قدردانی کرزی از کمک ها و حمایت های ایران از افغانستان

  • شناسه خبر: 7085
قدردانی کرزی از کمک ها و حمایت های ایران از افغانستان

نشست کشورهای همسایه دور و نزدیک افغانستان در کابل آغاز شد خانه خشتی: نشست کشورهای همسایه دور و نزدیک افغانستان با حضور حامد کرزی رئیس جمهور این کشور در کابل آغاز به کار کرد. خانه خشتی به نقل از فارس ، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در این نشست صبح امروز […]

خانه » آخرین اخبار » قدردانی کرزی از کمک ها و حمایت های ایران از افغانستان

نشست کشورهای همسایه دور و نزدیک افغانستان در کابل آغاز شد
خانه خشتی: نشست کشورهای همسایه دور و نزدیک افغانستان با حضور حامد کرزی رئیس جمهور این کشور در کابل آغاز به کار کرد.

خانه خشتی به نقل از فارس ، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در این نشست صبح امروز پنجشنبه در رأس هیئتی وارد کابل شد.

صالحی در این نشست یک روزه مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص چگونگی استقرار ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان را تشریح می‌کند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و امنیت در افغانستان و همچنین کمک های این کشور در بازسازی افغانستان در طول سال های گذشته قدردانی کرد.

در این نشست مقامات ۱۵ کشور منطقه شامل روسیه، چین، هند، ایران، افغانستان، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان، عراق، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و تاجیکستان و ۱۴ کشور فرامنطقه‌ای از جمله آلمان، استرالیا، فرانسه، ایتالیا، نروژ و انگلیس و ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای همچون سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و سازمان شانگهای حضور دارند.

وزرای خارجه انگلیس، روسیه، دانمارک، قزاقستان، آلمان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه و ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا از جمله حاضران در این نشست هستند.

نشست کارشناسان ارشد نیز روز چهارشنبه با هدف تنظیم بیانیه نهایی اجلاس برگزار شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان