اخاذی مرد زن نما در “واتس اپ”

  • شناسه خبر: 68616
اخاذی مرد زن نما در “واتس اپ”

خانمی با مراجعه به مراجع قضایی اظهار کرد با اعتماد به دوستان خود با در گروهی با خانمی به هویت جعلی( نازگل) آشنا و با ورود در آن محیط شماره تماس خود را برای این شخص ارسال که بعد از مدتی متوجه شده شخص مورد نظر خانم نمی باشد.

خانه » آخرین اخبار » اخاذی مرد زن نما در “واتس اپ”

به گزارش “خانه خشتی”، رییس پلیس فتا از دستگیری کلاهبردار زن نما در استان لرستان خبر داد و از کاربران خواست : به هیچ وجه به افرادی که در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نکنند.
سرهنگ “فرهاد ابدال چگنی” رئیس پلیس فتا لرستان ضمن بیان این مطلب گفت : خانمی با مراجعه به مراجع قضایی اظهار کرد با اعتماد به دوستان خود با در گروهی با خانمی به هویت جعلی( نازگل) آشنا و با ورود در آن محیط شماره تماس خود را برای این شخص ارسال که بعد از مدتی متوجه شده شخص مورد نظر خانم نمی باشد.

وی ادامه داد : به گفته شاکی از روز بعد از آشنایی با فرد مورد نظر، هویت جعلی ناز گل با ایجاد مزاحمت و عنوان موضوع که عکس پروفایل او را در اختیار همسرش می گذارد وی را تهدید به خواسته نا مشروع می کند.
این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا استان با تحقیقات مقدماتی و اقدامات فنی موفق به شناسایی فرد مذبور شده و آن را دستگیر کردند.

سرهنگ “فرهاد ابدال چگنی “رئیس پلیس فتا لرستان در این باره ، گفت : برخی افراد بدون اطلاع از قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی وارد این فضا شده و محیط ناامن و آلوده برای سایر کاربران فراهم می نمایند که پلیس فتا با اینگونه موارد به شدت برخورد خواهد کرد.
وی تصریح کرد : بهترین راه برای مقابله و پیشگیری از جرائم اینترنتی، عدم اعتماد به کاربران و حتی عدم اعتماد به شبکه های اجتماعی است و لازم است به راحتی اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذاریم .

“ابدال چگنی ” به هم استانی ها توصیه کرد : به فرزندان خود آموزش دهید آشنایی‌هایی که در فضای مجازی ایجاد می‌شود را به فضای واقعی نکشانند و به هیچ وجه به افرادی که در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نکنند.
منبع:
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان