وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خانه خشتی:

در صورت عدم توافق مقصر غربی ها هستند که دائم دبه در می آورند/آمریکا به توافق محتاج تر است

  • شناسه خبر: 68940
در صورت عدم توافق مقصر غربی ها هستند که دائم دبه در می آورند/آمریکا به توافق محتاج تر است

سید محمد حسینی گفت: در صورتی که توافقی صورت نگیرد هم مردم ما و هم افکار عمومی پی خواهند برد که مقصر اصلی غربی ها به خصوص آمریکاست که دائم دبه در می آورند و وظیفه ما این است که با همبستگی بر اقتصاد مقاومتی تاکید کنیم.

خانه » آخرین اخبار » در صورت عدم توافق مقصر غربی ها هستند که دائم دبه در می آورند/آمریکا به توافق محتاج تر است

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با “خانه خشتی“، با اشاره به روند مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ اظهار داشت: اگر توافقی بین طرفین نهایی شود هم منافع جمهوری اسلامی و هم منافع غربی ها لحاظ می شود.

وی افزود: آمریکا به این توافق احتیاج دارد، آنها خودشان فهمیدند که ایران به خاطر تحریم ها تن به هر توافقی نخواهد داد.

حسینی با اشاره به تبیین شفاف خطوط قرمز نظام از سوی رهبر فرزانه انقلاب خاطر نشان کرد: انتظار داریم گروه ۵+۱ معقول عمل کند و توافق با در نظر گرفتن شرایط طرفین تدوین شود، اگر آنها بخواهند بر روی خواسته های نا معقول خودشان تاکید کنند و توقع داشته باشند که ایران حقوق خود را نادیده بگیرد، این نتیجه نخواهد داد.

وی تصریح کرد: در صورتی که توافقی صورت نگیرد هم مردم ما و هم افکار عمومی پی خواهند برد که مقصر اصلی غربی ها به خصوص آمریکاست که دائم دبه در می آورند و وظیفه ما این است که با همبستگی بر اقتصاد مقاومتی تاکید کنیم.

وزیر سابق ارشاد تحریم ها را فرصتی برای توجه به ظرفیت ها و قابلیت های داخلی و سرمایه های انسانی برشمرد و گفت: تصور نکنیم اگر توافق انجام نشد یک بن بست در مسیر کشور ایجاد می شود، در مساله توافق رهبری ، دولت و مردم به وحدت رسیدند در هر دو صورت ملت چیزی را از دست نخواهد داد.

وی با اشاره به در خواست غربی ها در زمینه بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان اظهار داشت: این موضوع خیلی صریح در بیانات رهبر فرزانه انقلاب آمده است که ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

حسینی خاطر نشان کرد: اگر اقدامات ما بخواهد مورد تایید آژانس انرژی اتمی قرار گیرد و رفع تحریم ها نیز موکول به نظر آژانس شود باید بگوییم که خود آژانس در خدمت غرب بوده و ثابت کرده است که با صداقت و انصاف عمل نمی کند که البته تیم مذاکره کننده که مورد تایید نظام و رهبری هستند این نکات را مدنظر دارند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • دلسوز

    میخواد نماینده رفسنجان بشه خبر دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان