یک ریزش در ارتش آن کشور صورت می‌گیرد، زیرا ارتش و قوای مسلح بخشی از مردم هستند.

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو جبهه در منطقه شکل گرفت، یکی جبهه مقاومت‌ که در رأس آن ایران برای مقابله با نظام سلطه و حمایت از فلسطین و دیگری جبهه سازش بود.

موسوی همچنین از سوریه به عنوان تنها کشور در کنار ایران در جبهه پایداری یاد کرد و گفت: این مهم‌ترین دلیل است که ایران در مسائل سوریه حساس باشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان