سان انگلیس: دلایل قطعی از فعالیت القاعده در سوریه داریم

  • شناسه خبر: 6922
سان انگلیس: دلایل قطعی از فعالیت القاعده در سوریه داریم

پس از آنکه اخبار زیادی از حضور گسترده نیروهای القاعده در سوریه منتشر شد، این بار روزنامه انگلیسی “سان” به تلاش القاعده برای محکم کردن جایگاهش در سوریه اشاره کرد.“خانه خشتی“: روزنامه “سان” انگلیس در گزارشی عنوان کرده است که به فیلم‌ها و شواهدی دست یافته که بر اساس آن القاعده و گروه‌های تندرو در […]

خانه » سیاسی » سان انگلیس: دلایل قطعی از فعالیت القاعده در سوریه داریم

پس از آنکه اخبار زیادی از حضور گسترده نیروهای القاعده در سوریه منتشر شد، این بار روزنامه انگلیسی “سان” به تلاش القاعده برای محکم کردن جایگاهش در سوریه اشاره کرد.خانه خشتی“: روزنامه “سان” انگلیس در گزارشی عنوان کرده است که به فیلم‌ها و شواهدی دست یافته که بر اساس آن القاعده و گروه‌های تندرو در تلاشند تا با حضور در سوریه و بهره بردن از جنگ داخلی، به جایگاهی در این کشور دست یابند.

در فیلمی که این روزنامه به آن اشاره می‌کند، یکی از اعضای القاعده با پوشاندن صورت خود و در حالی که یک اسلحه سنگین در دست دارد، در برابر دوربین قرار گرفته است. این فرد که به گفته روزنامه سان از سوی شبکه ترور مرتبط با القاعده آموزش دیده، علاوه بر تجهیزات نظامی، به یک کمربند انفجاری نیز مجهز است.

دیگر تصاویری که سان منتشر کرده، گروهی از افراد مسلح را نشان می‌دهد که در مدارس تروری که در سوریه برپا شده، در حال آموزش دیدن هستند.

“کریس دابسون” کارشناس امور ترور روزنامه سان معتقد است که القاعده پس از آنکه در افغانستان و پاکستان جایگاه خود را تثبیت کرده، می‌خواهد به سوریه حرکت کند.

او در این‌باره می‌گوید: شواهد محکمی وجود دارد که نظامیان القاعده در حال فرار از پناهگاه‌های آسیب‌پذیر خود و ایجاد پایگاه در میان شورشیان در سوریه هستند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که مخالفان مسلح جزو مردم عادی نبوده و گروه‌های تروریستی که به دنبال منافع خود هستند، در پس ناآرامی‌های سوریه قرار دارند.

برچسب ها:
القاعده، سوریه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان