رضا فهيمي درباره اولين تجربه حضورش در جشنواره بين‌المللي:

تبادل فکر و نگاه با فیلم‌سازان برون‌مرزی مهم‌تر از هر جایزه‌ای است

  • شناسه خبر: 68625
تبادل فکر و نگاه با فیلم‌سازان برون‌مرزی مهم‌تر از هر جایزه‌ای است

کارگردان فیلم کوتاه کودکان ابری بعد از کسب موفقیت در جشنواره Short Shorts ژاپن از تجربه حضور در این جشنواره می‌گوید.

خانه » آخرین اخبار » تبادل فکر و نگاه با فیلم‌سازان برون‌مرزی مهم‌تر از هر جایزه‌ای است

به گزارش “خانه خشتی“، رضا فهیمی کارگردان فیلم کوتاه کودکان ابری تجربه حضور در جشنواره مطرحی چون Short Shorts و مواجهه با مخاطبان ژاپنی را این‌گونه توصیف می‌کند: این اولین حضور بین‌المللی کودکان ابری بود و زمانی که از نزدیک با مخاطبین ژاپنی روبرو شدم تفاوت نوع نگاه را در همه آن‌ها دیدم و جالب برایم این بود که واکنش آن‌ها نسبت به واکنش مخاطبین ایرانی به صحنه‌هایی از فیلم کاملاً متفاوت بود. به نظرم آن‌ها ابعاد جدیدی از دنیای فیلم را با توجه به فرهنگ خودشان کشف کرده بودند و با رضایت کامل تجربه عاطفی‌شان را نسبت به فیلم ابراز می‌کردند.

وی در خصوص عمده سؤال‌های مطرح‌شده در مورد فیلم گفت: فیلم‌سازان و علاقه‌مندان به سینما در نقد و بررسی فیلم بیشتر در مورد فضای کلی کار صحبت کردند. اینکه چطور همه عناصر توانسته‌اند با این شکل در خدمت درام قرار بگیرند و درنهایت چنین نتیجه‌ای خلق شود که این نیازمند توضیحاتی در خصوص پیش‌تولید کار بود و همچنین معرفی جغرافیای کار که قصه محمد شریفی الزام و تعیین موقعیت می‌کرد.

به نظر فهیمی حضور در جشنواره‌های مهم جهانی برای فیلم‌سازان جوان به لحاظ برقراری ارتباطات مهمی که آن جشنواره برای فیلم‌ساز رقم می‌زند را از جوایز نقدی هم مهم‌تر عنوان کرد و افزود: فیلم‌ساز در یک جشنواره خارجی با فیلم‌سازان کشورهای مختلف آشنا می‌شود و پس از جشنواره هم این ارتباط حفظ می‌شود و این یعنی تبادل فکری نگاه و ارتباط برون‌مرزی و از همه مهم‌تر این حضور راه فیلم‌سازان کوتاه برای ورود به سینمای بلند را هموارتر می‌کند.

با توجه به موفقیت‌های پرشمار فیلم‌سازان فیلم کوتاه در سال‌های اخیر کارگردان کودکان ابری در خصوص حمایت‌هایی که از سوی مدیران سینمایی بهتر است صورت بگیرد گفت: انجمن سینمای جوانان ایران همیشه حامی خوبی بوده است اما خارج از این حوزه مدیران باید ازنظر مالی بیشتر سازمان‌های وابسته را حمایت کنند تا آن‌ها نیز بتوانند با حمایتشان فیلم‌سازان را در خلق اثری کامل‌تر هدایت کنند.

وی در خصوص برنامه‌ریزی برای ادامه موفقیت‌های فیلم گفت: انجمن سینمای جوانان ایران طی جلساتی که گذاشته‌اند به نتایجی برای پخش فیلم رسیده‌اند که از یک ماه دیگر عملی خواهد شد و امیدوارم با هدایت درست فیلم به سمت اسکار توسط انجمن در عرصه‌های جدی‌تری آزموده شویم.

منبع: انجمن سینمای جوانان ایران

برچسب ها:
"کودکان ابری" خانه خشتی رضا فهیمی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان