۵+۱ آماده گفت‌وگو درباره پیشنهادات ۵ گانه ایران در مسکو است

  • شناسه خبر: 6943
۵+۱ آماده گفت‌وگو درباره پیشنهادات ۵ گانه ایران در مسکو است

خانه خشتی : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با جلیلی اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا در مسکو درباره پیشنهادهای ۵ گانه ایران در بغداد اعم از موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای گفت‌وگو کنیم. خانه خشتی به نقل از خبرگزاری فارس، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده کشورهای ۱+۵ در […]

خانه » آخرین اخبار » ۵+۱ آماده گفت‌وگو درباره پیشنهادات ۵ گانه ایران در مسکو است

خانه خشتی : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با جلیلی اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا در مسکو درباره پیشنهادهای ۵ گانه ایران در بغداد اعم از موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای گفت‌وگو کنیم.

خانه خشتی به نقل از خبرگزاری فارس، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده کشورهای ۱+۵ در تماس تلفنی با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت‌وگو کرد.

اشتون در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا در مسکو درباره پیشنهادهای ۵ گانه جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعم از موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای گفت‌وگو کنیم.

وی با تأکید بر لزوم موفقیت آمیز بودن نشست مسکو ابراز امیدواری کرد که بتوان بر اساس ۵ پیشنهاد ایران و پیشنهاد ۱+۵ به نقاط مشترک دست یافت.

رئیس هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت: عدم آمادگی طرف مقابل در ۲۰ روز گذشته برای گفت‌وگوهای کارشناسی و معاونین، موجب ایجاد وقفه در پیشرفت گفت‌وگوهایی سازنده و رو به جلو شده است.

جلیلی در این گفت‌وگو لزوم احترام به توافق‌های استانبول و بغداد را مورد تأکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تأکید بر اینکه در مسکو محورهای ۵ گانه پیشنهاد ایران را به روشنی بیان خواهیم کرد، اظهار داشت: پاسخ مناسب به این محورها می‌تواند موجب پیشرفت گفت‌وگوها شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان