آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در رفسنجان

  • شناسه خبر: 70676
آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در رفسنجان

طرح ضیافت اندیشه اساتید با موضوع جریان شناسی سیاسی با حضور تعدادی از اساتید و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی و ولی عصر(عج) رفسنجان آغاز شد.

خانه » آخرین اخبار » آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از مهر، معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان صبح روز شنبه سوم مردادماه در مراسم آغاز این برنامه اظهار داشت: در این برنامه طرح ضیافت اندیشه سعی شده است مباحث روز که بیشتر، این ایام مدنظر همه است و چالش ها و تحولاتی که در عرصه بین المللی شاهد هستیم بررسی شود.

حمید حکیمی با بیان اینکه نگاه ما به این نشست ها نباید رفع تکلیف باشد و به عنوان نیاز به آن نگاه کنیم، تصریح کرد: مباحثی غیر از آن چیزی که بر عهده ما است و شاید با شروع سال تحصیلی فرصت آنچنانی برای پرداخت به این مباحث را نداشته باشیم.

وی افزود: این نشست ها و کارگاه ها فرصت های خوبی است که در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی نگاهی هم داشته باشیم به عرصه های مختلفی که مستقیم یا غیر مستقیم می تواند بر زندگی ما تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: هیچکس نمی تواند ادعا کند که زندگی فردی و اجتماعی وی از این تحولات بی تأثیر است.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: یکی از تأکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری این است که اساتید دانشگاه ها در جریان تحولات سیاسی جامعه خود و تحولات بیرونی بوده و اهل تحلیل و صاحب نظر باشند.

حکیمی تأکید کرد: دانشگاه می تواند مرکز مهم در تحولات سیاسی داخلی و بین المللی تأثیرگذار باشد و دانشگاه قطب راهبردی و خط دهنده به تحولات سیاسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این مراسم در سخنانی گفت: ما سال گذشته جلسه ای را در ماه مبارک رمضان برگزار کردیم که بحث های اعتقادی و فلسفی مطرح شد و به تبع آن اعضای هیئت علمی خواستار این بودند که این مباحث کابردی تر دنبال شود.

علی اسماعیلی ندیمی افزود: دخالت های همه قدرت های جهانی در تحولات چند سال اخیر منطقه نمایانگر این است که حتی مبانی این تغییرات در رویکرد سیاست خارجی بسیاری از قدرت های استکباری جهان باید شناخته شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در طوفان و اختلافات سیاسی گروه های داخلی ممکن است نتوانیم برخی مواقع حقیقت واقعه را نتوانیم درک و تحلیل کنیم.

لذا شایسته است در جریان این طرح در این زمینه به دوستان کمک شود و سوالات و ابهانات رفع شود.

طرح ضیافت اندیشه اساتید رفسنجان به مدت سه روز ادامه دارد و محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به عنوان میهمان ویژه به سخنرانی می پردازد

برچسب ها:
آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در رفسنجان اخبار رفسنجان اخباررفسنجان خانه خشتی دانشگاه ولی عصر رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان